Skocz do zawartości

Stare foto


vespucci
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dowiedziałem się, że dziadek mojej dziewczyny jeździł na motorze. Dostało mi się nawet foto jako dowód :lalag: tylko, że niestety nie mogę rozpoznać co to jest. Patrząc na cylinder wydaje mi się, że to 2T ale znowu na kierownicy jest jakaś dodatkowa klamka (odprężnik?)i rejestracja na błotniku -pionowa dodatkowa blacha, podejrzewam że może to być jakiś IŻ (dźwignia zmiany biegów na baku) ale nie mam pewności. Oto to zdjęcia:

 

http://img87.imageshack.us/my.php?image=doc018se4.jpg

 

http://img153.imageshack.us/my.php?image=doc024le0.jpg

 

Jeśli wiecie co to za moto oraz macie jakieś linki do podobnego modelu w całości było by fajnie.

Zdjęcie zrobione po wojnie, dziadek ponoć przypominał ss-mana i budził postrach wśród nieznajomych :wink:

Uwielbiam takie stare historie rodzinne - a jeśli jeszcze jest do tego wplątane jakieś moto to miodzio :crossy:

Edytowane przez vespucci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dowiedziałem się, że dziadek mojej dziewczyny jeździł na motorze. Dostało mi się nawet foto jako dowód :biggrin: tylko, że niestety nie mogę rozpoznać co to jest. Patrząc na cylinder wydaje mi się, że to 2T ale znowu na kierownicy jest jakaś dodatkowa klamka (odprężnik?)i rejestracja na błotniku -pionowa dodatkowa blacha, podejrzewam że może to być jakiś IŻ (dźwignia zmiany biegów na baku) ale nie mam pewności. Oto to zdjęcia:

 

http://img87.imageshack.us/my.php?image=doc018se4.jpg

 

http://img153.imageshack.us/my.php?image=doc024le0.jpg

 

Jeśli wiecie co to za moto oraz macie jakieś linki do podobnego modelu w całości było by fajnie.

Zdjęcie zrobione po wojnie, dziadek ponoć przypominał ss-mana i budził postrach wśród nieznajomych :flesje:

Uwielbiam takie stare historie rodzinne - a jeśli jeszcze jest do tego wplątane jakieś moto to miodzio :banghead:

 

Na moje oko, sądząc po kierownicy i kształcie przedniego widelca i błotnika jest to DKW KS 200 lub KM 200 w najuboższej wersji, bez predkościomierza. Rocznik ok 1634-36. Pionowa blacha to tablica rejestracyjna, zaś dodatkowa klamka to faktycznie dźwignia dekompresora. Niestety dokładne zidentyfikowanie modelu jest bardzo trudne bez innych ujęć tego jadnośladu.

Załączam link do stronki o DKW-ach. : http://www.dkw-autounion.de/DKW_KM_200/dkw_km_200.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko, sądząc po kierownicy i kształcie przedniego widelca i błotnika jest to DKW KS 200 lub KM 200 w najuboższej wersji, bez predkościomierza. Rocznik ok 1634-36. Pionowa blacha to tablica rejestracyjna, zaś dodatkowa klamka to faktycznie dźwignia dekompresora. Niestety dokładne zidentyfikowanie modelu jest bardzo trudne bez innych ujęć tego jadnośladu.

Załączam link do stronki o DKW-ach. : http://www.dkw-autounion.de/DKW_KM_200/dkw_km_200.html

 

Pozdrawiam

 

Witam

nie wygląda mi to na DKW o którym piszesz, widać lekkie różnice takie jak kształt kierownicy i słabo widoczne pokrętło ciernego amortyzatora skrętu

no dosyć ciekawa zagadka poczekamy zoabczymy może ktoś na coś wpadnie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie wygląda mi to na DKW o którym piszesz, widać lekkie różnice takie jak kształt kierownicy i słabo widoczne pokrętło ciernego amortyzatora skrętu

no dosyć ciekawa zagadka poczekamy zoabczymy może ktoś na coś wpadnie

pzdr

 

Mimo tego, że faktycznie mało co widać, jednak pewne charakterystyczne cechy DKW KS 200 (bo to raczej ten typ) są wyraźnie widoczne. Za moją tezą przemawiają:

1. Kierownica dokładnie taka jak w KS 200, z dodatkową klamką odprężnika.

2. Mocowanie lampy centralnie od dołu do widełek, charakterystyczne dla marki DKW. Same widełki też jak dla mnie są takie jak w DKW KS, czyli tłoczone płaskie trujkąty z ażurem w środku.

3. Widoczny amortyzator cierny widelca znajdujący się na osi górnej śruby mocującej wahaczyk (tej od strony zbiornika)

4. Harakterystyczna dźwignia zmiany biegówz prawej strony.

5. Widoczny korek wlewu do zbiornika też z prawej strony.

6. Naped łańcuchowy koła tylnego po prawej stronie, którego koniec osłony jest wyraźnie widoczny.

7. Płytki, o płaskim profilu błotnik przedni odpowiedni dla wersji z ok. 37 r.

Link gdzie można w/w szczegóły porównać z odrestaurowanym egzemplarzem.

http://www.mcmertens.de/DKW_KS_200/Meine__...ne__ks_200.html

 

Oczywiście mogę się mylić, ale zagadkę jaki to motocykl jest na zdjęciu, może rozwiązać tylko osoba go dosiadająca.

Pozdrawiam wszystkich Holmsów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego, że faktycznie mało co widać, jednak pewne charakterystyczne cechy DKW KS 200 (bo to raczej ten typ) są wyraźnie widoczne. Za moją tezą przemawiają:

1. Kierownica dokładnie taka jak w KS 200, z dodatkową klamką odprężnika.

2. Mocowanie lampy centralnie od dołu do widełek, charakterystyczne dla marki DKW. Same widełki też jak dla mnie są takie jak w DKW KS, czyli tłoczone płaskie trujkąty z ażurem w środku.

3. Widoczny amortyzator cierny widelca znajdujący się na osi górnej śruby mocującej wahaczyk (tej od strony zbiornika)

4. Harakterystyczna dźwignia zmiany biegówz prawej strony.

5. Widoczny korek wlewu do zbiornika też z prawej strony.

6. Naped łańcuchowy koła tylnego po prawej stronie, którego koniec osłony jest wyraźnie widoczny.

7. Płytki, o płaskim profilu błotnik przedni odpowiedni dla wersji z ok. 37 r.

Link gdzie można w/w szczegóły porównać z odrestaurowanym egzemplarzem.

http://www.mcmertens.de/DKW_KS_200/Meine__...ne__ks_200.html

 

Oczywiście mogę się mylić, ale zagadkę jaki to motocykl jest na zdjęciu, może rozwiązać tylko osoba go dosiadająca.

Pozdrawiam wszystkich Holmsów ;)

 

teraz bym się już zgodził że to może być DKW fotki z tego linku pokazują duże prawdopodobieństwo

a co do pierwszego linku jakoś mi tak coś nie pasowało

tak więc wydaje mi sie że sprawa jest rozwiązana :icon_exclaim:

szacunek dla odkrywcy :icon_twisted:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KS 200

patrzac na zdj i bak "odgadywanego motocykla" malowanie by sie zgadzalo- chodz ja tam widze ten charakterystyczny znaczek zundappa. ;) ale teraz jestem bardziej przychylna dykcie.

 

Goska

 

 

heh.. :icon_twisted:

 

http://www.meisterdinger.de/z/149_4947.jpg

http://www.meisterdinger.de/z/db200a.jpg

cholera b. podobne- tylko nie ma on klamki odpreznika..

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie zawsze wydawalo ze KS 200 maja takie smieszne klapki w cylindrze ktorych tu za cholere nie widze na zadnym zdjeciu

Te klapki to pokrywki kanałów dolotowych w cylindrze służące do jego czyszczenia i obróbki. A nie widać bo w KS 200 ich po prostu nie ma. Sprawdziłem w katalogu części i katalogu modeli. Występują w innych modelach DKW np NZ250-350, SB250-500,Spodt, Block 200. Ale akurat w tym modelu ich brak, co tym bardziej potwierdza moją teorię o marce motocykla na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...