Skocz do zawartości

Czyżby wymiana sprzegla ??


Darekcb500
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D zrobilem dzisiaj 120km i dokladnie dowiedzialem sie o stanie mojej nowej maszyny(Suzuki Dr 650rse) . Mam jeden problem o którym już mnie sprzedajacy uprzedzil, a mianowicie slizgajace się sprzeglo najbardziej przy wysokich obrotach ,jak i przy predkosci ok 125km/h dodajac gaz calkowite już slizganie sie tarcz .

Ponoc jest wlany gesty olej tzn,20w50 i mysle ze przez to też może sie to dziac po czesci . Teraz pytanie do Was czy mam już szykować pieniądze na nowy kąplet tarcze +sprezyny czy wystarczy wymiana oleju dodam jeszcze ze na czwartym i piątym biegu jak puszcze manetkę sprzegla to nie dochodzi ona sama do koca i zaczyna sie slizganie ,jak ja sam dociagnę to jest lepiej wydaje mi sie ze spreżyny mogą byc zużyte. Zaóważylem tez ze sprzeglo mi puchnie tzn,nie wrzuce luzu na zapalonym silniku ,po zgaszeniu od razu ?

Pomóżcie koledzy ;)

Prosze o wypowiadanie sie w temacie najlepiej fachowcow jak i osób majacy ten problem nie koniecznie w Dr,

 

Pozdrawiam Darek

Edytowane przez Darekcb500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka ciężko przesuwa się w pancerzu ?

 

Sposobem na wrzucenie luzu , jest robienie tego w czasie , gdy motocykl się jeszcze toczy np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania .

 

Zacznij od sprawdzenia jaki olej jest przewidziany przez fabrykę . Prawidłowo wyreguluj sprzęgło , korzystając z serwisówki . Może trzeba przesmarować jakiś mechanizm wycisku sprzęgła .Klamka pracuje swobodnie ? Może linka ma popękane druty ? Dopiero potem zaglądaj głębiej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może młody stażem jestem ale to raczej na pewno sprzeglo. tarcze musza byc ladnie zjechane skoro klamka nie dochodzi do konca(co swiadczy o bardzo slabym naciagu linki) a tarcze nadal sie slizgaja(co powinno miec miejsce przy zbyt duzym napieciu).

 

nic wiecej raczej nie moze byc przyczyna...

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo bylo wielokrotnie omawiane w tym dziale - uzycie opcji szukaj ulatwiloby sprawe.

Na szybko - musisz je niestety rozebrac i sprawdzic.

Nie jest to specjalnie trudne, po polozeniu moto na boku ( z podparciem ) odkrecasz pokrywe i masz sprzeglo na wierzchu.

odkrecasz sruby mocujace sprezyny lub sprezyna i wyjmijesz tarcze i przekladki. Jezeli tarcze sa czarne i wyslizgane, a przekladki zaniebieszczone to wszystko + sprezyny do wymiany. Nowe tarcze moczysz przez pare godzin w oleju silnikowym przed zamontowaniem.

Rozkladajac robisz zdjecia wszystkiego zeby wiedziec jak zlozyc, ale nie sadze zeby byly problemy.

Slizganie tego typu to napewno nie wina oleju.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym stanie rzeczy wymiana oleju już nic nie pomoże. Sprawdz natomiast linkę(czy puszcza do końca). Przestrzegam cię przed jazdą na ślizgającym sprzęgle boz każdym kilometrem powiększasz szanse na to że wymienić trzeba będzie również przekładki sprzęgłowe(łatwo je przepalić )

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...