Norbisz Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Racja, za duże luzy to hałasuje, a jak za małe to cicho - zapomniałem o tym. Ale czy są również jakieś inne objawy skasowania się luzów zaworowych(chodzi mi o pracę silnika, czyli czy słabnie moto, czy prycha itp?). A generalnie w DRZ jak wygląda tendencja z luzami? Kasują się czy powiększają? pzdr W wiekszosci przypadkow luzy sie zmniejszaja. Ogolnie objawy moga byc takie ze moto bedzie trudniej odpalac, bedzie mialo problemy z utrzymaniem niskich obrotow, moze nie chciec wkrecac sie na max obroty itp... W wersji E dostanie sie do zaworow to tylko odkrecenie 4 srubek z plastikow i sciagniecie dekla wiec nie jest to jakas strasznie wielka uciazliwosc :) U mnie jak kopalem bylo mozliwe wyczucie czy cos jest nie tak - bo mi sie go latwiej przelamywalo - okazalo sie ze jeden ssacy mial za maly luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Mechanik kiedyś powiedział mi, że DRZ-S długo trzyma właściwy luz zaworowy. W mojej jeszcze nie wystąpiła sytuacja aby należało zakładać inne płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekCB Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Mechanik kiedyś powiedział mi, że DRZ-S długo trzyma właściwy luz zaworowy. W mojej jeszcze nie wystąpiła sytuacja aby należało zakładać inne płytki. Masz uczciwego mechanika, ja też nigdy jeszcze nie musiałem wymieniać ani jednej płytki a kumple którzy oddają swoje sprzęty do serwisów zawsze muszą zapłacić przynajmniej za dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_mistrz:D Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 dokładnie,moja też jeszcze na oryginalnych płytkach śmiga. W końcu serwisówka podaje 24tyś km, ale lepiej raz w sezonie skontrolować luzy i mieć spokojną głowę :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) tak tak nie dzwoni nie zagladc nie zmieniac oleju itd.....bo serwisówka podaje.... a pózniej ogłoszenie typu "szukam głowicy" "a dlaczego tak drogo?" ludzie to nie sa motorynki tylko motocykle którymi zpier...dalacie i cieszycie sie z tego ze jezdza i zapier....dalaja wiec zajrzyjcie od czasu do czasu prewencyjnie a nie dopiero jak juz sie zatrzyma,pozniej dzownia jeden z drugi i pyta dlaczego mój motocykl kosztuje 15 a nie 12 jak wszystkie własnie dlatego ze jest prewencyjne sprawdzany i serisowany czesciej nie zalecaja ksiazeczki.... Moze sie uniosłem ale czytac nie moge tych bzdur nie chcesz jeden z drugim nie rób nic lej paliwo i jezdzij.Tylko po co pytać co zrobic i jak ktos ci mówi to stwierdzasz ze nie ma takiej potrzeby....Nie pytaj w takim razie. Edytowane 4 Lutego 2010 przez davopl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekCB Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 tak tak nie dzwoni nie zagladc nie zmieniac oleju itd.....bo serwisówka podaje.... a pózniej ogłoszenie typu "szukam głowicy" "a dlaczego tak drogo?" ludzie to nie sa motorynki tylko motocykle którymi zpier...dalacie i cieszycie sie z tego ze jezdza i zapier....dalaja wiec zajrzyjcie od czasu do czasu prewencyjnie a nie dopiero jak juz sie zatrzyma,pozniej dzownia jeden z drugi i pyta dlaczego mój motocykl kosztuje 15 a nie 12 jak wszystkie własnie dlatego ze jest prewencyjne sprawdzany i serisowany czesciej nie zalecaja ksiazeczki.... Moze sie uniosłem ale czytac nie moge tych bzdur nie chcesz jeden z drugim nie rób nic lej paliwo i jezdzij.Tylko po co pytać co zrobic i jak ktos ci mówi to stwierdzasz ze nie ma takiej potrzeby....Nie pytaj w takim razie. Jakby kolega nie doczytał to mowa jest o regulacji zaworów - zaglądam i mierze luzy bardzo często "nic nie poradzę" że za każdym razem mieszczą się w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichuPl Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 witam zamienię tylną tarcze od DRZ SM na tylną tarczę od DRZ E ma ktoś wzorzec adaptera do zacisku hamulcowego w Suzuki DRZ 400 E na przód pod dużą tarczę tj od DRZ SM jaki polecacie łańcuch i przełożenie na SM ?? pozdrawiam fanów DRZ :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeremi Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 ma ktoś wzorzec adaptera do zacisku hamulcowego w Suzuki DRZ 400 E na przód pod dużą tarczę tj od DRZ SM daj maila na priva to ci podesle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafRaf Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 tak tak nie dzwoni nie zagladc nie zmieniac oleju itd.....bo serwisówka podaje.... a pózniej ogłoszenie typu "szukam głowicy" "a dlaczego tak drogo?" ludzie to nie sa motorynki tylko motocykle którymi zpier...dalacie i cieszycie sie z tego ze jezdza i zapier....dalaja wiec zajrzyjcie od czasu do czasu prewencyjnie a nie dopiero jak juz sie zatrzyma,pozniej dzownia jeden z drugi i pyta dlaczego mój motocykl kosztuje 15 a nie 12 jak wszystkie własnie dlatego ze jest prewencyjne sprawdzany i serisowany czesciej nie zalecaja ksiazeczki.... Moze sie uniosłem ale czytac nie moge tych bzdur nie chcesz jeden z drugim nie rób nic lej paliwo i jezdzij.Tylko po co pytać co zrobic i jak ktos ci mówi to stwierdzasz ze nie ma takiej potrzeby....Nie pytaj w takim razie. Taki post tylko świadczy o Tobie (napiszę najłagodniej jak potrafię), że faktycznie nie potrafisz czytać, a próbujesz się wymądrzać i pewnie masz się za 'Guru". Napiszę jeszcze raz specjalnie do Ciebie. Moja DRZ jest w wyśmienitej kondycji bo jest serwisowana bardzo często. Zmieniam olej co około 2000 do 3000 km wraz z filtrem. Raz w roku sprawdzam luz zaworowy i od czterech lat nie było potrzeby jego korekty. Wszelkie drobne usterki eliminuję od razu i nie czekam aż coś się urwie czy pęknie. Dlaczego? Jak myślisz? Pewnie jestem idiotą pisząc, że mechanik mi coś takiego powiedział. Rozwinąć myśl? Czy jednak załapałeś, bo skoro inni zrozumieli mój post to chyba jest ok. Nie próbuję sam sprawdzać luzów czy czyścić gaźnik bo wiem, że mechanik zrobi to szybciej i pewnie lepiej ode mnie. A teraz czytam następne posty, bo ten mnie wielce zeźlił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davopl Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Taki post tylko świadczy o Tobie (napiszę najłagodniej jak potrafię), że faktycznie nie potrafisz czytać, a próbujesz się wymądrzać i pewnie masz się za 'Guru". Napiszę jeszcze raz specjalnie do Ciebie. Moja DRZ jest w wyśmienitej kondycji bo jest serwisowana bardzo często. Zmieniam olej co około 2000 do 3000 km wraz z filtrem. Raz w roku sprawdzam luz zaworowy i od czterech lat nie było potrzeby jego korekty. Wszelkie drobne usterki eliminuję od razu i nie czekam aż coś się urwie czy pęknie. Dlaczego? Jak myślisz? Pewnie jestem idiotą pisząc, że mechanik mi coś takiego powiedział. Rozwinąć myśl? Czy jednak załapałeś, bo skoro inni zrozumieli mój post to chyba jest ok. Nie próbuję sam sprawdzać luzów czy czyścić gaźnik bo wiem, że mechanik zrobi to szybciej i pewnie lepiej ode mnie. A teraz czytam następne posty, bo ten mnie wielce zeźlił. nie wymądrzam sie i nie mam się za zadnego "guru" ani nic w tym stylu jakos nie bardzo mnie to kręci,napisałem co myslę od tego w koncu jest forum czy to sie Tobie podoba czy nie. Ja czytam ale widzę Ty nie bardzo,może jestem idiotą i nie znam sie ale u siebie zmieniam olej co 1000 a luzy sprawdzam (nie reguluje) co 2000 tys. oczywiscie robi to mechanik.Robie tak robiłem i bedę robił pewnie dlatego ze jestem idiotą i wole zajrzec i sprawdzic raz za wczesnie niz raz za pózno no ale kazdy robi jak chce,napisałem jak ja robie i oczywiscie wcale nikt nie musi tak robic,kazdy ma swój sprzęt i dba o niego jak chce. Jak to mówia...uderz w stół a nozyce sie odezwa... P.S;a który juz silnik sie kręci w Twojej??bo w mojej ten sam od nowosci...Pozdrawiam i bez stresu kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Panowie, spokojnie i bez nerwów proszę. Trzymajmy poziom dyskusji na odpowiednim poziomie :) Oczywistą sprawą jest to, że nie czekamy aż coś się posypie w silniku a potem łatamy na patenty tylko systematyczny serwis - i nie mówię tutaj tylko o wymianach lecz sprawdzaniu czy wszystko mieści się w normach podanych w serwisówce. To tyle, mam nadzieję że wystarczy. Pozdrawiam, Wasz kochany moderator Maciek ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_mistrz:D Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 no,ale jakby nie było wszyscy napisaliśmy,że sprawdzamy luzy zaworowe,ale jak do tej pory luzy idealnie mieściły się w normie. A Davopl wylatuje do nas z tekstami,że nie dbamy o moto. Czytanie ze zrozumieniem się kłania. A olej w DRZ 400S co 2-3tyś km to moim zdaniem zupełnie wystarcza,nawet przy hasaniu w terenie. Jest takie przysłowie: "nadgorliwość gorsza od faszyzmu". Skoro producent wymaga co 6tyś km, oznacza,że wymiana 2 razy częściej będzie wręcz idealna dla motocykla. Gdy nie ma potrzeby wydawania pieniędzy,to po co je wydawać? Chyba,że masz ich nadto to się nie dziwie. Nie widze najmniejszego sensu zmiany oleju co 1000km w wersji S,bo to nie jest aż tak strasznie wysilony silnik. O swój motor dbam,serwisuje wszystko na bieżąco,kontroluje,smaruje,itp, ale też nie popadam w skrajności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawadał Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 daj maila na priva to ci podesle A ja moge tez chciec :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeremi Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 A ja moge tez chciec :notworthy: no wiec niech bedzie dostepny dla wszyskich... adapter do przedniej tarczy: http://w116.wrzuta.pl/obraz/6fwQviUrFu1/fbrkt2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CRASH Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 no wiec niech bedzie dostepny dla wszyskich... adapter do przedniej tarczy: http://w116.wrzuta.pl/obraz/6fwQviUrFu1/fbrkt2 Dzięki Ci wielkie :notworthy: jeremi , przyda się , tym bardziej że myślałem o kółeczkach SM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.