Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ups to nie dobrze to co z tym zrobic która srubka pokrecic??

 

 

Tak naprawde to trudno powiedziec zeby odkrecic srubka i bedzie ok.

Trzeba by zalozyc swiece z kontrola skladu mieszanki i z jej pomoca wyregulowac...

 

Odkrec srube od skladu mieszanki metoda prob i bledow. Najlepiej bylo by miec ta tuningowa srubke :)

1,5 obrotu jest dla nowych motocykli - oprocz tego pozostaje jeszcze kwestia temperatury

na zewnatrz a zo za tym idzie ilosci tlenu ktory jest dostarczany do silnika - im zimniej

tym jest go wiecej - wiec powinno sie przeregulowac gaznik - inaczej na jesien/zime

inaczej na wiosne/lato.

 

Ja tak mialem ze moto przy +5 chodzilo super - przy -5 mialo

problemy z utrzymaniem wolnych obrotow i inna reakcje na gaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam panowie. Nie ma ktoś z Was może na sprzedaż niebieskich plastików na bak do drz? Obszukałem chyba cały internet i nie natknąłem sie niestety na nic. Jedynie Davopl ma,ale tylko jeden. Stan właściciwie bez różnicy,aby nie połamany. Potrzebne mi są pod nową okleine,więc nawet jak będą porysane to nic nie przeszkadza,a nawet lepiej,bo cena mniejsza :wink:

Edytowane przez Tomek_mistrz:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje fahowej rady dotyczacej kupna motocylka, Co wybrac czy lepszy jest suzuki drz400E czy yamaha yz400. Oba motocykle maja podobna moc. Który jest mocniejszy i bardziej wytrzymały. nie kupuje motocylka na toor tylko do jazdy po lesie i drobnych wyglupów. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yz to sprzet na tor,bez siateł bez mozliwosci rejstracji,drz 400 E do tego co napisałes nadaje sie idealnie.Napewno mocy bedzie mniej w DRZ ale w lesie ma jej pod dostatkiem i nie potrzebny potwór w postacji yz.Suzi jest sprzętem praktycznie bezawaryjnym i przypuszczam ze o wiele mniej wymagającym pod wzgledem serwisu/przeglądu niz yz nie wspominajac juz o cenach ewentualnych czesci do jednego i drugiego wszystko przemawia na korzysc DRZ.

 

 

takze kupuj zółtego potwora i witaj w rodzinie posiadaczy zółtków.

 

 

P.S.mozesz tez kupic S która jest słabsza od E ale za to okresy miedzy przegladami/wymianami oleju sa dłuższe.Wszystko zalezy ile chcesz topic kasy w tej zabawie i jak bardzo chcesz sie bawic no i jak długo juz latasz....

 

Witam Panowie, mam taką proźbę, czy móglibyścię podac mi ile wynosi was sezony koszt utrzymania DRZ 400. Ile robicie km w sezonie, i ile wydajecie na częsci ekspoartacyjne. Pozdrawiam, z góry dziękuje.

 

 

u mnie wygladało tak;

 

 

olej+filtr x4 Castrol Pawer 1 racing 10w50 zdaje sie tak wiec 8l po 40 za litr+80 zł filtry=400 zł

2 opony na tył,1 na przód =610 zł

detka tył-70 zł

wymieniłem łancuszek rozrzadu z wymiana i regulacja luzów kosztowało to 400 zł

druga regulacja luzów 200 zł

srodek do konserwacji flitra powietrza K&N-70 zł

smar do łancucha 3x35 zł=105 zł

klocki hamulcowe przód tył 160 zł no i czeka mnie wymiana przodu na chwile obecna

no i paliwo ale tego nie licze wiec bez paliwa wyszło jakies 2015 zł jak dobrze policzyłem

 

tak wiec na cały rok wyjdzie około 2,4 bo pewnie wpadłą by jeszcze jedna wymiana oleju i regulacja luzów tys przebieg około 3000-4000 tys km trudno policzyc

 

Pozdrawiam

 

No przyszły sezon bedzie wiecej bo pewnie dojdzie jeszcze napęd.

Edytowane przez davopl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eek: Szczerze spodziewałem sie mniejszych sum, w sezonie jeśli schodzą Ci 2 opony to musisz nieźlę poganiać, olej co ile zmieniasz? bo wydaje mi się że trochę przesadzasz :biggrin:

Co ile rególujecie zawory w swoich moto? o ile dobrzę wyczytałem kiedyś to jest rególacja płytkowa, na ile jedna rególacja starcza?

Edytowane przez włochatyDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eek: Szczerze spodziewałem sie mniejszych sum, w sezonie jeśli schodzą Ci 2 opony to musisz nieźlę poganiać, olej co ile zmieniasz? bo wydaje mi się że trochę przesadzasz :biggrin:

Co ile rególujecie zawory w swoich moto? o ile dobrzę wyczytałem kiedyś to jest rególacja płytkowa, na ile jedna rególacja starcza?

 

Davo napisał, że tak wyglądało u niego :cool:

 

Tak naprawdę, to wszystko zależy od tego w jakim stanie kupisz moto i jak dużo jeździsz.

Ja moją eSke kupiłem w kwietniu ub roku i na dzień dobry wydałem ok 1100 PLN (kompleksowy przegląd z wymianą wszystkich płynów ustrojowych - klocki, tarcze i opony były dobre). Od Davo kupiłem osłonę na łańcuch i tylne podnóżki, bo ich brakowało :( (tak na dobrą sprawę, nie wiem Davo po co kupiłem te podnóżki :icon_eek: jeszcze nie zabrałem żadnego pasażera. Raz jechała moja córka - i to z przodu, bo mała. Ale mam :buttrock: )

 

ALE ZA TO :banghead: w październiku padł mi rotor. Żadko to się zdarza Włochaty, więc nie myśl, że tak mają wszystkie. Czekałem za to na zamiennik (bo oryginał jest po 1500 PLN) aż do Gwiazdki i razem z rocznym przeglądem i wymianą oleju zapłaciłem ok 900 PLN, do tego po drodze była jakaś dętka za 70 dokupiłem podwyższenie kiery (120) handbary (200), tylną lampę, ze 4 kierunkowskazy (takie krótkie, dłużej trzymają) (300), a na wiosnę czeka mnie nowa tylna oponka. No i oczywiście paliwo i jakieś szuwaksy do łańcucha i filtra.

Odliczając awarie i akcesoria to nie wychodzi dużo.

Zresztą takie motocykle zawsze są droższe w utrzymaniu niż zwykłe i jak ktoś nimi jeździ to musi się liczyć z kosztami.

 

Brat ma Yamahę frezarkę 1000, jak mu TIR zagiął tylny błotnik przy cofaniu to naprawa kosztowała 3000 PLN :icon_twisted: Na szczęscie TIR nie spierdzielił i poszło z ubezpieczenia.

Ale my z ubezpieczenia nie pokryjemy strat po spotkaniu z glebą :smile: chyba, że masz AC :icon_idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wydałem ponad tysiać złoty do DR przez ten sezon.

-łożyska przód i tył 120zł

-klocki tył i przód 150zł

-opona z tyłu 200zł, niedługo z przodu też bedzie do wymiany

-łańuch już grzegotka 240zł RK oringowy

-zębadka przód 40zł

-slizg łańucha 140zł

-filtr powietrza 50zł

-olej castrol activ 20w\40 3x z filtrem to 240zł.

 

Przebieg to ok 4tys km.

 

Zadałem wam to pytanie poniewasz chciał bym wiedzieć o ile droższe jest utrzymanie DRZ 400 od DR 350.

Dziekuje za dotychczasowe wypowiedzi. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eek: Szczerze spodziewałem sie mniejszych sum, w sezonie jeśli schodzą Ci 2 opony to musisz nieźlę poganiać, olej co ile zmieniasz? bo wydaje mi się że trochę przesadzasz :biggrin:

Co ile rególujecie zawory w swoich moto? o ile dobrzę wyczytałem kiedyś to jest rególacja płytkowa, na ile jedna rególacja starcza?

 

 

jak to mówia jak dbasz tak masz,wersja E jest bardziej wymagajaca od S w S olej co 6 tys km wiec tak naprawde trzymajac sie tego wyjdzie raz na rok lub na dwa patrzac na przebiegi.Co do oleju wymieniam co 5-6 zbironików luzy co druga wymiane oleju.Wiesz moze tak to wyszło moze wyjdzie mniej na rok.Niemniej moto kupiłem w kwietniu zdaje sie i nie wiem co działo sie z nim wczesniej wiec od razu wymiana oleju i sprawdzenie luzów,w lipcu wyjazd do Polanowa terenem jakies 300 km w jedna strone i na miejscu tez cos koło tego sie wykreca przez dwa dni więc 900 km w 3 dni no to przed wyjazdem wymiana oleju,opony była konieczna kloków ogolne sprawdzenia moto bo to jak dla nas taki mały Dakar.Po powrocie olej....luzy....A co do opon no to na chwile obecna moto ma nówki opony,swiezy olej i czeka na wiosne wiosna tylko klocki z przodu trzeba zmienic.

Moze i ktos mi zazuci ze za czesto wymieniam olej czy cos ale....wole stracic te pare złotych na olej czy regulację luzów niz pózniej robic kosztowne remonty....i jak narazie a to jest moja 3 DRZ-eta która jezdze poza czynnosciami eksploatacyjnymi nic kompletnie nie robiłem.Pozdro.

 

 

P.S:swen jak cos wystaw na Allegro podnózki napewno sprzedaż ludzie szukaja takich rzeczy a pózniej zastanawiaja sie po co im one... :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eek: Szczerze spodziewałem sie mniejszych sum, w sezonie jeśli schodzą Ci 2 opony to musisz nieźlę poganiać, olej co ile zmieniasz? bo wydaje mi się że trochę przesadzasz :biggrin:

Co ile rególujecie zawory w swoich moto? o ile dobrzę wyczytałem kiedyś to jest rególacja płytkowa, na ile jedna rególacja starcza?

 

Wiesz jesli chcesz jezdzic tanio po terenie to kup sobie DT 125 - wyjdzie Cie taniej mimo ze 2T

Ale ogolnie jazda po terenie z tego co obserwuje jest o 3x drozsza niz latanie po czarnym

wiem bo jezdze w obu warunkach - tyle ze po czarnym sie robi wieksze przebiegi... :)

 

Sadze ze jesli chcesz tanio - to nie pchaj sie w 4T - bo za niedlugo bedzie - gdzie kupie silnik do...

lub glowice lub....

 

Zawory w DRZ sie reguluje co 6 kkm w wersji S i chyba co 3 kkm w wersji E.

Jednak przy ostrym lataniu w terenie - najlepiej te wartosci podzielic przez pol - podobnie jak z wymiana oleju.

 

Jesli jednak kupisz wyczyna typu YZ - mozesz sobie pomnozyc wiekszosc wydatkow x2 - czestsza wymiana oleju - co ok 10 mth - opony wystarcza na duzo mniej - bo 60 koni je szybko wykonczy - tu warto kupowac drozsze opony - Pirelli, Dunlop, Michelin - ktore sa raptem 50-70 zl drozsze niz obecnie Mitasy a wytrzymuja znacznie wiecej, regulacja zaworow tez znacznie czesciej itd....

 

Jesli Bedziesz dbal o moto to kwoty 2-3 kzl beda norma na sezon - niedbajac - kupujesz dobre moto na pocz sezonu - sprzedajesz na koniec i niech inny sie martwi - tak niestety bardzo czesto wyglada rynek wtorny enduro w PL

 

 

Nie chce ktos kupic praktycznie nowki Mitasa C12 80x100x21 ? - w obecnym moto mam taka na przodzie i chce ja zmienic bo jej nie lubie :) - cena do dogadania... - mam tez druga taka tez z dobrym stanie z 75% - ta to oddam jeszcze taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbisz święte słowa z tym kupowaniem na początek sprzedaz na koniec.....pozniej ludzie dzwonia i pytaja czemu moto kosztuje 15 a nie 12 jak inne..... albo pytaja po co tak czesto olej,regulacje....a pozniej faktycznie kupie silnik......:clap: co do opon zgadzam sie w 1000% kupiłem ostatnio mitasa i co okazał sie krzywy a kosztował raptem 40 zł mniej niz michelin chciałem zaosczedzic...zapłaciłem 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema . Pany czy jest jakas roznica w lancuszkach rozrzadu do drzty -chodzi mi o modele e s sm bo bede zamawiał . Mam E 2002 rok. I jeszcze jedno - sprawdzałem zaworki i jest tak 0.15 ssanie i 0.20 wydech i pytanie , ustawiac juz czy nie? Chodzi o wydech bo w manualu mam 0.20 - 0.30 .

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...