mag*magic Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 ok łapie. czyli sie trzeba jeszcze w elektryka pobawic. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ratosny Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 (edytowane) to jak jest z tym tylnym zawieszeniem?czy zaleca sie okreslone ustawienia amortyzatora do okreslonego stylu jazdy?co bedzie jak amer bedzie nisko/wysoko?(jesli to ma znaczenie to mam 185 cm i 74 kg) jak czesto sie wymienia filter powietrza i oleju? a teraz pytanie czysto techniczne:jesli nie dziala mi strzal ze sprzegla(lub nie umiem go zrobic) to jakie sa sposoby stawiania na kolo?probowalem wyrywac kierownice do gory z jednoczesnym gazem ale wyniki srednio dzieki pozdrowa Edytowane 9 Lutego 2008 przez ratosny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 sprężyne ustawiasz do wagi i koniec , resztę korygujesz tłumieniem dobicia i odbicia. filtr powietrza wymienia się jak popęka , oczywiście jak się zabrudzi to się go myje a następnie nasącza olejem do filtrów. filtr oleju według książki co drugą zmianę ale lepiej zmienić przy każdej wymianie,, nie zaszkodzi a gumować trzeba się nauczyć , taki dziwny motocykl :flesje: dobra opona bardzo dużo ułatwia gumowanie w terenie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horsemaster Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam, mam pytanko odnośnie sprężyn tylnego amortyzatora. Czy ktoś z Was wstawiał inną niż montowana seryjnie? Czy wiecie gdzie można kupić sprężynę do wagi 100 kg (wiem, że te seryjne są do 90)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skacowany Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Witam, mam pytanko odnośnie sprężyn tylnego amortyzatora. Czy ktoś z Was wstawiał inną niż montowana seryjnie? Czy wiecie gdzie można kupić sprężynę do wagi 100 kg (wiem, że te seryjne są do 90)? Cześć prosiłeś o tłumaczenie do instalacji kopki:http://mr-cob.smugmug.com/gallery/136763/3/5047711#P-1-15 Anglojęzycznych proszę o sprawdzenie czy czegoś nie pop... 1.Here is what I started with, a stock bike that does not have a kick starter to back up the electric start. Oto z czym zaczynamy, fabryczny motorek który nie ma kopki jako backupu elektrycznego startera. 2.Here I have removed the skid plate, the rear brake pedal, drained the oil and the coolant from the radiator. Tutaj usunąłem ochraniacz ramy, pedał tylniego hamulca, spuściłem olej i chłodziwo z chłodnicy 3. Now I am getting to the part where I must pay close attention. Here the clutch cover-side case has been removed.Teraz dochodzę do częsci gdzie muszę bardzo uważać. Zdejmuję osłonę sprzęgła. 4.Here the six bolts that hold the clutch pack have been removed allowing the removal of the entire clutch pack as a unit. the clutch throwout bearing rod can also be removed at this time.Tutaj zdjąłem sześć bolców(śrób) które mocują zespół sprzęgła co pozwoliło mi na zdjęcie zespołu sprzęgła jako całości. Trzpień sprzęgła również może być dzieki temu wyciągnięty. 5. After the clutch pack is removed, I straightened the lock washer that secures the large nut holding the clutch hub sleeve. The tip of the small screw-driver is pointing at the bent over edge of the washer that must be straightened. After the washer is straightened, remove the nut. I used an impact wrench, if you don't have an impact wrench, you must block the clutch hub sleeve from rotating, this can be done with a special factory tool, a bent a piece of metal or a small wedge made of wood. Po wyciągnięciu zespołu sprzęgła naprostowałem podkładkę blokującą dużą nakrętkę która trzyma obudowę sprzęgła. (dużo lepiej widać o co chodzi na zdjęciu 23) Czubek wkrętaka pokazuje zagięcie na krawędzi podkładki które musi być wyprostowane. Po wyprostowaniu podkładki odkęć nakrętkę. Ja używałem klucza pneumatycznego,jeśli nie masz klucza pneumatycznego musisz zablokować osłone piasty sprzęgła przed obracaniem, można to zrobic fabrycznym narzędziem, wygietym kawałkiem metalu lub małym drewnianym klinem. 6.Here the clutch hub sleeve and the and the primary driven gear assembly have been removed.oto osłona piasty sprzęgła i pierwsza zębatka napędu zdemontowane. 7.Now I removed the spacer retainer. I used a hand impact driver and a hammer to loosen the two screws holding the retainer. After you remove the retainer, remove the spacer that is on the drive shaft. Once this is done, the tear-down phase of the operation is complete, and the kicker installation begins. Teraz wyciągnąłem dystans. Uzyłem ręcznego klucza udarowego (impact driver) i młotka żeby odkręcić dwie śróby mocujące dystans. Po usunieciu dystansu, usuń podkładkę na wałku. Po tym jak to zrobisz etap rozbierania masz już za soboą. Czas na etap instalacji kopki. 8.Here you can see the what the bike looks like when all of the disassembly has been done. The bike is now ready to have the kicker kit installed. Sit back, pop a cold one and READ the instructions that come with the kit, some of the writing and drawings that accompany the kit are not the best.Tutaj możesz zobaczyć jak wygląda twoje moto po tej całej rozbiórce. Moto jest gotowe do instalacji kopki. Usiadź walnij sobie coś zimnego i PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM instrukcję którą dostałeś razem z kopką. Niektóre z rysunków i polecen zawartych w tej instrukcji nie są najlepsze. 8A Wszystkie angielskie nazwy w cudzysłowiach pochodzą z instrukcji instalacji dołączonej do kopki. za nimi w nawiasach spolszczenia 9.The first step to installing the kicker is to bolt the "kick starter stopper" in place. I used blue Loc-Tite, to secure the small gold colored Allen bolt that holds this part in place. Make SURE the part is mounted with the "STOPPER" pointed out-wards. Pierwszy etap instalacji kopki to przykręcenie "kick starter stopper" (stopera kopki) na swoim miejscu. Uzyłem niebieskiego Loctite by zabezpieczyć śrubę mocującą tę część na swoim miejscu. Upewnij się ze zamontowałeś stoper wygięciem na ZEWNĄTRZ. 10. Here the "kick starter drive gear", has been installed onto the "kick starter shaft", then the "washer and cir-clip" were put into place. Make SURE that the cir-clip is SEATED in it's groove. Oto "kick starter drive gear" (napedowe koło zębate kopki) zainstalowane na "kick starter shaft" (wałku kopki) a nastepnie zablokowane sigerem. Upewnij się ze siger wszedł w wyżłobiony rowek. 11.Here I have installed the "kick starter spring" onto the "kick starter shaft". Tutaj zainstalowałem "kick starter spring" (sprężynę kopki) na "kick starter shaft" (wałku kopki). 12. Once the spring is in place, the "kick starter spring guide" can be installed onto the "kick starter shaft". Make SURE the spring guide is installed with the flange placed against the kick starter gear. Gdy sprężyna jest już na miejscu możesz zainstalowac "kick starter spring guide" (prowadnicę sprężyny na "kick starter shaft" (wałku kopki). Upewnij się że załozyłeś prowadnicę tak jak na zdjęciu - naprzeciw zębatki. 13.Now it's time to install the "kick starter" onto the "kick starter shaft". There is a "punch mark" on the kick starter, there is a "line" machined into one of the splines on the kick starter shaft, make SURE the punch mark and the line are ALIGNED before proceeding any further. Teraz czas na zainstalowanie "kick starter" (kopki) na "kick starter shaft" (wałku kopki). Jest tam znacznik na kopce, jest tam linia linia wytrasowana na wałku kopki - UPEWNIJ SIE że pokrywają się ze sobą. 14.Place the "kick starter spring" onto the kick stater shaft. Załóż "kick starter spring" na wałku kopki 15.Place the "spring seat" onto the kick starter shaft. At this point my hand was full of parts that had to be carefully handled so as not to lose anything, go slow we are now ready to put this whole assembly into the bike. Załóź "spring seat" (mocowanie sprężyny) na wałku kopki. Od tego momentu moja ręka była pełna łatwego do zgubiena drobiazgu. Więc ostrożnie i powoli zakładamy całość na moto. 16.CAREFULLY install the whole kick starter shaft assembly into the bike. After the kick starter shaft assembly is in place, carefully twist the long tanged end of the kick starter spring until you can insert it into the hole that is already drilled in the crank-case. OSTROŻNIE zainstaluj całą kopkę w motorku. Po tym jak wałek kopki zostanie zamontowany, ostrożnie naciągnmij dłuższy koniec sprężyny kopkido momentu aż będziesz mógł go włożyć w dziurę która już jest wywiercona w skrzyni korbowej. 17. Remember a "spacer" was removed from the bike, now a "bushing" is installed in it's place on the "drive shaft". Pamiętasz jak ściągałeś podkładkę z wałka? teraz musisz włożyć w to samo miejsce tuleję na wałku. 18. Install "kick start idler gear" on the same shaft that used to hold the bushing. Make SURE the smooth side of the gear faces outward. Zainstaluj "kick start idler gear"(zębatkę) na tę oś na która założyłeś tuleję. UPEWNIJ się że założyłeś koło gładką stroną na zewnątrz. 19.WARNING, the instructions that come with the kit DO NOT make this part of the reassembly process clear. The retaining bracket that once held the bushing in place MUST be reinstalled to prevent the idler gear from walking into the back of the primary driven gear. Make SURE it is replaced in the proper orientation, the curved relief must be installed towards the top so that the kick starter gear can move outward as it operates. UWAGA, instrukcja w tym miejscu nie jest zbyt jasna. Upewnij się żeby przykręcić z powrotem dytans (ten z punktu 7 w taki sposób jak pokazano to na zdjęciu (chodzi o orientację zgięcia). Nieprzykrecenie dystansu z powrotem spowoduje "wędrowanie" zębatki po ośce. 20.Now the primary driven gear, is installed. Be very CAREFUL, make SURE all gears are aligned before pushing the primary driven gear to it's full "in" position. Teraz głowna przekładnia, jest zainstalowana. Bądź BARDZO ostrożny, upewnij się czy wszystkie zębatki sa ze soba spasowane zanim dokrecisz przekładnię na full. 21.The clutch hub, is now put into place. DON'T forget the thrust washer that goes in-between the primary driven gear and the clutch hub. Piasta sprzęgła, zaistalowana. Nie zapomnij o podkładce dociskające pomiędzy przekładnią i piastą 22.Install the lock washer, then the clutch hub nut. Tighten clutch hub nut. Zainstaluj podkładkę blokującą a potem nakrętkę. Dokręć nakrętkę. 23.After the clutch hub nut is tight, make SURE the lock washer is bent over one of the flats on the clutch hub nut. In this photo, the lock washer is bent over the flat on the left side of the clutch hub nut. Po dokręceniu nakrętki zagnij podkładkę tak jak pokazano to na zdjęciu - do jednej z krawędzi nakrętki. 24. Reinstall the entire clutch pack, and the throw-out bearing operating rod. Zainstaluj z powrotem zespół sprzegła i łozysko 25.Install the clutch drive plate. Install the six clutch springs, use a cross pattern to slowly bring the springs into full compression. Tighten the six spring bolts until the bolts just bottom in their threaded holes. Zainstaluj pokrywę napędu sprzegła. Założ sześć sprężyn sprzęgła. dokręcaj je na krzyż każda po trochu do momentu aż nakrętki nie zrównają się z powierznią gniazd 26. I used a short extension and a socket that just fit into the starter shaft bore to remove the pressed in plug that sealed the stock crank-case side cover. This plug is easily driven out. Uzyłem którkiej przedłuzki z kluczem który pasował dokładnie w gniazdo aby wybić zatyczkę z obudowy. Wyszła bez trudu. 27.Here is the stock crank-case cover with the plug removed. Oto obudowa z usunieta zatyczką 28.After greasing the inner lip of the "kick starter seal" I carefully pressed it into place from the outside of the crank-case, using a short extension and a socket that just covered the outer diameter of the seal. Drive the seal into the crank-case cover until it bottoms. Make SURE it is installed SQUARE and not tilted. Po nasmarowaniu wewnętrznej powierzchni "kick starter seal" (uszczelki kopki) ostrożnie wcisnąłem na swoje miejsce od zewnątrz obudowy uzywając krótkiej przedłużki z nasadką której średnica pokrywała średnicę uszczelki. Upewnij się ze wcisnąłeś uszczelkę do samego końca i że jest wciśnięta symetrycznie i nie jest przekoszona. 29. At this point all of the internal work is done. using a NEW gasket, replace the crank-case cover. W tym momencie cała robota wewnątrz motorku jest skończona - zainstalij z poworem pokrywe używająć NOWEJ uszczelki. 30. Install the "kick start lever"Zainstaluj kopkę (kurde tu kopka i tam kopka, ale wajcha albo pedał kopki też brzmi jak...) 31. Reinstall the coolant hose. Reinstall the rear brake pedal assembly. Refill radiator with coolant, replace oil in tank. Reinstall skid plate. Replace left side radiator shield. START THE BIKE WITH THE NEW "KICK-STARTER" Zainstaluj przewód chłodzenia, zainstaluj, pedał tylnego hamulca, napełnij chłodnicę, nalej olej, założ osłonę ramy, załóż plastik osłony chłodnicy. ODPAL MOTO SWOJĄ NOWIUŚKĄ KOPKĄ 32-34 to ddywagacje na temat skracania długości kopki przy nieakcesoryjnym bakiz kolei 35 to zdjęcie tego co powinno ci zostać po instalacji kopki w DRZ400S (z kitu kopki i motorku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu400 Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 witam moze mi ktoś pomoże jak ustawić zawieszenie w dr-z 400s (las ,błotki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 ŚM na marzec.DRZ-E http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b3c6e3125e89b05.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2bb2540ce3167c1.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfa5cc5c5cc367b9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05dabcce41d00492.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98bda86896e43694.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebdc132ebec16f43.html Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolb123 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Witam Nie wiecie gdzie można kupić klosz przedniej lampy? bo miałem zderzenie z drzewem. Tylko nie mówicie o zamiennikach typu Polispoert itp. Motor jest z przed liftingu z roku 2000 i wersja s. Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag*magic Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Jakiej dlugosci jest lancuch w drz SM ?? bo zakladam ze jest krotszy od tego w enduro a juz go wyrzucilem i nie mam zadego.. aha i gdzie mozna w wawce go kupic ?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwient Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 ratosny nie mow ze masz problemy z postawieniem tego sprzetu na kole. Bez problemu idzie nawet na 4 biegu. Dla mnie nie ma lepszego motocykla na swiecie jak drz.Niestety musze jeszcze poczekac az go kupie :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Jurgen- Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 (edytowane) ratosny nie mow ze masz problemy z postawieniem tego sprzetu na kole. Bez problemu idzie nawet na 4 biegu. Dla mnie nie ma lepszego motocykla na swiecie jak drz.Niestety musze jeszcze poczekac az go kupie :)piszesz ze bez problemu idzie na kolo na 4 i jednoczesnie ze nie masz sprzeta, mozesz dookreslic ? :icon_eek: (robiles to osobiscie czy ktos ci mowil ? widziales to ? wiesz jaka byla konfiguracja sprzeta ktory tak potrafi ? ktory to byl model drz ?)pozdrawiam kolege z plocka :) Edytowane 26 Lutego 2008 przez -Jurgen- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwient Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 (edytowane) siema siema, ja nie mam JESZCZE , ale dwóch moich dobrych znajomych ma i wiem co pisze :) Sprzęt wymarzony, ale bede musial poczekac jeszcze pół roku zanim go wyrwe od brata.Gdzie pomykasz suzią?a odnosnie modelu E, robilem to osobiscie, niektorzy stawija na 5 ale na 4 to juz strach przynjamniej dla mnie Edytowane 26 Lutego 2008 przez serwient Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Jurgen- Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Gdzie pomykasz suzią?glownie po parowie, parki gostyninskie i brudzenskie :) a odnosnie modelu E, robilem to osobiscie, niektorzy stawija na 5 ale na 4 to juz strach przynjamniej dla mnieprzelozenia byly standardowe dla tego modelu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwient Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 to my w strone przeciwna, wioski nad wisla, slupno, bialobrzegi, cekanowo itdJesli chodzi o twoje pytanie to Ci nie odpowiem, bo nie wyznaje sie na tym moto. Pare razy go dosiadlem, za zgoda brata i dopiero teraz wyrobilem sobie o nim zdanie. Wiem ze czasami mieli problemy z ladowaniem i tylko to te sprzety bolało.Bylbym wdzieczny o jakies szersze info o tym moto jesli ktos posiada w pdf lub innym pliku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Jurgen- Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Bylbym wdzieczny o jakies szersze info o tym moto jesli ktos posiada w pdf lub innym pliku.w tym watku bylo podawanych pare linkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.