Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To dość śmiała teza, możesz ją poprzeć jakimś konkretnym paragrafem z rozporządzenia ministra infrastruktury "w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia".

Ja zupełnie niedawno robiłem przegląd i mam odmienne zdanie, ale chętnie się czegoś dowiem.

 

Hmm, znalazłem takie coś, i tutaj wynika, że mówiłem błędnie:

 

"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)

 

z dnia 31 grudnia 2002 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

 

Rozdział 3

 

Światła

 

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

 

3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;"

 

Czyli wychodzi na to, że jednak trzeba mieć kierunkowskazy, ale ja nigdy z tym nie miałem problemów. Miałem kierunki w dt80 oraz lc4. Nie miałem w rx125 i teraz w drz400e też nie ma. Zawsze czepiają się wszystkiego(ktm musialem im mierzyć, a w drz400e przykręcać tabliczkę znamionową), ale o brak kierunkowskazów nigdy nie marudzili. Jak pojechałem drz to podczas trwania przeglądu uświadomiłem sobie, że nie mam założonego żadnego licznika :icon_mrgreen: ale też nikt nic nie mówił.

 

A wracając do głównego wątku, to jeśli znajdę trochę więcej czasu to sprawdzę w jakimś innym, nowszym(?) źródle.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz sprawdzać to obowiązujące przepisy.

Masz racje zależy na kogo się trafi, jak ja rejestrowałem swoją DRZ po sprowadzeniu to facet na pierwszym przeglądzie sprawdził tylko czy hamuje i nr ramy w sumie nic więcej go nie interesowało. Ale za rok na 3 stacjach w mojej wsi nikt nie chciał ze mną gadać bez kierunkowskazów, ba nawet jeden sobie wymyślił (nie wiem czy to prawda nie znalazłem nic na ten temat w ww rozporządzeniu) że jak motocykl przekracza prędkość 100km/h to obowiązkowo musi mieć 2 lusterka. Gliniarz jak będzie ci chciał zabrać DR to to zrobi zawsze więc nie ma co go dodatkowo kusić brakiem kierunkowskazów.

Co do wcześniejszego pytania: DRZ E nie ma wyprowadzonej instalacji do kierunkowskazów. Ja robiłem wszystko od początku, podłączyłem się do +12V za stacyjką, kierunkowskazy i przerywacz kupiłem w sklepie z częściami do chińskich skuterów, a przełącznik zespolony od jakiegoś starego japońca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz sprawdzać to obowiązujące przepisy.

Masz racje zależy na kogo się trafi, jak ja rejestrowałem swoją DRZ po sprowadzeniu to facet na pierwszym przeglądzie sprawdził tylko czy hamuje i nr ramy w sumie nic więcej go nie interesowało. Ale za rok na 3 stacjach w mojej wsi nikt nie chciał ze mną gadać bez kierunkowskazów, ba nawet jeden sobie wymyślił (nie wiem czy to prawda nie znalazłem nic na ten temat w ww rozporządzeniu) że jak motocykl przekracza prędkość 100km/h to obowiązkowo musi mieć 2 lusterka. Gliniarz jak będzie ci chciał zabrać DR to to zrobi zawsze więc nie ma co go dodatkowo kusić brakiem kierunkowskazów.

Co do wcześniejszego pytania: DRZ E nie ma wyprowadzonej instalacji do kierunkowskazów. Ja robiłem wszystko od początku, podłączyłem się do +12V za stacyjką, kierunkowskazy i przerywacz kupiłem w sklepie z częściami do chińskich skuterów, a przełącznik zespolony od jakiegoś starego japońca.

dzieki wszystkim za sprecyzowanie tematu!!

I jeszcze jedno pytanko odnośnie światła STOP. Czy wersja "E" powinna mieć czy nie?

Jak nie to jak sie z tym tematem uporać?

Z góry dzieki i pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja E nie miała fabrycznie światła stop (ani czujników). Ale do rejestracji (i własnego bezpieczeństwa) musisz mieć. Ja mam w swojej zamontowaną taką lampę http://tinyurl.com/3yf5gpj model FLEX-1 praktycznie idealnie pasuje w miejsce oryginalnej lampy z E. Czujnik tylnego hamulca mam tego typu http://tinyurl.com/39smql7 przykręcony do silnika i połączony sprężyną z dźwignią hamulca, jak chcesz to podeśle fotkę. Przód mam niepodłączony bo w E jest inna pompa (bez miejsca na czujnik), można to ogarnąć stosując czujnik hydrauliczny ale jakoś mi się nie chce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja E nie miała fabrycznie światła stop (ani czujników). Ale do rejestracji (i własnego bezpieczeństwa) musisz mieć. Ja mam w swojej zamontowaną taką lampę http://tinyurl.com/3yf5gpj model FLEX-1 praktycznie idealnie pasuje w miejsce oryginalnej lampy z E. Czujnik tylnego hamulca mam tego typu http://tinyurl.com/39smql7 przykręcony do silnika i połączony sprężyną z dźwignią hamulca, jak chcesz to podeśle fotkę. Przód mam niepodłączony bo w E jest inna pompa (bez miejsca na czujnik), można to ogarnąć stosując czujnik hydrauliczny ale jakoś mi się nie chce :)

dzięki kolego bardzo cenne info!!

Zastanawiam się tylko jak to jest że rejestruje się motory które w ogóle nie sa przygotowane do poruszania się po drogach!!

Jeszcze raz dzieki jak bedzie tylko czas i kasa to bede kombinował a jak narazie to trezeba liczyć na łód szczęścia żeby mnie nie zatrzymali bo bez prawka,kierunków, stopu,lusterek i głośnym tłumikiem to mogą sie niezle doczepić :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam z przodu i tyłu ciśnieniowy mniej roboty niż się wydaje

 

Masz oryginalną pompę z przodu? Możesz podesłać jakieś foto? Ja się przymierzałem do takiego czujnika ale wyglądało na to że taki czujnik i przewody będzie wystawał mocno w stronę kierowcy i w przypadku nagłego hamowania/lotu przez kiere mógł by zrobić spore kuku w prawym udzie kierownika. Poza tym cena, jak się rozglądałem to ok 80zł+przesyłka za dedykowany czujnik, chyba że znalazłeś tańszą alternatywę (np od jakiegoś auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pytnie do expertów DRZ znacie ten motor?

http://www.allegro.pl/item1088762739_suzuk...0_wersja_e.html

 

Powiedzcie co o nim myslicie, bylbym wdzieczny jetem powaznie zaintersowany dolaczeniem do waszego grona :)

 

W gre wchodzi jeszcze Xr 400 ale same lupy sa na allegro.

 

Jesli macie lub wiecie kto ma dobra drz najlepiej E , dajcie znac.

 

Pozdrawiam i czekam na wsparcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AntekCB miał rację, przepustnica się nie otwierała i stąd brak mocy.

Dziś wszystko się wyjaśniło i motocykl śmiga jak powinien. Martwią mnie tylko delikatne stuki dochodzące z okolic głowicy ale to pewnie zawory do regulacji.

Pozdrawiam i dziękuję za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz oryginalną pompę z przodu? Możesz podesłać jakieś foto? Ja się przymierzałem do takiego czujnika ale wyglądało na to że taki czujnik i przewody będzie wystawał mocno w stronę kierowcy i w przypadku nagłego hamowania/lotu przez kiere mógł by zrobić spore kuku w prawym udzie kierownika. Poza tym cena, jak się rozglądałem to ok 80zł+przesyłka za dedykowany czujnik, chyba że znalazłeś tańszą alternatywę (np od jakiegoś auta).

Tak mam oryginał, czujnik jest o 1 z małym hakiem cm dłuższy niż śruba

i absolutnie nie wadzi tak jak się obawiasz. Do tylu trochę nie pasuje

bo ten cm wadzi już o zbiorniczek płynu i trzeba zrobić mini adapter albo trytka :) do zamontowania tegoż.

Czujniki od Olka.

 

....Jesli macie lub wiecie kto ma dobra drz najlepiej E , dajcie znac.

Pozdrawiam i czekam na wsparcie

 

co do aukcji - motorek trzeba obejrzeć, z fotek ciężka wróżba.

 

Dobrą E ja mam, ale tanio nie oddam :)

Edytowane przez Fisher_DRZ_E
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...