Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zeby skonczyc spory:

-zamieniasz gaznik na Keihin FCR 39

-powiekszasz wlot w airboksie

-caly wydech lacznie z kolankiem(najlepiej tunigowy)

-walki na te od wersji E lub jeszcze lepiej hotcamsy

-ciensza uszczelka pod cylindrem zwiekszajaca stopien sprezania

 

i masz silnik mocowo identyczny albo lepiej(w zaleznosci od walkow i wydechu) jak wersja E - i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby skonczyc spory:

-zamieniasz gaznik na Keihin FCR 39

-powiekszasz wlot w airboksie

-caly wydech lacznie z kolankiem(najlepiej tunigowy)

-walki na te od wersji E lub jeszcze lepiej hotcamsy

-ciensza uszczelka pod cylindrem zwiekszajaca stopien sprezania

 

i masz silnik mocowo identyczny albo lepiej(w zaleznosci od walkow i wydechu) jak wersja E - i tyle.

 

 

no w koncu jakas sensowna wypowiedz,tak naprawde inny jest tylko wałek wydechowy na dolocie jet taki sam w 3 wersjach,zeby zmniejszyc koszty tak naprawde wymiana gaznika+wydech bardzooo duzo zmieni a jak bedziesz niezadowolony zawsze mozna pójsc dalej i wymienic pozostałe elementy... :lalag: :clap:

 

 

wiesz jeremi tu nie chodzi o spory ale jak czegos nie wiem albo nie jestem pewny to po prostu sie nie odzywam i mysle ze jest to o wiele lepsze rozwiazanie niz macic nie wiadomo po co.....

 

 

 

Edytowane przez davopl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ludziska, wzialem sie troche za tlumaczenie pieknej opowiesci z forum thumpertalk czyli "O DR-Z 400 SM ktora wyciaga 60 KM na tylnym kole"

 

1. fabryczna DR-Z 400 SM (0 km przebiegu) z poprawiona glowna dysza = 35.04 KM

 

2. kompletny Akrapovic = 35.92 KM

 

3. Modyfikacja 3 x 3 w airboxie + odpowiednie dysze JD = 37.07 KM

 

4. Zmieniony gaznik na Keihin FCR 39 mm + odpowiednie dysze = 40.10 KM

 

5. Zalana benzyna VP ultimate = 41.96 KM

 

6. Big Bore 94 mm (Cylinder 470 ccm)(pojawily sie jakies problemy??) = 42.99 KM

 

7. Wałki Hotcams; stage 2 - ssące, stage 1 wydechowe (poprawa wystepujacych problemow ale problemy z wydajnoscia wydechu) = 44.82 KM

 

8. Zamiana na Keihin FCR 41 mm + odpowiednie dysze (duza poprawa ale wydech sie ksztusi :D ) = 45.01 KM

 

9. Zamiana wydechu na Yoshimura TRS tytanowa (problem zniknal - przyczyna - Akra :D ) = 48.21 KM

 

10. Zmiana na wał firmy HotRods + 5mm. Wałki rozrzadu RHC 187, jakies wlasne modyfikacje gniazd zaworowych, powiekszone zawory ssace. = 56.99 KM

 

11. Big Bore 95.5 (cylinder 485ccm Athena). Prototypowy ssacy walek rozrzadu RHC 208. Reszta bez zmian. = 59.69KM

 

zrodlo: http://www.thumpertalk.com/forum/showthrea...&highlight=60hp

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ludziska, wzialem sie troche za tlumaczenie pieknej opowiesci z forum thumpertalk czyli "O DR-Z 400 SM ktora wyciaga 60 KM na tylnym kole"

 

Ciach....

 

 

 

No to wypisz wymaluj moje SM - dokladnie te same zmiany ma - tyle ze dodatkowo u mnie jest jeszcze inny modul zaplonowy Dynateka z mozliwoscia ustawiania map zaplonow :)

No i moja ponoc wyciaga tylko 56 koni na tylnym kole :( do tylu przyznawal sie poprzedni wlasciciel...

Edytowane przez Norbisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde inny jest tylko wałek wydechowy na dolocie jet taki sam w 3 wersjach

 

porownanie walkow rozrzadu wersji S/SM, E i HOTCAMS

Cam --------- -INTAKE --------EXHAUST

Model ----------MM---Duration ---MM--Duration

S/SM-----------8.48----227 ---- 8.20---243

E----------------8.92----227 ---- 9.30---243

HotCam_S1---9.04----238 ---- 9.04---238

:wink:

 

 

 

Zmieniłem ostatnio w swoim dr-z E z 2004 roku napinacz na manualny ten z allegro za 140zł. oryginalna uszczelka między napinaczem o silnikiem została. Wczoraj zauważyłem ze z nowego napinacza spod sruby mocującej go do sciany silnika leci olej ( nie spod tej sruby regulacyjnej na której jest mały oring, tylko spod jednej z dwóch ktore mocują napinacz).

Czy Wy w waszych napiaczach tez tak mieliście ( pytanie do tych co już wymienili :).

W jaki sposób można to ewentualnie uszczelnić?

Czy oprócz oryginalnej uszczelki podczas montazu manualnego napinacz trzeba wykonać jeszcze jakieś inne czynności.

trzeba bylo kupic ten za 149 :icon_mrgreen:

Edytowane przez jeremi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ludziska, wzialem sie troche za tlumaczenie pieknej opowiesci z forum thumpertalk czyli "O DR-Z 400 SM ktora wyciaga 60 KM na tylnym kole"

 

1. fabryczna DR-Z 400 SM (0 km przebiegu) z poprawiona glowna dysza = 35.04 KM

 

2. kompletny Akrapovic = 35.92 KM

 

3. Modyfikacja 3 x 3 w airboxie + odpowiednie dysze JD = 37.07 KM

 

4. Zmieniony gaznik na Keihin FCR 39 mm + odpowiednie dysze = 40.10 KM

 

5. Zalana benzyna VP ultimate = 41.96 KM

 

6. Big Bore 94 mm (Cylinder 470 ccm)(pojawily sie jakies problemy??) = 42.99 KM

 

7. Wałki Hotcams; stage 2 - ssące, stage 1 wydechowe (poprawa wystepujacych problemow ale problemy z wydajnoscia wydechu) = 44.82 KM

 

8. Zamiana na Keihin FCR 41 mm + odpowiednie dysze (duza poprawa ale wydech sie ksztusi :D ) = 45.01 KM

 

9. Zamiana wydechu na Yoshimura TRS tytanowa (problem zniknal - przyczyna - Akra :D ) = 48.21 KM

 

10. Zmiana na wał firmy HotRods + 5mm. Wałki rozrzadu RHC 187, jakies wlasne modyfikacje gniazd zaworowych, powiekszone zawory ssace. = 56.99 KM

 

11. Big Bore 95.5 (cylinder 485ccm Athena). Prototypowy ssacy walek rozrzadu RHC 208. Reszta bez zmian. = 59.69KM

 

zrodlo: http://www.thumpertalk.com/forum/showthrea...&highlight=60hp

 

Pozdrawiam!

 

a coś takiego - ktoś coś wie empirycznie sprawdzał:

http://www.performance-design.net/flo_commander_2000.htm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś powiedzieć jak powinien być ustawiony reflektor w "S"? Instrukcja tylko pokazuje czym kręcić, aby zmieniać jego położenie. Ostanio ludzie na światłach strasznie się denerwowali jak im dawałęm po wstecznych lusterkach... :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś powiedzieć jak powinien być ustawiony reflektor w "S"? Instrukcja tylko pokazuje czym kręcić, aby zmieniać jego położenie. Ostanio ludzie na światłach strasznie się denerwowali jak im dawałęm po wstecznych lusterkach... :icon_rolleyes:

 

 

 

jak im przeszkadzało to trzeba było potłuc lusterka...a powaznie podjedz na jakakolwiek stacje diagnostyczna niech sprawdza i ustawia tak jak powinno byc i bedzi git.

 

 

niewykluczone ze teraz masz dobrze tyle ze swiatło masz troche wyzej niz wiekszosc lusterek wiec sie ludziska irytuja..... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie Drz'tki.

Moja ma przejechane około 8 tys od nowosci, w silniku nic nie było grzebane.

Czy znacie jakies wady w tym motorze na ktore trzeba zwrocic szczegolnie uwage ??

Np zabezpieczyc, dokrecic jakies srubki itp ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

poza wymiana oleju w drztkach jest jeszce kilka innych czynności jakie nalezy zrobic aby byc pewnym

ze nic nam nagle nie nawali podczas jazdy gdzies w lesie:

 

zabezpieczenie kilku srub ktore lubia sie odkrecic i spowodowac powazne uszkodzenia w silniku:

1.wczesniej juz wspomniane sruby w kole magnesowym(jesli sie poluzują to zmielą cały stojan)

aby je zabezpieczyc nalezy zdjac pokrywe kola magnesowego, odkrecac je po koleji i kazdą po odtluszczeniu posmarowan np Loctite 271, nastepnie przykrecic momentem 26Nm

 

2.nakretka zebatki zdawczej na wale korbowym, takze zabezpieczyc np Loctite 271.

opis http://www.thumpertalk.com/forum/archive/i...p/t-324503.html

 

3.nakretka na przedniej zebatce łancucha napedowego i znajdujący sie pod nia pierscień

(jesli sie poluzuje spowoduje uszkodzenie z pierscienia uszczelniającego).

zabezpieczyc np Loctite 271.opis http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=582434

 

poza tym:

- lubiąca cieknąc pompa wodna - aby sie tego ustrzec nalezy ja uszczelnic. opis: http://www.thumpertalk.com/forum/archive/i...p/t-236694.html

- wadliwy automatyczny naciągacz łancuszka rozrządu - powoduje w wiekszosci drz glosna

prace silnika, a w skrajnych przypadkach moze cofnac sie i spowodowac przeskoczenie

lancucha na zebatkach(co kazy wie jak sie konczy).

jesli lancuch pracuje dosc glosno a nie jest jeszcze rozciągniety mozna nieco naciagnac sprezyne w automatycznym napinaczu

innym rozwiazaniem problemu jest manualny naciagacz,ale nie wiem czy takie sa dostepne w pl

 

kolejną slabą stroną są delikatne dekle boczne silnka podatne na pekniecia przy upadku.

przydatna jest duża oslona pod silnik.

 

co do sprawdzenia luzów na zaworach to jesli masz podstawowe pojecie o mechanice to sam to bez klopotów zrobisz.

potrzbne sa jedynie szczelinomierz, klucz nr8,10 i klucz ampusowy.

opis sprzawdzenia luzów zaworowych ze zdjeciami: http://www.pegmonkey.com/howto/valve_adjust/drz400

 

A, i przy wymianie oleju i filtra pamietaj zeby przeczyscic takze sitko olejowe w ramie

(znajduje sie ono na wezu przy spuscie oleju z ramy.jak go wykrecisz to i ono wyjdzie)

 

jak cos nie jasne-pytajcie wyjasnie dokladniej

pozdrawiam

 

jeszcze jedno co pewnie juz wiesz

w modelu E przy jezdzie hard enduro wymiana oleju co 60h (500-800)km, wymiana filtra oleju co 2wymiany oleju, luzy zaworowe 5tys km

model S olej co 6tys, zawory po 24tys km

 

 

Wszystko ładnie, pieknie tylko szkoda ze te linki juz nie działaja ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, i przy wymianie oleju i filtra pamietaj zeby przeczyscic takze sitko olejowe w ramie

(znajduje sie ono na wezu przy spuscie oleju z ramy.jak go wykrecisz to i ono wyjdzie)

 

Hmm, ja nie znalazlem u siebie takiego sitka w wersji SM. Nic nie wypadlo po odkreceniu sruby i nie ma o tym slowa w instrukcji obslugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja nie znalazlem u siebie takiego sitka w wersji SM. Nic nie wypadlo po odkreceniu sruby i nie ma o tym slowa w instrukcji obslugi.

może ci kto wyciął ? :)

http://images.powersportsnetwork.com/fiche...es/10128_16.gif

[12]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...