WLD_Wlodi Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Honowanie jest to obróbka wykańczająca oraz przygotowująca cylinder do montażu nowego tłoka. "Honowanie jest rodzajem obróbki powierzchni tulei cylindra,mającej na celu osiągnięcie żądanego wymiaru naprawczego.Gdy trzeba zebrać większą ilość materiału wtedy należy wytoczyć cylinder pozostawiając mały naddatek na honowanie w celu wyrównania nierówności powierzchni. Można również honować bez wytaczania ,jeżeli nie ma takiej potrzeby.Honuje się wtedy zgrubnie a następnie wygładza drobnoziarnistym kamieniem."W Twoim przypadku możesz zacząć już zbierać kasę na nowy tłok.Człowiek uczy się na błędach... :biggrin: Dzisiaj kumpel zatarł meteora w DT 125(miał przejechane 5h) :wink: Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 meteor sie raaczej nadaje to skuterkow tylko.... co do prędkości to już sie troche dowiedziałem. piąty bieg w am5 ma 25 ząbków na zębatce tego biegu a wam6 6-bieg 24 ząbki a wiec skrzynia am6 jest troche wszybsza. No ale fakt jest taki że moc obu silników jest ta sama wiec wychodzi na to że ja mam typowo ustawienia na przypiesznie i nie dokońca odblokowany motor - kruciec i mała dysza. wiec teraz aby przy tych parametrach osiągnąc prędkości am6 należy pobawić się z zbętakami a ubytek mocy i przyspiesznei na rzecz v-max nie będzie taki duży jak by to sie mogło wydawać co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Jakimi zębatkami chcesz sie bawić?:D w skrzyni?? A jeśli chodzi o honowanie, to nic sie nie wygładza kamieniami. Honowanie to ostateczna obróbka specjalnymi osełkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 nie nie w skrzyni...nie próbuj robic ze mnie debila mówie o zębatkach w napędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 W Twoim przypadku możesz zacząć już zbierać kasę na nowy tłok. Cylinder mam oryginalny(40.3) tłok mam nadwymiar(40.26). Mam przejechane 300km na nowym tłoku. Czy honowanie coś jeszcze da czy już kase zbierać na tłok? Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Po honowaniu dojdzie do pewnego zwiększenia średnicy cylindra, jeśli na tyle małą wartość, że luz montażowy będzie prawidłowy to możesz montować, jeśli nie to nowy tłok o właściwym rozmiarze. Z tego co na szybko znalazłem minimalny naddatek do honowania cylindra to 0.02 do 0.03, czyli wymiar cylindra po honowaniu to około 40.33. Czyli luz to 0.07. Pewnie w normie, ale sprawdź. Oczywiście czysto teoretycznie. W praktyce z rożnych powodów może dojść do zmiany poszczególnych wartości. Założyłem, że wymiar cylindra zmierzyłeś średnicówką, a nie jest on podawanym przez producenta wymiarem oryginalnego cylindra, do tego cylinder ma podany przez Ciebie wymiar we wszystkich miejscach (górna cześć nad pierścieniami tłokowymi, na wys odpowiadającej położeniu górnego pierścienia tłokowego na wysokosci górnej krawędzi okna wydechowego itd), oraz jest cylindryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Założyłem, że wymiar cylindra zmierzyłeś średnicówkąBył mierzony jakimś urządzeniem w specjalistycznej firmie. do tego cylinder ma podany przez Ciebie wymiar we wszystkich miejscach (górna cześć nad pierścieniami tłokowymi, na wys odpowiadającej położeniu górnego pierścienia tłokowego na wysokosci górnej krawędzi okna wydechowego itd),Cylinder był mierzony w 4 miejscach i wszędzie pomiary wykazały 40.3mm Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kryszpol Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Sory ze odświerzam ale nie chcialem zakładać nowego tematuMianowicie chcialbym wiząść cylinder 70 i nie mam zbytnio kasyBrac tego z allegro http://allegro.pl/item284364444_cylinder_7...er_tuning_.htmlCZy dozbierac ze 200zl i kupic jakiegos markoweg I jakie dysze by spasowaly do gaznika malutkeigo bo tylko 12mm;/ zeby moto jezdzilo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 powiem ci cylinder jak cylinder jescze ujdzie tyle ze w tych tanich sa padziewne tloki.Do stage Six dostaniesz ltok vertexa np do polini-polini malossi-malossi duzo lepsze tloki.TEn cylinder to kicha mysle ze jest to klasa mid race.mysle ze dysza 70-75 bedzie dobra.Z gaznikiem ereche np 18 mm gdybys kupil dostaniesz dysze 80 i 90.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.