Skocz do zawartości

Simson S60 po remoncie


wojtek2812
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Mam taki problem:na wakacje zrobiłem remont kapitalny w moim simsonie.Wymieniłem wszystkie łożyska w silniku,założyłem wał od S70,nowe simeringi itp.Wszystko oryginalne.

Silnik składałem na nowych karterach(nie nowych fabrycznie ale w bardzo dobrym stanie,miały ciasne gniazda na łożyska).Zrobiłem podstawowy błąd i przyznaje sie bez bicia- najpierw nabiłem łożyska na wał oczywiście podpierając połówkę na którą były nabijane łożyska.Wał z łożyskami wbiłem najpierw w prawy karter(od strony magneta.Jest on całkiem blisko ścianki kartera za którą jest iskrownik.Od strony sprzęgła między wałem a karterem jest ok 4-5 mm luka.Tak jak napisłem w temacie simek nie chodzi na wolnych obrotach.Słychać tylko jakieś rzężenie jakby spod pokrywy magneta.Ściągałem koło magnesowe i nie stwierdziłem żadnych otarć cewek.Przy pokręcaniu magnetem w lewo i w prawo w pewnym momencie słychać tylko jakby takie przeskakiwanie,trzaski.Z załozonym magnetem silnik kręci sie jakby troche ciężej.Natomiast jak zdemontowałem iskrownik i założyłem magneto silnik kręcił sie leciutko.

Czy może być to spowodowane tym wysunieciem wału w strone magneta bo słyszałem kiedyś o czymś takim jak centrowanie wału w simku przy składaniu silnika żeby był on równo miedzy 2 połówkami karterów.

Nie chciałem juz stukać w ośke od strony magneta żeby nie uszkodzić wału i głupi poskładałem tak silnik myśląc

co to za różnica.Prosze o odpowiedź na pytanie czy po centralnym ustawieniu wału problem powinien ustąpić.Dodam tylko że przed remontem silnik elekgancko chodził sobie na wolnych obrotach a teraz nie :biggrin:

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zamiast remontu kapitalnego popsułeś silnik.

 

Montaż łożysk najpierw na wał, a potem do karterów nie jest błędem, o ile zostanie to prawidłowo przeprowadzone. Jednak wbijanie wału do karterów woła o pomstę do nieba.

 

Centrowanie wału polega na uzyskaniu osiowości czopów wału korbowego.

 

To o czym piszesz to ustawianie luzu osiowego.

 

Rozwiązanie Twojego problemu? Oddanie silnik do mechanik mającego doświadczenie w naprawie takich silników. Niestety, ale składanie silnika nie jest proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodze sie z tobą marcpol ze zepsułem bo przed remontem nie chciał w ogóle jechać!!a teraz leci na 1 z gazu na koło na zebatce 17Z. Rozbierałem już wiele silników od motocykli ,m.innymi kilka silników od rometa, WSK125 i WSK175 i chodziły normalnie ale takich jaj jeszcze nigdy nie miałem przy naprawie.może i nie mam dużego doświadczenia ale uczymy sie na błędach i każdy dobry mechanik nie urodził sie z kluczami w ręce i tez pierwszy raz rozbierał silnik(w moim przypadku od simsona).No wiec jest to związane z tym luzem osiowym??

Edytowane przez wojtek2812
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisz dokładanie co znaczy nie chodzi na wolnych obrotach ? jest cały czas na wysokich ? czy nie chodzi bo nie daje obrócić wałem na wolnych bo coś trze w silniku ? no jak odrazu po złożeniu stawiasz na koło to no pewno wszystko będzie ok :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodze sie z tobą marcpol ze zepsułem bo przed remontem nie chciał w ogóle jechać!!a teraz leci na 1 z gazu na koło na zebatce 17Z. Rozbierałem już wiele silników od motocykli ,m.innymi kilka silników od rometa, WSK125 i WSK175 i chodziły normalnie ale takich jaj jeszcze nigdy nie miałem przy naprawie.może i nie mam dużego doświadczenia ale uczymy sie na błędach i każdy dobry mechanik nie urodził sie z kluczami w ręce i tez pierwszy raz rozbierał silnik(w moim przypadku od simsona).No wiec jest to związane z tym luzem osiowym??

 

Nie od razu po złożeniu.Poskładałem go na wakacje i dopiero przejechaniu jakiegoś 1000 km sprawdzałem jego możliwości.nie jestem takim durniem.

Nie chodzi na wolnych obrotach to znaczy że gaśnie.Jak wkręce go troche na obroty i pociągne troche dźwignie od ssania to chodzi.Gaźnik jest nowy i nie grzebałem przy śrubkach od składu mieszanki i od biegu jałowego jest fabrycznie ustawiony.jedynie wkręcałem dysze 72 zamiast 70 ale nic to nie dało wiec powróciłem do poprzedniej dyszy.iglica ustawiona tak zeby dostawał duzo paliwa

Nie powiem że to tarcie ale jakieś rzężenie taki dziwny nieprzyjemny dźwiek :biggrin:

Edytowane przez wojtek2812
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą próbowałem z tą śrubką i nic to nie daje.Jest z nim źle od samego początku.Zapomniałem jeszcze dodać ze przy zmianie biegów jak n.p zmieniam powiedzmy z 2 na 3 gdy po przełączeniu biegu wajchą puszczam całkiem sprzęgło i troszkę odkręcę manetke gazu to silnik nie reaguje ,tak jakby był odłączony zapłon a jak odkręce więcej to silnik szarpie.Jak przy zmianie biegu puszczam sprzęgo wolniej dodając gazu nie szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no nie róbcie ze mnie takiego fizola.Stukałem lekko w miare możliwości i to przez drewienko do momentu aż silnik dało się ściągnąć śrubami.Poza tym chyba nie przez lewe powietrze silnik hałasuje prawda??Czytajcie dokładnie temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z załozonym magnetem silnik kręci sie jakby troche ciężej.Natomiast jak zdemontowałem iskrownik i założyłem magneto silnik kręcił sie leciutko.

Regulacje gaznika zostaw sobie na pozniej, ja na Twoim miejscu jeszcze raz rozebralbym silnik, tylko poprosilbym o pomoc przy tym kogos z doswiadczeniem, najlepiej zaprzyjaznoinego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...