Skocz do zawartości

czym się różni silnik gsx-r 600 '97 a '99?


Aliend
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanko. Szukałem w necie, ale nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi. Może źle szukałem.....

Silniki Gsx-r 600 w latach 97-98 miały 97 KM, natomiast roczniki 99-00 miały już ich 110. Silniki z zewnątrz się niczym nie różnią. Chciałbym się dowiedzieć skąd wynika ta różnica w moc, czy to jest rozrząd czy może układ korbowo tłokowy? Czy może jeszcze coś innego? W moim Sradzie ('99) korbowód zrobił dziurę w bloku, już sobie upatrzyłem silnik ale z 97 roku, czyli 13 koni słabszy... Teraz się zastanawiam czy dałoby się to jakoś poskładać, aby pozostało te 110 kucy.

 

Pozdro, Aliend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiałeś się bardzo starać żeby go zajechać. W jakich okolicznościach to sie stało?

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/G...0_1997-on.shtml

 

Faktycznie jest jak mówisz ale sądzisz że ktoś wyczuje tą różnice??? Podejrzewam że dół jest taki sam a różnica może być w gaźnikach lub też rozrządzie. Zawsze można władować starą głowice z gaźnikami do drugiego silnika. Co do informacji to też nic nie wynalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy się tak starałem.... Leciałem na jedynce, obrotomierz doszedł do czerwonego pola i bum. Plama oleju pode mną, po zdjęciu owiewki na ziemie spadło pół tłoka i dwa grzybki od zaworów, dziura była naprawdę konkretna. :biggrin: Podejrzewam, że już miał spory luz na sworzniu i tłok odleciał od tłoka, o dziwo nie zblokowało silnika. Wiec całej głowicy na pewno nie zostawię od starego silnika, chociaż same wałki są w stanie idealnym... A gaźniki na pewno zostaną stare, bo musiałbym do nowego silnika dopłacić jeszcze kilka set złotych....

Co do odczucia różnicy to, 13 kucy więcej to jednak jus sporo i wydaje mi się, że różnica będzie zauważalna :biggrin: ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odczucia różnicy to, 13 kucy więcej to jednak jus sporo i wydaje mi się, że różnica będzie zauważalna :rolleyes: ;/

 

Jesteś pewien? Może do 100km/h urwiesz z 0,2 sek. Na sprincie do 200 km/h MOŻE ledwo kilka sekund. Vmax wzrośnie też niewiele. Zależy jeszcze czego się spodziewasz.

 

Jeśli różnica w cenie jest niewielka to warto się zastanowić, w każdym innym przypadku bym odpuścił. Nieprzewidzianych wydatków przy montażu nowego silnika może być więcej, więc może warto na to spojrzeć z tej strony...

 

Zmian mogło być kilka. Oprócz tych które wymienił ventura mogli zastosować np. dłuższy skok tłoka. Przy takim wzroście mocy były to raczej niewielkie modyfikacje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim (98r) mam wpisane do dowodu 81 kW (a to razy 1,3596 daje 110KM wtf? ) :wink: Oszukali mnie, czy co :wink: ?

 

CIężko powiedzieć jak to jest z tą mocą. A Gdzie w tym całym układzie jest system SRAD? Przecież teoretycznie powinny być podane dwie moce, na hamowni i z doładowaniem dynamicznym, no nie????Co do samej eksplozji silnika to troche dziwna sprawa. Miałem o wiele starsze sprzęty, zzr92,gsx 600 i żaden mi takiego numeru nie wyciął przy czerwonym polu. Chyba trzeba będzie troche odpuścić z manetki a jakieś 500obr wcześniej zmieniać biegi :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...