Skocz do zawartości

Sportowa 600 cm3


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 187cm i 86kg wagi i wydaje mi sie, ze nie wygladam smiesznie na mojej cebrze...

caly czas sie zastanawiam ktory jest lepszy... f4 gaznikowe czy f4 na wtrysku...

ja stanalem przed tym dylematem... i kolega mechanik przekonal mnie ze bardziej oplaca sie kupic gaznikowa f4 bo ten model jest tanszy w utrzymaniu(swiece sa o wiele tansze, czyszczenie i synchro gaz nie musisz robic w autoryzowanym serwisie).

Wyglad przedniej czachy przemawia za nowa F4 ale czy tylko w tym jest lepsza?

Poczatkowo rozgladalem sie za F4i i mialem okazje sie przejechac na tym moto i nie odczulem jakies wiekszej mocy. Chcialem kupic F4i a kupilem F4 z 99' i zaoszczedzilem okolo 7 tysiecy zloty...

Edytowane przez skoal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem taki sam problem jaki ma załozyciel tematu - zastanawialem sie nad takimi samymi motocyklami - CBR byla na szarym koncu , lecz gdy pojechalem obejrzec JĄ od niechcenia -wiedzialem ,ze bez niej juz nie wroce do domu (choc wczesniej ogladalem gsxry i r6) ,teraz jestem zadowolony i moge kazdemu polecic F4 :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki wybór :smile: R6 jest nieprzewidywalna i można jej nie pojąć :D Kawasaki jak dla mnie odpada z tego porównania, ja bym się zastawnowił najbardziej nad Gix 600 K1 albo CBR F4i, te motocykle moge polecić, jak dla mnie wygrywa Gixer, jakoś bardziej mi się podoba, osiągi w miare porównywalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy ma w sobie cos innego :smile: najlepiej przejedz sie kazdym i sam zdecyduj ktory Ci sie najlepiej widzi.

 

PS. Zdecydowanie cbrka bedzie najbardziej wytrzymala ze wszystkich na liscie. Z drugiej strony jesli mowisz o jeździ po miescie i o krotkich wypadach 200 km czyli latasz tak jak ja to polecam Horneta - ma silniczek od cbrki nieco mniej koni ale za to wiecej dolu a jest znacznie wygodniejszy na miasto :)

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy ma w sobie cos innego :P najlepiej przejedz sie kazdym i sam zdecyduj ktory Ci sie najlepiej widzi.

 

PS. Zdecydowanie cbrka bedzie najbardziej wytrzymala ze wszystkich na liscie. Z drugiej strony jesli mowisz o jeździ po miescie i o krotkich wypadach 200 km czyli latasz tak jak ja to polecam Horneta - ma silniczek od cbrki nieco mniej koni ale za to wiecej dolu a jest znacznie wygodniejszy na miasto :P

 

Miałem już kiedyś nakeda i więcej nie chce go mieć - takie motocykle nie są w moim typie, podobnie jak nakedy z doczepioną owiewką typu FZ6 Fazer.

 

Zdecydowałem się na Hondę, ale mam wątpliwości, który model wybrać - F4 na gaźnikach, F4i z pojedynczą czy F4i z kanapą dzieloną. Na pewno F4 będzie tańsza, ale może warto dopłacić te 2-3 tys. zł i mieć wtrysk, ładniejszy przód i elektroniczny prędkościomierz. Co o tym myślicie?

 

Chciałbym też zapytać, jak wygląda sytuacja pomiędzy F4i z pojedynczą, a F4i z kanapą dzieloną. Czy odczuwalna jest jakakolwiek różnica dla kierowcy podczas jazdy? Bo pasażer na pewno ma wygodniej w wersji z kanapą pojedynczą. Może ktoś ma porównanie między tymi dwoma wersjami motocykla?

 

Pozdrawiam :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze bardzo trudne zadanie masz w wyborze motocykla.

Na przykladzie tych modeli (f4, f4i i f4s) dokladnie widac ze wyglad motocykla nie idzie w parze z ekonomicznoscia.

F4 jest tanszy w utrzymaniu ale zas ten wyglad czachy jest czynnikiem odrzucajacym w wyborze tego motocykla i na dodatek ta kanapa, ktora przemawia, ze ten model jest bardziej turystyczny niz sportowy.

F4i- technologicznie nowszy, przod agresywny i sportowy ale zas ta kanapa, ktora no wlasnie...przeszkadza.

Natomiast F4Sport ma juz wlasciwie wszystkie cechy sportowej maszyny. Koszty serwisu beda podobne do kosztow z modelu F4i.

 

Ja jestem zdania, ze w Twoim przypadku wybor padnie na ten motocykl ktory bedzie dostepny. Tak bylo ze mna. Szukalem CBR F4Sport a kupilem F4 z 99'. Po prostu nie umialem znalesc w dobrym stanie motorku. Wszystkie byly bite, a wlasciciele krecili jak sie da. Wybor padl na F4 bo byla w bardzo dobrym stanie, a jak sie zobaczy te moto na zywo to i tak pomyslisz ze jest piekne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie GSXR do stuntu bardzie się nadaje i jest trwały no i jest bardziej narowisty od CBR, natomiast CBR jest grzeczniejszym motorkiem , ale za to znacznie bardziej sie nadaje na dłuższe przejażdżki. Ale wybór należy do Ciebie. Pod względem wytrzymałości silnika to myslę że lepszy ma honda ale to zależy od tego w jakim stanie go kupisz(jak ktoś o niego dbał) i jak Ty będziesz o niego dbał. Dobrego wyboru zyczę i szerokiej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie.

 

Mam nietypowe pytanie do użytkowników CBR 600 F4i.

 

Otóż, mam uzbierane 16 tys. PLN i mogę za to spokojnie znaleźć F4i z 2001, 2002 roku. Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc zastanawiam się czy nie dozbierać jeszcze 2-3 tys. zł i kupić coś nowszego od F4i, a mianowicie CBR 600 RR, GSXR 600 K4 ZX 636 2003 lub R6 2003.

 

Moje pytanie brzmi: Czy między F4i z 2001 a np. CBR 600 RR 2003, czy R6 2003 istnieje dość duża różnica technologiczna?

 

Zastanawiam się czy jest sens zbierać nadal i szukać czegoś nowszego, czy nie ma sensu, bo F4i nie odbiega znacząco od supersportów z 2003 roku? Jak to z tym jest? Może ktoś miał okazję porównać wyżej wymienione motocykle z CBR F4i?

 

Ja jeździłem CBR 600 F4 1999 i CBR 600 F3 1998 - dla mnie różnica była po prostu kolosalna. F4 była zdecydowanie lepsza od F3 praktycznie pod każdym względem. Jak to przedstawia się w sytuacji F4i vs. sportowe 600 cm3 z roczników 2003-2004?

 

Proszę o odpowiedź, bo to dla mnie bardzo ważne. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Mam nietypowe pytanie do użytkowników CBR 600 F4i.

 

Moje pytanie brzmi: Czy między F4i z 2001 a np. CBR 600 RR 2003, czy R6 2003 istnieje dość duża różnica technologiczna?

 

Zastanawiam się czy jest sens zbierać nadal i szukać czegoś nowszego, czy nie ma sensu, bo F4i nie odbiega znacząco od supersportów z 2003 roku? Jak to z tym jest? Może ktoś miał okazję porównać wyżej wymienione motocykle z CBR F4i?

 

Proszę o odpowiedź, bo to dla mnie bardzo ważne. Pozdrawiam.

Podstawowa różnica to pozycja za kierownicą. Jeśli jesteś raczej niskiego wzrostu to powinieneś się czuć OK na każdym wymienionych sprzętów. Ja np. mam ok. 185 cm wzrostu i siedząc na R6, czuję się jak na psie. Przez to jest niewygodna na dłuższe trasy i do codziennego użytkowania - w skrócie b. sportowa pozycja kierowcy. 600RR wydaje się być pomiędzy F4i i R6. To tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to przedstawia się w sytuacji F4i vs. sportowe 600 cm3 z roczników 2003-2004?

 

Proszę o odpowiedź, bo to dla mnie bardzo ważne. Pozdrawiam.

 

Jak dla mnie RR lepiej sie prowadzi w duzych predkosciach latwiej sie ja balansuje silnik nieco gwaltownie na manetke reaguje ale nie znaczy ze ciagnie lepiej...

 

Najlepiej przejec sie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie :crossy:

 

Przeczytałem Wasze odpowiedzi i długo myślałem nad Kawasaki ZX6R 2003, czyli już nowym modelu z silnikiem 636 cm3, widelcem USD i radialnymi zaciskami. Przeglądałem oferty, ale niestety ZX6R 2003 w dobrym stanie to wydatek rzędu 18-19 tys. PLN, więc niestety, ale Kawa odpada, bo to jest jednak ponad moje możliwości finansowe.

 

Jak dotąd to zauważyłem, że chwalicie CBR 600 i GSXR 600 (chciałbym przypomnieć, że zarówno F4i jak i GSXR 600 K1 są już na wtrysku, więc kolejny plus dla tych motocykli), ale nienajlepiej wypowiadacie się o R6 i ZX6R serii J (roczniki 2000-2002).

 

Ventura, dziwisz się, że szukam 600 cm3, a nie litra. To dlatego, że chcę najpierw pojeździć ścigaczem o pojemności 600 cm3, a dopiero potem spróbować 1000 cm3 :crossy: Zależy mi też na tym, aby motocykl był w miarę młody, a wiadomo, że 600-tka będzie zawsze młodsza od litra w tej samej cenie. Mówisz też, że nie wyłożyłbyś 16000 zł za F4 (model na gaźnikach 1999-2000), ale myślę, że te 16 tys. PLN wydane na F4i (model na wtrysku produkowany od 2001) to już zdecydowanie lepszy wydatek.

Czekam na więcej odpowiedzi i porad. Pozdrawiam. :cool:

 

Na forum jestem swiezakiem,ale na motocyklach jezdze juz 13 lat.Musisz uwazac zeby sie nie wykosztowac do konca ,bo ja tak kiedys robilem i brakowalo mi pozniej na paliwo, chyba ze znasz swoje mozliwosci kredytowe ;) Masz racje lepiej jest kupic 600 za te same pieniadze niz 1000 a ja to doswiadczylem na sobie.Kupilem gsx-f 750 i nie czulem przyjemnosci z jazdy,dopiero kiedy wsiadlem na thundercata to uwierzylem ze 600 potrafi wiecej a stan tech byl super 6000 km ,za to po szlifie. Obecnie posiadam 3a na sprzedaz 2 motocykle.Jednym jezdze w uk a 2 sa wystawione na sprzedaz w pl. Nie to rzebym cos wciskal bo masz pieniedzy na mlodszy ale chocby dla porownania: Kupilem gsx-r 600 i jechalem nia do polski 1600 km Nie bylo tragedii,najbardziej bola nadgarstki ale idzie sie przyzwyczaic,chyba ze wysocy maja gorzej!Byl tez po szlifie,po ok 7000 mil bylem bardzo zadowolony,chodzi jak pszczolka,ale postanowilem dosiasc tysiaca i padlo na r-1 ktory okazal sie tez padlo.Tez mial maly przebieg ale chyba po torze wyscigowym i silnik musialem dac do remontu,a myslalem ze bede tylko lakier zmienial.Cala droge do polski zapalala mi sie kontrolka oleju (olej musialem dolewac).Teraz posiadam rsv mille i troche mnie zawodzi.Wysoki moment obrotowy i wszystko igla ale akumulator sie rozladowuje(chyba alarm nawala) Kierunkowskazy ma tam gdzie japoniec klakson i ciagle trabilem na poczatku :bigrazz: Porownaj r-1 i k1 http://fotoforum.gazeta.pl/5,2,pomachaj.html Mysle ze sa warte te same pieniadze ale tysiac mimo kompletnego nie oryginalnego malowania musi ucierpiec lekko na stanie technicznym za to 600 ma kilka drobnych pekniec plastikow ale realny niski przebieg bez katowania.Thundercata sprzedalem koledze ktory dokrecil do 40000 km bez wiekszych regulacji,robil chyba tylko gazniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

też szukałem 600 moje typy były zx6r R6 F4 f4i ale sporo czasu trzeba poświęcić zeby nie kupić gluta nastawiłem sie na f4i ogladalem chyba 4 sztuki zawsze cos bylo nie tak jak nie szlif to porwane siedzenie pobite lampy i kupiłem f4 z99r w stanie idealnym bezwypadk od pierwszego własciciela 22 tys przebieg moto jest super pozycja za kierownica ok dodam ze na moto mialem 15 tys i zostało troche na serwis

Edytowane przez 7FIODOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie (w necie) można dokładnie poczytać o cebrach od F4i w górę (wersje wtryskowe - F, Fi, FS, RR) - moc, pozycja, wysokość siodła, wydech, kanapa itd. - i pooglądać oryginalne malowania z lat 99'-2005?

Na bikepics.com modele są tak wymieszane że szkoda gadać, a na stronie honda.co.jp nie ma żadnej historii. Z góry dzięki za podpowiedź - jestem w trakcie szukania i zakupu

Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie (w necie) można dokładnie poczytać o cebrach od F4i w górę (wersje wtryskowe - F, Fi, FS, RR) - moc, pozycja, wysokość siodła, wydech, kanapa itd. - i pooglądać oryginalne malowania z lat 99'-2005?

Na bikepics.com modele są tak wymieszane że szkoda gadać, a na stronie honda.co.jp nie ma żadnej historii. Z góry dzięki za podpowiedź - jestem w trakcie szukania i zakupu

Y.

 

http://cbr600.webd.pl/index.php?id=d_tech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...