Skocz do zawartości

motocyklowe silniki hondy


marcello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wały silników obracają się w tym kierunku jakiego wymaga zastosowane w danym układzie przeniesienie napędu. Tak więc silnik z wstępnym przełożeniem napędu łańcuchem kręci się w stronę przeciwną niż koła, a z przełożeniem kołami zębatymi zgodnie z kierunkiem obrotu kół. Ponieważ między wałem a zębatkom zdawczą następują dwie zmiany kierunku obrotów.

Wątpię aby w cywilnych motocyklach brano pod uwagę momenty bezwładności wału ukierunkowane na docisk przedniego lub tylnego koła. Więc wydaje mi się że kierunek obrotów wału korbowego uwarunkowany jest tylko rodzajem przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wały silników obracają się w tym kierunku jakiego wymaga zastosowane w danym układzie przeniesienie napędu. Tak więc silnik z wstępnym przełożeniem napędu łańcuchem kręci się w stronę przeciwną niż koła, a z przełożeniem kołami zębatymi zgodnie z kierunkiem obrotu kół. Ponieważ między wałem a zębatkom zdawczą następują dwie zmiany kierunku obrotów.

jesteś pewien tego co piszesz? bo mi się wydaje że przy łańcuchu kierunek się nie zmienia, a przy kołach może. Oczywiście w zależności ile tych kół jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jak jest pierwotne przełozenie łańcuchem to wał obraca się zgodnie z kołami (np Jawa WSK) a jak na kołach zębatych to wał obraca się przeciwnie do kół (np romet 50 :clap: ) ale nie jest to chyba regułą bo w mojej hondzie jest ( z tego co wiem) przełozenie na kołach zębatych a silnik się obraca zgodnie z kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz moment bezwladnosci z efectem zyroskopowym.Spalo sie na lekcjach fizyki ;)

Sila ktore trzeba przylozyc do gyroskopu zeby go ruszyc w danym kierunku zalezy od tego w ktora strone sie on kreci.Jezeli zmienimy kierunek obrotu to kierunek tej sily zmieni sie o 180 stopni.,czyli w przypadku 2 identycznych kol obracajacych sie na tej samej osi ale w przeciwna strone efect zyroskopu bedzie zero.

Tak jak zaznaczylem niema to nic wspolnego z momentem bezwladnosci kol,itd.

 

Heja,musze pojechac po piwo,glowa mnie sie k..... rozbolaja od tego myslenia.

 

P.S. Tutaj jeden koles opatentowal kolo w ktorym tarcze hamulcowe kreca sie w przeciwna strone za pomoca kol planetarnych.Podobno to za.,,, scie jezdzi po zakretach.

 

http://www.reverserotatingrotors.com/index.html

 

 

Tak fizyku, ale piszesz ze silnik znosi w pewnym stopniu efekt zyroskopowy kol, tarcz itd, zwroc uwage co napisales teraz i to jest poprawne "w przypadku kol obracajacych sie na tej samej osi" a to nie ma miejsca w przypadku silnika i kol... wiesz o co chodzi ale nie do konca...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewien tego co piszesz? bo mi się wydaje że przy łańcuchu kierunek się nie zmienia, a przy kołach może. Oczywiście w zależności ile tych kół jest.

Przeczytaj mój poprzedni post dokładnie, Przecież nie napisałem w nim że przekładnia łańcuchowa zmienia kierunek obrotów. Skrzynia zmienia nam kierunek zawsze przynajmniej we współczesnych konstrukcjach(Zundapp stosował skrzynie łańcuchowe które nie zmieniały kierunku). Więc jeżeli mamy jedno przełożenie łańcuchem a drugie kolami to daje nam zmianę kierunku. A tak w ogóle to przecież nie ma znaczenia dla użytkownika, w która stronę obraca się wał korbowy w jego sprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...