Skocz do zawartości

Piaggio ZIP problem z jazdą.


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i mam do was pytanko. Mianowicie mogę nabyć taki skuterek bodajrze z 98 roku oczywiście 50 już odblokowana i nawet czasami 70 pociągnie.Cena jest rozsądna bo za 700zł, tylko muszę dokonać pierwszej rejestracji w kraju bo jest jeszcze na Włoskich papierach. Ale mniejsza z tym.

Mój problem jest następujący a w sumie to i kilka pytań od których zacznę:

Zajmuje się zabytkowymi motocyklami a skuterem to pierwszy raz jeżdziłem tym który mam zamiar kupić więc niektóre pytania mogą okazać sie beznadziejnie proste ale dla mnie niestety są zagadka.

 

1.Czy gdzieś na motocyklu znajdę rok produkcji bo z dokumentów jakoś nie mogę się doczytać. Na jednym z części po lewej stronie pod siedzeniem jest jakiś numer 98 poczym wnioskuje że jest z 98r.Chyba to jest na regulatorze albo coś z zapłonem bo magne... piszę czy jakoś tak??

 

2.Zanim go kupie powiedziałem że muszę najpierw go dokładnie sprawdzić na co sprzedający się zgodził. Skuter stoi w domu i mogę wszędzie gdzie chcę zajrzeć. Dlatego na co zwrócić uwagę ze względu na to że była założona nowa linka szybkościomierza przebieg 12000 z groszami raczej jest nierealny.Zębatki od rozrusznika i kopniaka w bdb stanie. Ktoś założył sportowy wydech, Oraz tarcza hamulcowa jeszcze niema dużego progu.Na co jeszcze mam zwrócić uwagę?? Pasek oryginalny piaggio może w jego okolicy da się sprawdzić na ile skuter jest zużyty.

Wymieniany był przedni hamulec ale teraz cylinderek przy dźwigni się nie cofa . Jak do tego się zabrać żeby nie popsuć??

Oraz kierunki ledwo widoczne bardzo szybko migają- czyżby wina rozładowanego aku??

3.Czy na Orlenowskim półsyntetyku przy spokojnej jeździe szlag go szybko nie trafi?? Bo skuter traktował bendę jako wyłącznie tani środek lokomocji a szybciej pojeździć i dalej to już mam czym innym.:buttrock:

 

 

4. Najważniejsze pytanie skuter zapala z pierwszego bez bólu i na obroty ładnie wchodzi no ale jest ale! Chwilkę po ruszeniu i to jest różnie raz idzie bardzo ładnie(1na 10 prób) a raz prawe i nie chcę jechać dosłownie jakby siły niemiał a nawet potrafi zgasnąć (ale rzadko). Bardzo dziwna sytuacja bo nawet jak nagrzany to jest to samo. A są momenty że zrywny jak cholera i da radę 70jechać(też rzadko).Nie wiem co jest.

Rozebrałem gaźnik w mak umyłem pod ciśnieniem NITRO i porządnie sprężarka przedmuchałem złożyłem dokładnie tak jak wcześniej był ustawiony i nic to nie pomogło. No i mam problem co sie dzieje skoro do momentu ruszenia ładnie pracuje i wchodzi na obroty. Postaram się zmierzyć stopień sprężania tylko nie znam jaki ma być prawidłowy albo nawet pokuszę się o demontaż cylindra i wtedy dokładnie ocenię jeśli nic nie wskóram.Stan zużycia przepustnicy jest w bdb stanie

Może coś z paliwem?? Na pewno do gaźnika dochodzi paliwo bo po zdjęciu wężyka z gaźnika leciało prawidłowo.Tylko zastanawia mnie fakt poco jest ten drugi wężyk?/ Czyżby zwrotny ale musi być pompa paliwowa??(nie chodzi o wężyk z olejem), albo może coś ze ssaniem bo jest takie ustrojstwo w gaźniku na 2 kabelki z iglicą -czyżby ssanie.Iskra bardzo ładna.Sam już nie wiem co może być.Albo może coś z tym wariatorem(tylko nie bardzo czaję jak to działa-to jest to sprzęgło odśrodkowe??) Filtr powietrza wyczyszczony

Mój skutr jest prawie taki jak ten na tej aukcji a pod emblematem zip pisze katalysator czy jakoś tak i ma tarczówkę z przodu.:

 

http://moto.allegro.pl/item254835590_piagg...super_stan.html

 

Z góry dziękuje za pomoc i wszystkich pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1

:wink: możesz przeczytać numer ramy i zadzwonić do serwisu piagiio i powiedzą, lub, na odwrocie plastików sa wybite daty produkji pliastików, a tym samym tez motoru(przybliżone) moze sie treż data produkcji znajdować na lagach u spodu, ja w skuterze tam mam,każdy plastik powinien mieć

ad 2

jeśli masz rozebraną przekładnie sprawdź czy nie ma wyczuwalnych luzów na wale, i czy przekładnia nie hałasuje.

jeśli chodiz o kierunki, to raczej zbnyt mała żarówka jest lub jede n z nich nie pali dlategoż szybko miga.

ten drugi wąż co idzie do gaźnika (raczej do krućca, choć wersje są różne) jest wężem podciśnieniowym który pow dpływem ruchów tłoka podaje zmiennie ciśnienie i podciśnienie do kranika podciśnieniowego w zbiorniku i dopiero wtedy zaczyna lecieć benzyna.to z 2 kabelkami to ssanie automatycnze. jeśli gaśnie i traci moc sprawdź gaźnik musi być wszystko jak należy, może sie pływak zawiesza itp... wiecej szukaj na foruim wszystko było..

 

p.s nie oczekuj zbyt wiele za takie pieniądze,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...