Skocz do zawartości

Shadow vs. Drag Star


Ari
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem nowy na forum.

Bardzo bym Was prosił abyście polecili który z tych motocykli lepiej jest kupić. Mowa tutaj o pojemnosci 600(shadow) i 650(dragstar).

Bedzie to moj pierwszy motocykl. Do zakupu mam jeszcze troche czasu, ale jako nowicjusz wole juz przed czasem zaczac sie tym interesowac i poznawac wady jak i zalety poszczgolnych modeli motocykli.

Mam 184cm wzrostu i waze 75kg wiec mysle ze te modele beda najodpowiedniejsze do mnie.

Wiesz juz co nieco o Hondzie Shadow, o Dragstarze niestety troche mniej.

Motocykl ten bedzie glownie do jazdy po miescie oraz w jego okolicach, raz na jakis czas moze wyjade gdzies dalej. Mieszkam w malym miescie, bez ogromnego ruchu na drogach jaki wystepuje na przyklad w Warszawie.

 

Na poczatku myslalem wylacznie o zakupie shadowki, ale pozniej pojawila sie opcja dragstara.

Shadowka ma niedozajechania silnik, oraz system chlodzenia plynem, dragstar zas posiada Wal Kardana i wyglada przepieknie i jest latwiej go dostac o tej pojemnosci gdyz shadowek 600 nie produkaja od 2005 (jedynie mozliwosc sprowadzenia z USA nowszego modelu).

Ktory z tych egzemplarzy bedzie lepszy waszym zdaniem? Jesli potrzeba jeszcze jakis informacji to prosze powiedziec ;).

Chcialbym rowniez zaznaczyc ze cena nie gra roli. Najchetniej chcialbym motocykl z salonu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum ;) Polecam przejrzeć już założone tematy o wyborze pierwszego motocykla. Według mnie Drag Star w Twoim przypadku będzie odpowiedniejszym sprzętem od Hondy. Pomijając kwestie gustu, to szukasz nowego sprzętu. Skoro jednak cena nie gra roli, to pomyśl jeszcze o kilku innych ciekawych motocyklach. Nie spodziewaj się masowego rozwoju tematu, gdyż:

- było ich sporo,

- nie jesteś bezpośrednio przed kupnem motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem juz troche na temat pierwszego motocykla, i wiekszosc ludzi wypisuje same zalety bez wad ;) i na dodatek sa to teksty typu "Bierz Virago bo jest super!" " Bierz shadowke bo ma duze i to swietny chopper".

Patrzylem rowniez na inne modele motocykli w tych pojemnosciach lecz poprostu jakos mi nie pasuje... takie bez duzy jak dla mnie i za male :D, gdyz planuje czesto jezdzic z pasazerem a na takim Maruderze lub Virago to troszke komicznie wyglada.

 

 

EDIT:

A tak wogole. Niestety ale w tematach na pierwszy motocykl przewaznie ludzie pisza o jakis granicach (np. do 10 - 15 tys).

I mam wazne pytanie jeszcze.

Jak ma sie sprawa z chlodzeniem w DragStarze? Czy jezdzac w upalny dzien moze trafic szlak silnik? Gdyz z tego co czytalem to byly takie przypadki w motocyklach (wlasnie ten fant mnie narazie wstrzymuje od checi zakupu DragStara, i chcialbym wiedziec czy chlodzenie powietrzem stanowi duzy problem)

Edytowane przez Ari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem juz troche na temat pierwszego motocykla, i wiekszosc ludzi wypisuje same zalety bez wad :biggrin: planuje czesto jezdzic z pasazerem a na takim Maruderze lub Virago to troszke komicznie wyglada.

EDIT:

ad.1. Marauder/Desperado jest nieco większym motocyklem od XVS650, także zapewniam Cię, że nie będziesz komicznie wyglądał na nim z pasażerem, a ponadto dysponuje większym potencjałem mocy i momentu.

ad.2. Polecam lekturę tematów, dotyczących konkretnego modelu - tam z pewnością nie ma samych zalet. Jednak wnioski i porównania z innymi modelami będą już Twoim "zadaniem domowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z Prałatem, poczytaj, bo o kazdym z nich jest temat...

 

ale,

 

Shadow jest na pewno mniejszy, i srednio nadaje sie na jazde z pasazerem, ja wlasnie shadowki szukam dla zony, motocykl lekki, zwrotny, latwy w prowadzeniu, na poczatek lepszy niz drag, natomiast dragiem pojezdzisz dluzej, wersja classic wyglada jak duzy cruiser, ale jest ciezszy i mniej poreczny, ma wal kardana i to jest plus, ale technicznie wolalbym silnik z shadowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj przepraszam... Pomylilem Maraudera z innym motocyklem :crossy:

No tak, tez wyglada fajnie i ma wieksza moc. Ale sadze ze jednak jako moj pierwszy motocykl to bedzie on za duzy. Wkoncu ma 800cmm

Caly czas przeszukuje forum, ale niestety o Dragstarze nie znalazlem ciekawych informacji, procz podstaw ktore moge sobie zobaczyc i wyczytac z aukcji.

 

Pozatym mam juz maly metlik w glowie. Rozmawiam ciagle z innymi motocyklistami ktorzy juz troche w tym siedza i ich opinie sa sprzeczne.

Jeden mowi "Bierz Shadowke, niedozajechania silnik i niezawodnosc, Dragstara nie bierz bo nie ma chlodzenia plynem"

Drugi " Bierz DragStara, jest piekniejszy, ma wal kardana czyli swietna sprawa"

Trzeci mowi "W Yamahah silniki sa zawodne, czeste awarie itp"

 

Najbardziej interesuja mnie 2 sprawy apropo DragStara. Jak to jest wlasnie z ta awaryjnoscia?

Czy jesli bralbym nowke salonowke (ewentualnie jakis roczny motocykl) to czy te problemy by mnie dotyczyly apropo silnika, czy ten problem pojawia sie na przyklad po 6 latach eksplatowania.

 

Rozumiem ze mowiecie ze wszystko mozna znalezc, ale jednak duzo przeczytalem tego forum zanim sie zarejestrowalem, i niestety odpowiedzi na moje pytania niestety nie znalazlem :icon_mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam przypadku w srod moich znajomych aby dragstar padl... gotowal sie kilka razy mojemu znajomemu w trakcie parad na zlotach, ale tak to nic powaznego sie nie dzialo, a ma nim zrobione juz ponad 50 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, że przejechałem na obecnym 86.000 a na poprzednim 56.000 km bez awarii. Dziękuje za uwagę. Polecam firmę od fortepianów i gitar!!!

 

 

Hehe, i perkusje i mnostwo innych rzeczy robia dobre :icon_razz:.

 

No coz... skoro tak to wyglada z ta awaryjnoscia, i przegrzewaniem na zlocie, to raczej bede sie klanial ku Drag Starowi.

 

Btw. Znacie jakas stronke gdzie mozna zobaczyc "katalog" kolorow dostepnych DS? Oraz adres w warszawie do salonu Yamaha (wiem ze napewno jest, bo pare razy widzialem ladne duze logo yamahy z motocyklami w srodku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Ari,

a ja bym proponowal inny punkt widzenia, ktory wg mnie jest wart rozwazenia. Zarowno shadowa i drag star maja stosunkowo malo mocy i za chwile bedziesz chcial wiecej. Kup motocykl uzywany w cenie np do 15 000zl, pojezdzisz nim rok i zacznie Ci brakowac mocy. Wtedy bedziesz juz troche objezdzony i bedziesz wiedzial co chcesz i wowczas kupisz sobie nowke z salonu o pojemnosci powyzej litra. Po roku nie stracisz tyle przy sprzedazy uzywanego motocykla, jakbys sprzedawal nowy. A moze wlasnie z tego powodu bedzie Ci szkoda sprzedac ta 600 i bedziesz sie nia tlukl, a bedziesz marzyl juz o wiekszym?

 

Co sadzisz o takim rozwiazaniu?

 

Z motocykli ponizej litra polecalbym Kawasaki Vulcan VN800A, bo wg mnie jest najladniejszy z wszystkich "malych" chopperow i ma najwiecej mocy. Wada jest to, ze ma lancuch, ale za to jaka przyjemnosc z czyszczenia :icon_razz:

 

Pozdrawiam

 

P.S. Witam na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, że przejechałem na obecnym 86.000 a na poprzednim 56.000 km bez awarii. Dziękuje za uwagę. Polecam firmę od fortepianów i gitar!!!

 

Ja swoj kupilem jak mial 40000 ale mil i NIC w nim nie robilem oprocz obowiazkowych spraw serwisowych. :wink:

Sprzet nie do zajechanie i zajebiscie wyglada.

Wczesniej mialem wlasnie Szadolke, ale szybko sprzedalem bo byla za mala dla mnie.

185 cm, 77 kg.

Dragiem smigam sam, zrobiony na solowke :icon_razz:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drag jest większy, co przy Twoim wzroście ma znaczenie, chłodzenie cieczą jest oczywiście lepsze ale jeśli nie będziesz w upale jeździł z prędkością 0-20 km/h to nic się nie stanie. Wał to same zalety. Co do pojemności to i Shadow 600 i Drag 650 mają za mało ( na początek to zaleta, ale tylko przez pierwszy sezon ). Awaryjność , hm, oba silniki są trwałe i wieczne, to niewysilone jednostki o bardzo prostej konstrukcji, przebieg rzędu kilkudziesięciu tysięcy to nic dla tych silników, zapewniam że ich nie zajeździsz, prędzej zmienisz moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za porady i w miare szybka odpowiedz na nurtujace mnie pytanie.

 

Po pewnych przemysleniach, sadze ze wezme Dragstara 650 1-2 rocznego (do 21tys.), byc moze uda mi sie go ze stanow sprowadzic gdyz mam rodzine w nowym jorku.

Co do zakupienia wiekszej pojemnosci na sam poczatek, Na pewno tego nie zrobie. Na poczatek wole zaczac z umiarem, a co do przeskoczenia na wieksze moto to sie zobaczy z czasem oraz pieniedzmi gdyz z nieba one nie spadaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze robisz Ari.Nie rozumiem takiego gadania że 650 się znudzi.To jest cruiser i on nie służy do tego żeby palić gumę i stawiać na kole.Zresztą 40 km jak na początek to dość dużo jest i nie powinno ci się znudzić przez jakieś 3 sezony.

Pozdrawiam rówieśnika.:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...