Skocz do zawartości

uszczelka pod glowica - cbr f4


brzooza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jakie sa konsekwencje jezdzenia z cieknaca uszczelka pod glowica? Traoche cieknie a chcialbym dojezdzic do konca sezonu. Chcialem porobic wszystko z silnikiem a nie chce teraz dlubac samej uszczelki.

Pozdrawiam

Edytowane przez brzooza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płyn chłodniczy nie dostaje się do silnika tylko wycieka na zewnątrz to praktycznie jesli bedziesz kontrolował jego poziom to nic nie powinno sie stać silniczkowi. Gorzej jak płyn dostaje sie od oleju...

 

tzn do doleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli cieknie to ubywa... moze minimalnie i po przejechaniu 5 km tego nie zauwazasz. Jezeli tak jest to mozesz jeszcze smigac ale nie wybieraj sie w dluzsza trase, nie wkrecaj maszyny na wysokie obroty i kontroluj olej po kazdej przejazdzce. Wiem uciazliwe ale taki masz wybor jezdzic i spelnic te warunki, usunac problem lub postawic motor w garazu...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, ze cieknie. Na wolnych obrotach jest to niezauwazalne, ale na wyskokich juz tak. Poziom oleju oczywiscie kontroluje po kazdej jezdzie tak jak i plyn chlodniczy. zwracam tez uwage na temperature.

 

Czy mimo wszystko jazda z cieknaca uszczelka pod glowica nie wiaze sie z jakimis przykrymi konsekwencjami dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, ze cieknie. Na wolnych obrotach jest to niezauwazalne, ale na wyskokich juz tak. Poziom oleju oczywiscie kontroluje po kazdej jezdzie tak jak i plyn chlodniczy. zwracam tez uwage na temperature.

 

Czy mimo wszystko jazda z cieknaca uszczelka pod glowica nie wiaze sie z jakimis przykrymi konsekwencjami dla silnika?

 

witam

na twoim miejscu bym wymienił , choc to juz koniec sezonu

przy długiej jezdzie z taka uszczelka mozesz byc pewien ze trzeba bedzie głowice dac do planowania

koszt w granicach okolo 150 zł ale nie jestem pewien w serwisie na bank drozej bedzie

no i w kazdej chwili moze sie posypac całkiem ta uszczelka czyli zamiast płynu chłodzacego bedziesz miał kisiel

a potem wiadomo czyszczenie całego silnika lub jak nie zauważysz nawet zatarcie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze przyznac mandek, ze mnie zaniepokoiles. Jade dzis do znajomego mechanika to sie zobaczy co i jak...

 

 

dziwie sie tylko ze ludzie proponuja abys jezdził dalej, zeby to byla uszczelka pod pokrywe zaworowa to jeszcze mozna jezdzic ale pod głowica lepiej nie...szybkiej naprawy i oby jak najmniej takich przypadków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz takie coś z uszczelką to powinno Ci wywalac płyn chłodniczy, nawet najmniejsza dziurka na uszczelce powoduje , że w układ chłodzenia cisną sie takie gazy, że płyn wypierdziela raz dwa, zazwyczaj przez zbiornik wyrownawczy, ja widziałem taki przypadek że sam się otwierał ,bo już nie miały płyny z gazami gdzie uciekac. Wiec jesli masz cały czas płyn w chłodnicy to dziwne,,... chyba że sprawdzasz tylko w zbiorniczku wyrownawczym stan płynu? powinienes do chłodnicy patrzec... Jazda z wydmuchaną uszczelką pod głowicą w najgorszych wypadkach może sie skoczyc pęknieciem głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz takie coś z uszczelką to powinno Ci wywalac płyn chłodniczy, nawet najmniejsza dziurka na uszczelce powoduje , że w układ chłodzenia cisną sie takie gazy, że płyn wypierdziela raz dwa, zazwyczaj przez zbiornik wyrownawczy, ja widziałem taki przypadek że sam się otwierał ,bo już nie miały płyny z gazami gdzie uciekac. Wiec jesli masz cały czas płyn w chłodnicy to dziwne,,... chyba że sprawdzasz tylko w zbiorniczku wyrownawczym stan płynu? powinienes do chłodnicy patrzec... Jazda z wydmuchaną uszczelką pod głowicą w najgorszych wypadkach może sie skoczyc pęknieciem głowicy.

 

Cieknaca uszczelke zauwazylem przypadkiem. Podejrzewam wiec, ze zrobilem juz na niej kilkaset km. Jak wspomnialem plynu chlodzacego nie ubywa oleju tez (przynajmniej w zauwazalny sposob). Nie pytam o jazde na odcince. Chce tylko na zakonczenmie sezonu pojechac i dlatego sie lamie. Szkoda silnika ale z drugiej strony juz tyle na niej zrobilem.

 

Heh...kupilem honde bo wszyscy mowili "silnik nie do zajechania, bezawaryjna..." - to mi sie jakas dziwna musiala trafic bo caly czas "cos"

Dzieki za wszystkie porady. Pozdro

Edytowane przez brzooza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie, chodzi wlasnie o uszczelke pod glowica.

Nic z tego nie rozumiem... Przegrzebalem forum i w wiekszosci przypadkow problem z uszczelka pod glowica wiazal sie z wywaleniem plynu chlodzacego, zwiekszeniem temperatury, mlekiem w silniku itp. U mnie nic takiego sie nie dzieje (na razie). Olej ciemny, w zbiorniczku nie ma pecherzykow powietrza ani zadnych gazow. Natomiast z uszczelki pod glowica wyrazinie cieknie, na wyskokich obrotach pojawia sie wyciekajaca strozka oleju.

Zastanawiam sie czy moze to miec cos wspolnego z cieknacym zielonym plynem (wygladajacym wlasnie na plyn chlodniczy) z okolic gaznikow (pisalem juz o tym wczesniej), lub z wyciekiem z wezyka odmy. Po ostrej jezdzie rowniez z tego wezyka kapie olej. Z tym, ze jeden mechanik powiedzial, ze przy gornym stanie oleju moze nadmiar wywalac przez odme (z tym ze filtr jest suchy). Zastanawiam sie juz czy calego silnika nie zmienic - chyba najprostsze rozwiazanie :icon_question:

 

Ale namieszalem, ale taka wlasnie mam zagwozdke - rozumie ktos cos z tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z kad wiesz jaki silnik kupisz??Daj sobie spokoj z kupnem drugiego silnika tylko zrob porzadek z tym i juz.Olej z odmy moze poleciec to norma, tak samo w airboksie czasami jest olej....A co do zielonego plynu w okolicy gaznikow to nic wiecej jak tylko plyn chlodniczy, nie grzebalem nigdy w f4 ale sadze ze tam po prostu jest grzanie gaźnikow tak jak w gpx naprzyklad.Jak bedziesz robil serwis na zime to po prostu musisz to uszczelnic i po problemie....A co do wycieku oleju to poprostu z kanalu olejowego spierdnicza Ci olej, czym wieksze obroty tym cisnienie wieksze i oleju wiecej sie wydostaje.Ja osobiscie bym dał spokoj i zrobil to,nie powinno sie tak jezdzic bo przez to ze olej wycieka,gdzies jest obnizona skutecznosc smarowania np w glowicy i po prostu sie przyciera.Tego nie slychac tak od razu, bo jakies tam minimalne smarowanie ma ale napewno wplywa to na zywotnosc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...