Pawel Opublikowano 24 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2002 Tak naprawdę nie ważny jest producent, tylko jakość. Każdy markowy olej, o odpowiednio dobranej klasie jakościowej i lepkościowej spełni swoje zadanie w 100 %. Swoją drogą zastanawiam się ile by sprzęt pochodził na "Kujawskim" (do samżenia i sałatek) :?: Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 31 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2002 A propo kujawskiego :D Kilka dobrych lat temu (naprawde dobrych - kiedy smigalo sie na ogarkach) gosciu zamiast mixola wlal do paliwa olej po plackach co jego matka predzej na obiad zrobila.Moplik jezdzil i to jeszcze dlugo ale jak facet nim przejechał to tak walilo na placki ze szkoda gadac :D !!!!! :( Historia z zycia wzieta :D hihih jak o tym pomysle to malo ze smiechu niewalne :DNara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 3 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2002 Jeżeli chodzi o oleje to faktycznie, każdy markowy, motocyklowy olej o gęstości zalecanej przez producenta będzie ok. Dla własnej informacji możesz zwrócić uwagę na oznaczenia klasyfikacji według API np. API SH/SF ogólnie zasada jest prosta im wyższa litera alfabetu tym wyższa klasa oleju. Pierwsze dwie litery dotyczą silników o zapłonie iskrowym.Klasa ta obejmuje oleje do silników benzynowych: SA - nie uszlachetnione oleje silnikowe bez specjalnych wymagań dotyczących własności smarnych, przeznaczone do silników produkowanych w latach 1940 -1950, SB - oleje silnikowe do silników produkowanych w latach 1950 - 1960 o wyższych wymaganiach dotyczących własności termo-utleniających, antykorozyjnych i przeciwzużyciowych, SC - oleje silnikowe do silników produkowanych w latach 1964 - 1967 pracujących w średnich i umiarkowanych warunkach eksploatacyjnych, zawierające dodatki zapobiegające powstawaniu wysokotemperaturowych osadów, niskotemperaturowych szlamów, korozji, rdzewieniu i zużyciu, SD - oleje do silników produkowanych od 1968 roku charakteryzujących się wyższymi wymaganiami odnośnie jakości oleju, zawierają dodatki przeciwdziałające powstawaniu wysokotemperaturowych osadów, korozji, zużyciu i powstawaniu niskotemperaturowych szlamów, SE - oleje do silników produkowanych od 1972 roku, pracujących w ciężkich i bardzo ciężkich warunkach eksploatacyjnych, zawierają dodatki uszlachetniające chroniące przed powstawaniem wysokotemperaturowych osadów i niskotemperaturowych szlamów, chronią przed korozją i przed zużyciem, SF - oleje do silników produkowanych od 1980 roku włącznie z silnikami zasilanymi benzyną bezołowiową, zawierające kompletny pakiet dodatków uszlachetniających, SG - oleje silnikowe do silników produkowanych od 1989 roku, pracujących w ciężkich i bardzo ciężkich warunkach eksploatacyjnych, włącznie z silnikami zasilanymi bezołowiową benzyną, zawierają kompletny zestaw dodatków uszlachetniających, SH - oleje silnikowe do silników produkowanych od 1994 roku, pracujących w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych przy wysokich obrotach silnika, także z turbodoładowanych i z wydłużonym okresem wymiany oleju, SJ - oleje silnikowe do silników produkowanych od 1996 roku z wyższymi wymaganiami (w porównaniu z SH) dotyczącymi stopnia odparowalnośći i stabilnej odporności na termoutlenianie. Dane zaczerpnięte za strony tevo.net Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2002 Z klasami jakościowymi olejów do motocykli jest odrobinę inaczej niż w przypadku samochodów. Nowoczesne oleje samochodowe są obecnie sprzedawane w klasyfikacji SJ, a nawet pojawiają sie pierwsze produkty nowej klasy SL ! (SK nie ma podobnie jak po SG nie ma SI, tylko od razu SJ). Używany przeze mnie Motul jest klasy SG, czyli teoretycznie znacznie gorszej i to można chwilowo uznać za standart w dziedzinie motocykli. (Nie wiem czym jest to spowodowane, ale musimy pamiętać, że olej w motocyklu smaruje najczęściej skrzynię biegów i sprzęgło, może ma to z tym związek, jak ktoś wie, to niech napisze).Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 3 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2002 Cześć .Olej musi być koniecznie motocyklowy i im starszy sprzęt lub przebieg tym gęstszy olej.Jeśli nie wiadomo jaki olej był stosowany wcześniej to przed zalaniem świeżego oleju należy "przegonić "moto na takim oleju na jakim mamy zamiar jeżdzić.Po próbnej jezdzie należy taki olej spuścić z motocykla i postawić na półkę lub oddać kumplowi do smarowania np.opon(to żart-oczywiście), zalać następnie właściwy olej i założyć nowy filtr.Uwaga jeżeli nie mamy pewności co do przebiegu moto ,nie wolno przesadać z olejem(kolega kiedyś do starszego sprzętu zalał rzadki pełen syntetyk , który wypłukał mu z silnika osady i nagary -silnik dostał strasznych luzów i zaczął wchłaniać olej litrami!!). O amortyzatory trzeba dbać wymieniać olej , simmeringi, a także raz na 2 lata rozebrać ,skontrolować i wyczyścić w środku wszystkie elementy ze szczególną uwagą ,bowiem są to delikatne i wrażliwe rzeczy.Należy także dbać o tylny amortyzator , przeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 3 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2002 Może dokończę.Tylne dzwigienki amortyzatora należy zdemontować ,przeczyścić i nasmarować, sprawdzić amortyz,jeśli cieknie należy wymienić.To Tyle .Cześć!Miłej jazdy.Janek z Łomży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cmyk Opublikowano 9 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2002 Hej. Najwazniejsze jest aby olej wymieniac regularnie bo bardzo szybko traci swoje wlasciwosci, czyli jak zaklada producent moto - przebieg, i raz w roku jak sie malo jezdzi, gdyz w zimie jest ujemna i traci na wlasciwosciach smarnych. Trzeba pamietac ze producenci oleji do moto nie zakladaja jezdzenia przy -20 :D Wazne jest to co powiedziano w poprzednich postach, koniecznie motocyklowy poniewaz ma srodki uszlachetniajace tarcze sprzeglowe (nie slizgaja sie), a takze tlumia lepiej halas. Kilka razy wlalem samochodowy i to dobrej marki, ale to nie to samo a jest to odczuwalne w pracy silnika, z reszta po co kombinowac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.