Albor Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Od sierpnia jestem posiadaczem Suzuki Savage i nadal mam problem z ustaleniem właściwego położenia kurka paliwa.Własne spostrzeżenia nakazują mi twierdzić, że niestety mój kranik puszcza paliwo we wszystkich dostępnych położeniach.Sam opis na kraniku jest niejasny. W położeniu dolnym mamy napis "ON"po prawej "PRI", a po lewej bodajże jest "RES". Teoretycznie kranik mający trzy możliwe położenia powinien mieć:położenie "ROBOCZO OTWARTY",położenie "ZAMKNIĘTY"i położenie "REZERWOWO OTWARTY". Jak już nadmieniłem mój kranik podaje paliwo w każdym położeniu. Czy jakiś posiadacz SAVAGE'a może mi naświetlić,które położenie powinno odpowiadać któremu stanowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Kiedy zdejmiesz wąż paliwowy wtedy porzy położeniu .... zaobserwujesz:PRI - paliwo leci - słuzy do napełniania gaźników po remoncie lub dłuzszym postojuON - paliwo nie leci - na tym jeździszRES - jak powyżej. Musisz kupic zestaw naprawczy kranika. Membrana pewnie siadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Od sierpnia jestem posiadaczem Suzuki Savage i nadal mam problem z ustaleniem właściwego położenia kurka paliwa.Własne spostrzeżenia nakazują mi twierdzić, że niestety mój kranik puszcza paliwo we wszystkich dostępnych położeniach.Sam opis na kraniku jest niejasny. W położeniu dolnym mamy napis "ON"po prawej "PRI", a po lewej bodajże jest "RES". Teoretycznie kranik mający trzy możliwe położenia powinien mieć:położenie "ROBOCZO OTWARTY",położenie "ZAMKNIĘTY"i położenie "REZERWOWO OTWARTY". Jak już nadmieniłem mój kranik podaje paliwo w każdym położeniu. Czy jakiś posiadacz SAVAGE'a może mi naświetlić,które położenie powinno odpowiadać któremu stanowi? Twój kranik jest otwierany automatycznie po uruchomieniu silnika przez podciśnienie. normalna pozycja jest ON. Jesli z kranika na wyłaczonym silniku cieknie paliwo na ON i RES to membrana dziurawa w kraniku lub sam zaworek niwszczelny.Tego kranika ręcznie nie zamkniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albor Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 (edytowane) Twój kranik jest otwierany automatycznie po uruchomieniu silnika przez podciśnienie. normalna pozycja jest ON. Jesli z kranika na wyłaczonym silniku cieknie paliwo na ON i RES to membrana dziurawa w kraniku lub sam zaworek niwszczelny.Tego kranika ręcznie nie zamkniesz. Mądrego to i dobrze posłuchać.Teraz się wszystko logicznie składa do kupy i ma sens.Wychodzi na to, że mój kranik jest w porządku i nawet opisy na kraniku teraz się zgadzają. Oznaczałoby to że:pozycja w dół "ON" to położenie roboczepozycja na lewo "RES" to rezerwaa pozycja w prawo "PRI" (?) ... ktoś zasugerował, że służy do szybkiego napełniania gaźnika. W jakimś celu ten drugi wężyk przy kraniku być musi.Kiedy demontowałem zbiornik paliwa to miałem zagwostkę po jaką cholerę ten drugi wężyk jest, później doczytałem gdzieś, że to przewód podciśnieniowy, ale nadal sens jego istnienia nie był dla mnie jasny.Wydawało mi się, że to sposób wyrównywania ciśnienia i/lub odpowietrzania zbiornika. Aby się upewnić wystarczy mi teraz odczepić ten podciśnieniowy wężyk,w ten sposób powinien się kranik zamknąć, a po przejechaniu jakiegoś odcinkai wypaleniu paliwa z gaźnika silnik powinien stanąć. Dzięki Mistrzu! Edytowane 10 Października 2007 przez Albor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Mądrego to i dobrze posłuchać.Teraz się wszystko logicznie składa do kupy i ma sens.Wychodzi na to, że mój kranik jest w porządku i nawet opisy na kraniku teraz się zgadzają. Oznaczałoby to że:pozycja w dół "ON" to położenie roboczepozycja na lewo "RES" to rezerwaa pozycja w prawo "PRI" (?) ... ktoś zasugerował, że służy do szybkiego napełniania gaźnika. W jakimś celu ten drugi wężyk przy kraniku być musi.Kiedy demontowałem zbiornik paliwa to miałem zagwostkę po jaką cholerę ten drugi wężyk jest, później doczytałem gdzieś, że to przewód podciśnieniowy, ale nadal sens jego istnienia nie był dla mnie jasny.Wydawało mi się, że to sposób wyrównywania ciśnienia i/lub odpowietrzania zbiornika. Aby się upewnić wystarczy mi teraz odczepić ten podciśnieniowy wężyk,w ten sposób powinien się kranik zamknąć, a po przejechaniu jakiegoś odcinkai wypaleniu paliwa z gaźnika silnik powinien stanąć. Dzięki Mistrzu!wszystko tak jak mówisz. odnośnie samego PRI-mingu to położenie którego używasz, po długim postoju moto, ew. po spuszczeniu benzyny z gaźnika. Wtedy benzyna leci normalnie, pomijając zaworek podciśnieniowy.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 pozycja PRI- tak jak kiedyś były takie pypcie do przelewania gaźników, wciskało się i paliwo się lało. tu tak samo. na tym położeniu nie jeździmy. pozostałe dwa jak już wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 pozycja PRI- tak jak kiedyś były takie pypcie do przelewania gaźników, wciskało się i paliwo się lało. tu tak samo. na tym położeniu nie jeździmy. pozostałe dwa jak już wiesz.to nie do końca to samo. Przelew w gaźniku przelewa paliwo ponad poziom ustawienia pływaka, przy primingu nie przeleje ci ponad ten stan, a jedynie pozwoli żeby gaźnik się napełnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Dołączam do tematu, mam to samo w mojej SR 250, PRI- leci paliwo, ON, RES nie leci i od kranika wychodzi rowniez drugi wezyk, ktory wepchniety jest pod bak(schowany) gdzie go podlaczyc? musze ustawiac na pozycje miedzy on a pri, bo na on motocykl nie pracuje poprawnie, nie wchodzi na obroty, nie ma wolnych obrotow, dusi się... Czym to moze byc spowodwane?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Na pozycji PRI nie zostawiaj kranika bo wtedy przy nieszczelnym zaworku iglicowym w gazniku paliwo przecieknie do gaznika , zalewajac cylinder i rozrzedzajac olej. Poza tym sporo paliwa pójdzie na ziemie przez przelew.Przewód z tyłu kranika - podciśnieniowy podłaczony jest do gaznika łacząc sie z kroćcem ssącym. Może byc też w samym króćcu końcówka do tego wężyka.Jeśli wężyk nie będzie podpiety do kranika to gaznik będzie zasysał fałszywe powietrze i będą problemy z praca silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 To by się zgadzało, bo w tym króćcu na górze mam taką dziurę, z ktora niewiedzialem co zrobic i moto nie chciał chodzic, dopiero kiedy ją zalepiłem to zaczal chodzi, czyli tam go podłączyć jakoś, tak?? I moto rowniez nie ma wolnych obrotow i przelewa caly czas paliwo jak ta dziura jest odetkana, takze wszytsko sie wyjaśniło,dzieki wielkie jeszxcze raz.../ Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jancio-35 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Witam, a który przewód z gaźnika, jest podciśnieniowy? Ten od strony cylindra, czy akumulatora? Jak kupiłem Savage, te dwa przewody były pod zbiornikiem, i teraz nie wiem który podłączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.