Skocz do zawartości

1.9 TDI OCENY, TRWAŁOŚĆ


Patriko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktos jest sam w stanie wymienić sobie paski to można wymieniać je cześciej niż np 50 tys. Do Forda focusa 1.8 TDDI pasek kosztuje koło 60 zł. A czas wymiany to 20 min. Zreszta jak ktos lubi grzebać przy swoim samochodzie to jeszcze zrobi to zprzyjemnoscia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jak pompę wodną??? Chyba nie zrozumiałem....

 

Spotkałem się z opiniami, że filtra paliwa w tym silniku się nie wymienia... Chyba, że jak silnik stanie... Co ile się wymienia filtr paliwa???

Niektóre silniki VW i nietylko mają w napędzie rozrządu również pompe wodną którą należy przy wymianie rozrządu również wymienić jeśli pojawią sie jakiekolwiek luzy.Podaj kod silnika to będzie wszystko jasne jak jest u Ciebie.Co do filtra paliwa to ci co udzielają takich rad powinni się zgłosić do poradni zdrowia psychicznego.Filtr wymieniać przynajmniej ck każdą wymianę rozrządu ,ale biorąc pod uwagę nasze paliwo i delikatne pompowtryski to wypada wymieniać częściej.Ja wymieniam zawsze przed nadchodzącą zimą lub po ok.30.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktos jest sam w stanie wymienić sobie paski to można wymieniać je cześciej niż np 50 tys. Do Forda focusa 1.8 TDDI pasek kosztuje koło 60 zł. A czas wymiany to 20 min. Zreszta jak ktos lubi grzebać przy swoim samochodzie to jeszcze zrobi to zprzyjemnoscia:)

 

W TDI VW praktycznie nigdy nie wymienia sie samego paska a przynajmniej tak robia tylko oszczedni kamikadze. Racja pasek wymienic to pikus ale powinno sie wymienic wszystko czyli: pasek, rolke napinajaca, prowadzaca i jeszcze pare innych. W zaleznosci od modelu silnika jest ich wszystkich minmum 4. W tym wypadku koszty to nie 60 zl tylko kilka ladnych stowek - na ogol minimum 500 - zalezy od producenta. Z tymi 50000 km to bym nie przesadzal ale tych 90000 zalecanych przez VW to bym sie trzymal bo taka oszczednosc na wymianie paska moze nie poplacic. Co do pompy wody to sie faktycznie wymienia ale jesli ma luzy. Jest to przypadlosc VW - poprostu dziwne rozwiazanie - mi np. ten plastikowy wirniczek powodujacy krazenie padl- peknal. Ale przy tym rozwiazaniu mnie to wogole nie dziwilo. Filtr paliwa sie wymienia. Tak jak kolega napisal najlepiej przed zima aby sie kiedys niemile nie zdziwic gdy auto nie zapali bo filtr zasyfiony. Akurat ten filtr jest najdrozszy ze wszystkich - taka przypadlosc VW. Generalnie na tle innych diesli uwazam ze ewentualna usterka przeplywomierza lub tez pompy wodnej (bo to 2 glowne wady TDI) to i tak pikus.

Edytowane przez vpower

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że sama wymiana kompletnego rozrządu z rolkami i napinaczami wyniesie lekko 500 stów + ewentualnie ta pompa wody, tak???

Od 400 do 500zł za komplet razem z pompą wodną (tutaj zależy jaki masz silnik) -części dobrych producentów.

Plus robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie taki diabeł straszny, chociaż pewnie i tak jeśli chciałbym wynieć na zestaw Boscha to z 1000 pociągnie... :D

Niekoniecznie na Allegro masz oryginalne rozrządy VW w cenie od ok.320 zł zakładałem to już kilka razy i nie mam zastrzeżeń.Jak się postarasz to zmieścisz się w 550zł-600 razem z robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody ok 140 -180 zł zalezy u kogo bierzesz.

do tych co tak bronia francuskie samochody. mam lagune i wiem co mówie... to jest SHIT

 

2.2 silnik 105- 107 km reanault montowany w nissanie, czesto zrywał sie pasek rozrzadu. ogolnie diesle francuskie to padaki

jedyny dobry był 1.8D w C15, 500 000 km bez remontu to dla tego silnika nic. Ja w swoim kurierze 1.8D lałem opał, ruską, + rózne mieszanki. trzeba tylko pamietac o dodaniu miksolu.

 

jak chcesz tanio jezdzic to bierz diesla bez turbo na wtrysku mechanicznym

 

dobry diesel ma almera I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację odnośnie tego rozrządu na Allegro. Nawet się nie spodziewałem, że tam można znaleźć oryginalny rozrząd....

 

A co do zwykłego diesla, to przecież nie o to chodzi, żeby przesiadać się na starsze auta... Tylko wiadomo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze coś z doświatczenia.

 

U mnie w mieście nie daleko mnie mieszkają kolesie co mają dwa diesle z pod zanku VAG(volkswagen audi group). NO i o trwaałości z dośwatczenia wiem że jest to jedna z najlpeszych jednostek do tuningu. Po samym programie silnik ma 40km więcej. Jeden ze znajomych ma golfa 3 z silnikiem 110km afn. Z czipował go na 140km i jezdzi koło 40tyś km bez problemów. A drugi ma a4 z silnikiem ASZ 130km. Też po czipie na 167km. Dużo można na internecie poczytać jak niektórzy w naszym kraju tuningują te silniki o 100% (przykład 90km na 190km) I jezdzi. Nie trzeba o niemieckich silnikach dużo mówić są dobre do tuningu tak jak znane wszystkim 1.8T.

 

Z doświatczenia od kolegów wiem, że oby dwaj już wymieniali nie wiem dokłądnie ale przepływomierze chyba tak to sie nazywa.

 

TDi VP - czyli silnik w którym zasilanie odbywa się przed pompę rotacyjną (VP) a paliwo trafia do bezpośrednio do cylindra poprzez wtryskiwacze (które można tuningować )

 

Silniki te posiadają odpowiednio moce: 90, 110KM

 

TDi PD - czyli silnik w którym zasilanie odbywa się poprzez pompowtryskiwacze. Ten silnik nie posiada pompy rotacyjnej ani wtryskiwaczy, występuje jedynie pompa wstępnego zasilania znajdująca się w zbiorniku paliwa. Za wytworzenie ciśnienia wtrysku oraz sam wtrysk odpowiadają cztery pompowtryskiwacze umieszczone w głowicy.

 

Silniki te dysponują mocą odpowiednio: 90KM , 101KM, 105KM, 115KM, 130KM, 150KM w Leonach występują te dwa ostatnie.

 

NO i coś dodam, że silniki te były wsadzane do wielu aut wiec problemów z częściami nie powinno być. Np. a3 a4 a6 leon golf 3.4 bora, passat,octawia , ibiza, i napewno do jeszcze wielu ale juz nie pamiętam.

 

 

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=1427

 

Tu se proszę poczytać o dieslu a się dowiecie o nim dużo. Nadole zdjecia z GT tuningu o szczegółowym opisie tego silnika. Noo i o jaką moc można uzyskać 300KM z 1.9tdi robi wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje "doswiatczenie" :crossy: mi mowi ze tylko majac 17 lat mozna sie podniecac filmami "szybcy i wsciekli" bo pozniej to sie szuka niezawodnego srodka lokomocji a nie czegos co glownie bedzie jezdzilo na lawecie. Proponowal bym zaczac od tunningu gramatyki jezyka polskiego. Chyba sie na starosc zlosliwy robie...

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest tak, ze ilu mechanikow tyle opinii, ilu uzytkownikow to 2x wiecej opinii... ja wiem jedno - mamy w firmie obecnie juz kilkanascie kopciuchow ze stajni VW - i z kazdym sa problemy, wszystkie maks 2 lata, i zaden nie ma powyzej 100 tys - i niestety - sa problemy - WSZYSTKIE zaczely sie pocic olejem przy pompie wodnej, 2 paskach padly turbo (obie jak jak jechalem...wrrrrr), pompy wody - w kilku, wymiana oprogramowania - we wszystkich.

 

Najbardziej mnie bawi jak ktos mowi ze diesle malo pala - owszem gdy ktos jezdzi jak kaksowkarz albo emeryt - ma dla siebie caddy 19TDI, passat 2.0tdi i primere 1,6benz...

Wszystkie jezdze z zasada "prawa noga zawsze i gdzie sie da prosta, " - i srednia w caddy - trasa 8-9, miasto 12, passat - trasa 9, miasto 12-14, wg komputera jeszcze wiecej, to sa srednie z kart pojazdu, a primerka, ktora musze przeokrutnie gniesc zeby wygrac z maluchem z karty wychodzi 11-12 - chyli ch... nie roznica...

Gdy wjechalem paskiem na tor - komputer pokazywal 18 litrow, po 15 minutach katowania po torze zapalilo sie jakies chujostwo z kluczem - serwisowy trybi po zabawie...

 

ostatnio dorwalem vectre tescia 2,2 DTI - trasa 300 km, po 200 tryb serwisowy, mechanik w serwisie opla ze "za bardzo pan cisnal a to tak nie mozna" - koszt 600 pln...

 

wg mnie - diesle sa super, dla taksowkarzy, emerytow itp, zespalaniem to juz wogole bzdura, choc niektorym u nas w firmie spalaja i 6-7 litrow-ale im klocki starczaja na 30 tys (u mnie maks 15) (niewiarkow zapraszam na jazde ze mna moim sluzbowym samochodem), i albo ja mam pecha, ze do jakiego diesla nie wsiade i nie zaczne jechac swoim stylem to pada wczesniej czy poznie, nie wazne czy ma 30 tys czy 1300 czy 300 - wyjatek - stary kopciuch wujka 124 300D :buttrock:

 

Mamy tez od niedawna passata 2.0FSI 150 km - pierwsze co sie rzuca w oczy to o niebo wiekszy komfort - nie slychac po prostu NIC, spalanie-nie ja jezdzilem- 7 trasa, 9 miasto, czyli licze ze 10 trasa, ze 14 miasto po mojemu,

 

Inaczej - kilka tygodni temu, na wodce opijalismy nowe autko kolegi - BMW 330 dieselek, cok kolo 2002 rocznik - nie wiem, model chyba to jest E46, przebieg mial okolo 150 tys wg blatu, no i oczywiscie od slowa do slowa co lepsze, i dlaczego nie kupil 328 w benzynie itp., jak nasz kolega

zaklad o flaszke, ze jak sie przejedzie mocna benzynowa beemka, to nie bedzie chcial wsiasc do diesla.

umowilismy sie na torze, kolega przyjechal swoja, inny kumpel E36 328, jakis ostatni rocznik...

no i zaczelismy katowania, - 4 kierowcow, z czego 2 bylych scigantow (ja i wlasciciel 328) ta sama trasa i ogien - zawsze czasy wychodzily na kozysc 328, bez wzgledu kto za kolkiem, pomimo ze starszy model i teoretycznie mniej mocy, do tego gdy chcielismy sie poslizgac troche - dieslem prawie nie do zrobienia - waski zakres obratow, opoznienia w gazie co na wyjsciach z winkla bylo wrecz zmora, dziwne jakby dlawienie sie diesla przy strzalach ze sprzegla na wyzszych biegach i zmianie biegow bez zdejmowania nogi z gazu,...

w benzynce slizganie to byl po prostu miodzik - strzal ze sprzegla, 6 tys obr i pelna kontrola nad pojazdem, mozna bylo spokojnie cala prosta bokiem przejechac,

 

Nawiazujac do trwalosci - na koniec diesel sptwiedzil ze pierdoli te robote, zapalil sie cos na desce, konie gdzies spierdolily i tyle mielismy zabawy, kolega stwoerdzil ze faktycznie diesel to nie bardzo - a chcielismy jeszcze po miescie pojezdzic...

 

spalania wg komputera - wyzerowalismy komputery, zrobilismy okolo 40 km po torze, spalkanie wg 328 wyszlo 27/100 (auto nie otrute gazem !!), 330 pokazala 21/100 - niewielka roznica

 

Powiadam jak ktos kiedys tutaj:

"najlepsze sa japonskie auta benzynowe, doladowane z napedem na 4 kola ..."

 

To moje osobiste opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...