Skocz do zawartości

Jak to zribić-Yamaha Dt 50


szycha 14
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

Z dniem 21.08.2007 roku stałem sie szczęsliwym posiadaczem mego pierwszego motocykla, kupiłem Yamahe Dt 50 z 2005 roku.Teraz gdy nadchodzi zima i mam dużo czasu chciałbym przynajmniej po częsci się nia zajać.Chodzi mi o wymiane oleju silnikowego.Wiem gdzie sie go spuszcza i wiem ruwineż jaki olej mam nalać (mniej wiecej).Mam tylko pytanie czy z nikąd indziej nie musze spuszczać tego oleju czy tylko z miejsca gdzie sie go nalewa czy tylko z tamtąd go mam spuścić i czy samo odkrycie tej zawleczki na spodzie motocylka wystarcz żeby on dostatecznie wyciekł.Chiałem też spytać się gdzy będe wymieniał płyn hamulcowy to muszę tamten stary spuszczać??jeżeli tak to czy samo odkręceni rurki od hamulcy (z przodu) wystarczy.Gdzie z tyłu hamulce mają płyn chyba wiem gdzie ale jest on w takim baniaczku i jest czarny czy to właśnie ten płyn??Chętnie oddał bym go z tym do serwisu gdybym nie miał innych wydatków ale jeśli to zrobie sam to zaoszczęde sporo kasy.

Z góry wielkie dzieki za odpoweidzi , a i jeśli ma ktoś nowa wersję a może i być nawet stara Yamahy dt to niech pisze bedziemy mogli zawsze wymienić informacje i poglady na jej temat.

Pozdro Szycha 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli chodzi o skrzynie biegów to wystarczy spuścić z korka pod silnikiem. Jak będziesz spuszczał to poprzechylaj go we wszystkie strony.

A co do płynu to najlepiej pozbyć sie wszystek starego płynu i tam powinien być oddzielny kranik (jakaś śrubka) i trzeba go porostu wypompować.

I zbiorniczek płynu do hamulca tylnego powinien być pod bakiem a nad pedałem hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Z dniem 21.08.2007 roku stałem sie szczęsliwym posiadaczem mego pierwszego motocykla, kupiłem Yamahe Dt 50 z 2005 roku.Teraz gdy nadchodzi zima i mam dużo czasu chciałbym przynajmniej po częsci się nia zajać.Chodzi mi o wymiane oleju silnikowego.Wiem gdzie sie go spuszcza i wiem ruwineż jaki olej mam nalać (mniej wiecej).Mam tylko pytanie czy z nikąd indziej nie musze spuszczać tego oleju czy tylko z miejsca gdzie sie go nalewa czy tylko z tamtąd go mam spuścić i czy samo odkrycie tej zawleczki na spodzie motocylka wystarcz żeby on dostatecznie wyciekł.Chiałem też spytać się gdzy będe wymieniał płyn hamulcowy to muszę tamten stary spuszczać??jeżeli tak to czy samo odkręceni rurki od hamulcy (z przodu) wystarczy.Gdzie z tyłu hamulce mają płyn chyba wiem gdzie ale jest on w takim baniaczku i jest czarny czy to właśnie ten płyn??Chętnie oddał bym go z tym do serwisu gdybym nie miał innych wydatków ale jeśli to zrobie sam to zaoszczęde sporo kasy.

Z góry wielkie dzieki za odpoweidzi , a i jeśli ma ktoś nowa wersję a może i być nawet stara Yamahy dt to niech pisze bedziemy mogli zawsze wymienić informacje i poglady na jej temat.

Pozdro Szycha 14

No dzienki za odpowiedz.

Zbiorniczek ok tylnego hamulca jest własnie nad predałem tak jak mówisz.Wielki dzięki. A ty jakie masz moto??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulcami niech się zajmie doświadczona osoba, samemu ich nie odpowietrzysz bez odpowiednich narzędzi

No jasne będe to robił z ojcem albo z kimś dorosłym który się na tym zna.A jak moge zapowietrzyć hamulce??Jestem dośc młody to takie informacje mi się przydadzą na przyszłaść zresztą nie chcał bym zepsuć mojego 1 motoru swieżo co kupionego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzienki za odpowiedz.

Zbiorniczek ok tylnego hamulca jest własnie nad predałem tak jak mówisz.Wielki dzięki. A ty jakie masz moto??

 

 

 

Ja mam CRM 125 ale i miałem DT 50

a za info to luz.

 

 

A od odpowietrzana wystarczy przewód jakiś i duża strzykawka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed spuszczeniem oleju z jakiegokolwiek motocykla zaleca się rozgrzać silnik do temperatury jego normalnej pracy ,i dopiero wtedy spuścić olej. Olej będzie rzadszy i wypłynie więcej zanieczyszczeń niż na zimno.

 

Układ hamulcowy zapowietrza się gdy do obwodu dostanie się powietrze (np gdy poluzujesz przewód ,to zgodnie z prawami fizyki płyn wypływa ,a do przewodu wchodzą pęcherzyki powietrza) . Przed wymianą płynu hamulcowego wyssij strzykawką płyn znajdujący się w zbiorniczku. następnie zalej płyn świeży ,wykręć odpowietrznik w zacisku tarczy i naciskaj klamkę/pedał hamulca ,tak długo aż zacznie sikać świeżym płynem (poznasz po jego barwie). Kontroluj aby w zbiorniczku podczas odpowietrzania nie brakło płynu ,bo jeśli go braknie to układ się zapowietrzy. Zapowietrzony układ hamulcowy nie pracuje w prawidłowy sposób ,najprościej wytłumaczyć to w ten sposób że mimo wciskania pedału hamulca ,ten hamuje z bardzo małą siłą. Dzieje się tak ponieważ powietrze jako gaz jest ściśliwe ,a jak wiemy ciecze nie są i doskonale przekazują siłę z pompy na tłoczki zacisku hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marinek – w ten sposób nie zawsze da się poprawnie odpowietrzyć układ, nawet bardzo rzadko – konieczne jest odciąganie płynu strzykawką podłączoną do odpowietrznika, daje to gwarancje usunięcia większości powietrza z układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam układu hamulcowego tego motocykla ,opis podałem orientacyjnie. Możliwe że znajdzie się tam kawałek wężyka z wywiniętą pętelką do góry - wtedy zbiorą się tam pęcherzyki powietrza. Jednak jeśli pompa hamulcowa jest wydajna energiczne naciśniećie hamulca powinno wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malo tego, cos mi doswiadczenie podpowiada ze lepiej nie naciskac do oporu klamki hamulca, bo w momencie puszczenia klamki powietrze z rurki jest zasysane i takze zapowietrzamy uklad. a wystarczy przeciez jeden malutki babelek... lepiej zalozyc wezyk na srube odpowietrzajaca, odkrecic i niech plyn sobie leci... stale oczywiscie dolewamy swiezego.

 

moze tez tak byc jak mialem ja w mbxie ze bylo kupe syfu zarowno w przewodzie jak i w samym zbiorniczku, przez co wylalem chyba z pol litra plynu hamulcowego na czyszczenie... masakra. aleTobie to nie grozi.

 

ale z tym tekstem o fizyce to mnie zalamales... :flesje: :flesje: :flesje:

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki Chłopaki.Teraz sobie chyba poradze z hamulcami.Tylko wiecie co porzy mojej dt nie ma tej zawleczki na dole dzieki której by ten olej wycikł jedynie jest taka sróbka co ja mogę odkręcic ale ona jest dosć wysoko i musiał bym go przewrucić zeby ten olej wylać to co zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki Chłopaki.Teraz sobie chyba poradze z hamulcami.Tylko wiecie co porzy mojej dt nie ma tej zawleczki na dole dzieki której by ten olej wycikł jedynie jest taka sróbka co ja mogę odkręcic ale ona jest dosć wysoko i musiał bym go przewrucić zeby ten olej wylać to co zrobić??

 

MUSI być śruba spustowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...