Skocz do zawartości

enduro na dobre poczatki - prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Przegladam wasze forum juz od dluzszego czasu poszukujac odpowiedzi na kilka pytan no i dalej mam metlik w glowie ;) . Mam nadzieje , ze mnie nie zjedziecie :icon_rolleyes: za poruszanie tego tematu kolejny raz i ze mi pomozecie.

 

Mam 28 lat , 65 kg i 174 cm wzrostu.

 

Szukam jakiegos enduro do 8tys, pojemnosc (tu wlasnie pojawia sie problem, bo nie jestem pewien, chcialbym 250 ale nie ktorzy mowia ze to moze za duzo jak na poczatek).

 

Duzo przeczytalem o dt 125 pozytywnych rzeczy.

Jesli chodzi o doswiadczenie , to w wieku 15 lat mialem komarka (i niezla frajde mialem i od tego czasu marze o motorku ale jakos nie bylo kasy).

Teraz wracam z Angli wiec wreszcie bede mogl kupic moje wymarzone moto. Mysle ze bede w wiekszosci jezdzil po dzikich terenach (jazda po szosie jakos mnie nie kreci) :P , ale chcialbym miec mozliwosc jazdy po szosie szczegolnie ze bede chcial smigac nim na wioske , bo tam fajne tereny i wogole.

 

 

Prosze o podpowiedzi.

Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup DR 350 i będziesz zadowolony! Ale nie kupuj wersji SHC, tylko S, a najlepiej N (to najbardziej terenowa, ale rzadki model), najprędzej trafisz w model S. Naprawdę kup DR 350 i będziesz zadowolony. Bardzo prosty motocykl, tani, popularny, idealny na początek, dobry w teren, w las itd.

 

P.S. Pisze się "w ogóle".

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup DR 350 i będziesz zadowolony! Ale nie kupuj wersji SHC, tylko S, a najlepiej N (to najbardziej terenowa, ale rzadki model), najprędzej trafisz w model S. Naprawdę kup DR 350 i będziesz zadowolony. Bardzo prosty motocykl, tani, popularny, idealny na początek, dobry w teren, w las itd.

 

popieram dla Cibie to idealne moto , tym bardziej ze mozna go zarejestrowac i spokojnie jechac dojzadowki :icon_mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O DR się nie wypowiem bo nie miałem styczości ale jeżdze TDR-ką która ma taki sam silnik jak DT które chciałbyś kupić i jestem pewny ze bardzo szybko zabraknie ci w niej mocy. Więc raczej nie polecam jej dla Ciebie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie rady, myslalem nad ta dr wszesniej ale troche sie balem ,ze moze za ciezka sie dla mnie okaze i za mocna. Powiedzcie jak to w praniu, chodzi mi o dostep do czesci i koszty utrzymania, spalanie na trasie , bo w terenie to wiadomo zalezy jak sie moto piluje.

 

Piszcie jeszcze zebym mial wieksze mozliwosci wyboru. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Przegladam wasze forum juz od dluzszego czasu poszukujac odpowiedzi na kilka pytan no i dalej mam metlik w glowie :D . Mam nadzieje , ze mnie nie zjedziecie :) za poruszanie tego tematu kolejny raz i ze mi pomozecie.

 

Mam 28 lat , 65 kg i 174 cm wzrostu.

 

Szukam jakiegos enduro do 8tys, pojemnosc (tu wlasnie pojawia sie problem, bo nie jestem pewien, chcialbym 250 ale nie ktorzy mowia ze to moze za duzo jak na poczatek).

 

Duzo przeczytalem o dt 125 pozytywnych rzeczy.

Jesli chodzi o doswiadczenie , to w wieku 15 lat mialem komarka (i niezla frajde mialem i od tego czasu marze o motorku ale jakos nie bylo kasy).

Teraz wracam z Angli wiec wreszcie bede mogl kupic moje wymarzone moto. Mysle ze bede w wiekszosci jezdzil po dzikich terenach (jazda po szosie jakos mnie nie kreci) ;) , ale chcialbym miec mozliwosc jazdy po szosie szczegolnie ze bede chcial smigac nim na wioske , bo tam fajne tereny i wogole.

Prosze o podpowiedzi.

Z gory dzieki.

 

 

Polecam Ci Yamahę XTZ 660 Tenere. kasy Ci starczy a jest to następca XTZ 750 Super Tenere . jest to bardzo dobre enduro słynące z bardzo dobrego zawieszwnia i silnika. sam nim ganiam i nigdy mnie nie zawiódł. Max. 160 km na godzinę . Waga 175kg. ....

Przesyłam kilka inf na tenat XTZ 750 Super Tenere i XTZ 660 Tenere

 

Historia Tenere rozpoczęła się w 1983 roku, a nazwa pochodzi ze sławnej opowieści o jednocylindrowej maszynie Yamahy klasy enduro, która wielokrotnie wygrywała rajd Paryż-Dakar, a na trasie rajdu jest jak wiadomo, mający złą sławę obszar pustynny Tenere.

W roku 1988 przedstawiono flagowe enduro Yamahy XTZ 750 Super Tenere. Dwucylindrowy, dziesięciozaworowy silnik o mocy 69 KM gwarantował osiągi obce konkurencji. Od samego początku model ten odnosił sukcesy w pustynnym maratonie. Czołowy jeździec zespołu Yamaha Motor France Stephane Peterhansel swoim XTZ 850 TDM (85 KM, 195 km/h) wywalczył 6-ciokrotne zwycięstwo w tym morderczym rajdzie. BTW: Gdyby nie zaprzestano produkcji modelu w 1997r. ekipa PKN z całą pewnością wybrała by ten doskonały motocykl.

Yamaha XTZ 750 Super Tenere przeznaczona jest do dalekiej turystyki po drogach o różnych nawierzchniach. Doskonale sprawdza się również w warunkach ruchu miejskiego.

Silnik : czterosuwowy , poprzeczna dwójka DOHC , 5 zaworów na cylinder (płytki pod szklankami), "sucha" miska olejowa, 2 wałki wyrównoważające, poj. 749 ccm, średnica tłoka 87 mm, skok tłoka 63 mm, moc max. 69 KM przy 7500, moment obrotowy max. 67 Nm przy 6750 obr/min.

Silnik jest mocną stroną tego motocykla , jest bardzo silny (180-190 km/h) w całym zakresie obrotów, czy 1500 czy 6000 obr/min na I biegu nagłe odkręcenie gazy powoduje unoszenie przedniego koła (ewentualnie uślizg tylnego :-)) . Silnik ochoczo wchodzi na obroty lecz drgania powyżej 6000 obr/min zachęcają do ujęcia gazu. Trwałość jednostki napędowej zasługuje na pochwałę , po 50 tyś. km niema żadnych oznak zużycia a plotki głoszą że 150 000 km to pryszcz. Rozruch jest łatwy lecz silnik po uruchomieniu pracuje często na jednym cylindrze - drugi załapuje po chwili. Pokręcić sobie musimy gdy jest mało benzyny w zbiorniku a motocykl trochę postoi - podciśnieniowa pompa musi podać paliwo do gaźników.

Silnik ma ogromny apetyt na paliwo 7-10 l/100 km , pierwsza wartość dotyczy turystyki 2 osoby + duży bagaż i do 120 km/h, druga natomiast to jazda po lesie. 26 - litrowy zbiornik starcza maksymalnie na 400 km. 5 litrów rezerwy to około 80 km. Przełączanie na rezerwę zmusza do akrobacji (zwłaszcza w grubych rękawicach) z racji małych kraników - 2 szt.- na dodatek umieszczonych bardzo nisko.

Od spodu silnik chroniony jest masywną aluminiową osłoną , która dobrze spełnia swoją powinność. Orginalny wydech o dużej pojemności należy do cichych lecz rdzewiejące kolanka nie dodają urody reszcie motocykla.

Podwozie dorównuje silnikowi : przedni teleskop o średnicy rur 43 mm zapewnia skok 235 mm -niestety nie posiada żadnej regulacji. Tylny amortyzator gazowo-olejowy Bilstein (500 DM) z Deltaboxem umożliwi skok 215 mm. Są to wartości pozwalające na komfortową jazdę solo jak i dalekie wypady we dwoje.

Motocykl wyposażony został w 3 tarcze hamulcowe o średnicy 245 mm (400 zł EBC) i dwutłoczkowy zaciski. Jest to zdecydowanie za mało, tym bardziej że leniwsza Africa legitymuje się dużo mocniejszymi spowalniaczami.

Osłona dobrze chroni przed wiatrem ,ale warto zaopatrzyć się wyższą turystyczną szybkę (400 zł MRA).

________________________________________

 

Typ pojazdu XTZ 750 Super Tenere

Rok produkcji 1989-95

Silnik 3LD/3SC/3WM

Olej 20W/40 SE

Ilość oleju 4,1 (3,9 - do 1990)

System chłodzenia 1,7 l

Widełki - olej klasy 10W

Ilość oleju na goleń 669 ccm

Uszczelka widełek 43-55-10,5/12

łańcuch 520 VL2

liczba ogniw łańcucha 112

luz łańcucha 25-35 mm

Zębatka przód/tył 16/46

Opona przednia 90/90-21 54H

ciśnienie 2,25

Opona tylna 140/80-17 69H

ciśnienie 2,25/2,5

Ciężar po zatankowaniu 226 kg

pojemność 749 ccm

średnica cylindra / skok 87/63

Luz tłokowy nowy/max 0,065-0,085/0,15

liczba oktanowa paliwa 95 bezołowiowa

Luz zaworowy ssanie 0,15-0,20

Luz zaworowy wydech 0,25-0,30

stopień sprężania 9,5

system zapłonu TCI

świece zapłonowe NGK DPR8EA-9

przerwa 0,8-0,9

gaźnik MIKUNI BDST 38

Liczba wolnych obrotów 1100-1200

dysza główna 142,5

Dysza iglicowa Y4(611)

Dysza wolnych obrotów 42,5

Zawór iglicowy 5C19/3

śruba mieszanki (obroty) 2

poziom paliwa w komorze pływakowej 5,1-6,1

prąd ładowania max 25/5000

Napięcie regulatora 14,3-15,3

Akumulator YB14L-A

Napięcie / pojemność 12/14

Momenty dokręcania Nm

głowica silnika 40

pokrywa zaworowa 10

koło zamachowe 130

śruba łożyska korbowego 70

zębnik wałka rozrządu 70

Koło zębate wału korbowego 17,5

piasta sprzęgła 100/90

 

Yamaha XTZ 660 Ténéré

Po zaskakującej decyzji o przerwaniu produkcji Yamahy Super Ténéré, XTZ 660 przypadła rola flagowego "okrętu pustyni" - Yamahy. Tam, gdzie istotny jest każdy zaoszczędzony gram- w dalekich turystycznych wyprawach, docenić można zalety tego motocykla. Pod plastikowymi osłonami tego enduro znaleźć można prawie wszystko to, co najnowsze w technice motocyklowej: chłodzony cieczą singel z pięcioma zaworami i dwustopniowym gaźnikiem i doskonałe podwozie. Duża owiewka zapewnia odpowiedni komfort jazdy skutecznie chroniąc kierowcę przed wpływami atmosferycznymi. Pojemny zbiornik może pomieścić 20 l paliwa, co jest niezbędne dla pokonywania długich etapów pomiędzy tankowaniami. Komfortowe zawieszenia o dużym skoku pozwala pokonywać długie dystanse bez zmęczenia, ale trzeba pamiętać, że jest to właściwie motocykl turystyczny, a ciężki teren nie jest jego domeną.

 

 

Silnik:

• typ-4-suwowy,

• chłodzony cieczą,

• liczba cylindrów-1,

• układ-singel,

• rodzaj rozrządu-OHC,

• pojemność-695 cm3,

• moc/obroty-34 kW (46 KM)/ 6000 obr/min,

• rozstaw osi: 1495 mm, masa-171 kg,

• prędkość maks.-160 km/h

 

Informacje te znalazłem w internecie.

Przyjemnej lektury a decyzja i tak należy do Ciebie jakiego moto staniesz się właścicielem.

Pozdrawiam

Strzykawa

Edytowane przez strzykawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzykawa nie wiem co ma wspolnego xtz zarowno jedna jak i druga z enduro na poczatek przygody z terenem jak to pierwsze waży pod 200kg zalane a drugie grubo ponad 200. to sa turystyki o wyzszym zawieszeniu poprostu z mozliwoscia zjazdu w lekki teren...

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTZ 750 SuperTenere nie polecam ci. Jeździłem tym motocyklem i jak dla mnie do jeżdżenia w terenie nie nadaje się.Owszem po szutrach i innych drogach utwardzonych to tak, ale jak już popada to na zwykłej polnej drodze tańczy jak rosyjska baletnica;) a 200 kg nie jest tak łatwo okiełznać.

Dobrze ci radzą z tą DR.

 

@strzykawa nie polecaj chłopakowi kloca 750 jak wyraźnie pisze że głównie w teren. Wierze że ci sie Tenerą jeździ zajebioście ale moto szuka vincent4, więc nie wpisuj co by Ci pasowało ale raczej co jemu pozwoli się cieszyć jazdą w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziuta ma racje 200 kg w teren i przy mojej wadze i sile to chyba za duzo, jak narazie jedyna opcje jaka mi polecilisci to dr 350. Czy naprawde nie ma innych moto godnych uwagi, czy poprostu dr jest az tak dobra.

 

Co byscie powiedzieli o tym jak dla mnie:

http://moto.allegro.pl/item247938288_yamaha_125_dt.html

 

Wydaje mi sie , ze lzejsze niz dr i latwiejsze do zapanowania.

Edytowane przez vincent4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...