owcathebiker Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Witam Od momentu zakupu mojej SZR-ki mam z nią same problemy. Cieszy oko, ale nic poza tym. Podstawowym problemem jest ładowanie akumulatora, a raczej jego brak. Już tłumaczę o co chodzi. Otóż tylko w zakresie 2tyś obrotów jest zauważalny skok napięcia na akumulatorze tzn widać na mierniku, że alternator ładuje. W pozostałych zakresach lipa cały prąd idzie od baterii. Chcę pojeździć, muszę naładować akumulator i tak przez 4 godziny moto odpala, ale później wymięka, zresztą ja też. Byłem z tym u elektromechanika powiedział, że to być może regulator napięcia. Wskazał na jakiś moduł pod siedzeniem. Wygląda jak radiator chłodzący procesor w komputerze. Zawołał mi za to 400 zetka, ściągając to przez serwis Yamahy i dodał, że i tak nie jest pewny czy to załatwi sprawę. Mam nadzieję, że jest jakieś tańsze wyjście z tego problemu. Ah i jeszcze jeden problem...... Notuje zbyt duże moim zdaniem spalanie. Generalnie gdzie sie natknąłem na dane o moim motorze to widnieje średnie spalanie w granicach 6 litrów na 100km. Tymczasem zalałem już dwa razy po niecałe 10 litrów, a moja Yamaszka przejechała ledwo setke. Wymieniałem świece zaraz po tym jak kupiłem moto, ponoć lepiej nawet spalającą mieszankę niż standardowa. Może to być to, ale nie wydaje mi się, aby to była aż tak duża różnica. Dzięki z góry za wszelką pomoc. pozdrawiami przyczepności michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Napisz jakie jest ładowanie przy 2500 obr. a jakie przy 5000 obr. oraz w jakim stanie jest aku. Z regulatorami napięcia nie ma raczej dużego problemu, ponieważ można wstawić tam regulator od wielu innych moto, ale z tego co piszesz, to wygląda to raczej na aku. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owcathebiker Opublikowano 18 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Witam Sprawdzałem akumulator. Podłączyłem voltomierz i tylko przy 2 tys obrotów zaczynał alternator ładować tak do 13,5V w pozostałych zakresach napięcie utrzymuje się na 12V. Zresztą łatwo to również dostrzec gdy są włączone światła wtedy kiedy ładuje rozświetlają się, ale kiedy już wkręcam na obroty świecą dosyć słabo.Co do akumulatora to poprzedni właściciel powiedział, że wstawił nowy. Trudno mi to jednak sprawdzić. A co z tym spalaniem bo to chyba nie jest normalne 9 litrów na 100 km.....? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Witam... Jaki masz filtr powietrza?? Może zapchany i przez to takie spalanie.. A to łądowanie to na 99% wina regulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Sprawdzałem akumulator. Podłączyłem voltomierz i tylko przy 2 tys obrotów zaczynał alternator ładować tak do 13,5V w pozostałych zakresach napięcie utrzymuje się na 12V. Zresztą łatwo to również dostrzec gdy są włączone światła wtedy kiedy ładuje rozświetlają się, ale kiedy już wkręcam na obroty świecą dosyć słabo.Co do akumulatora to poprzedni właściciel powiedział, że wstawił nowy. Trudno mi to jednak sprawdzić.To są właśnie typowe objawy kiepskiego aku, więc jeśli masz możliwość to pożycz na chwilę od kogoś na 100% sprawny aku i wtedy zobacz jakie jest ładowanie. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 ee ja powiem tak... na 90% regler, ale sprawdz jeszcze alternator, a raczej jego uzwojenie, ale ,mimo to moim zdaniem to regulator.. jesli aku potrafi odpalic moto i pojezdzic troche to jego bym o to nie obwiniał, a przynajmniej nie az o takie objawy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Dopiero doczytałem że przez 4 godziny po naładowaniu aku, moto odpala normalnie. W takim wypadku faktycznie raczej odpada opcja z aku. Odłącz kostkę od regulatora i zmierz rezystancje między trzema białymi kablami idącymi do silnika, tzn. między 1 a 2, między 1 a 3 i między 2 a 3. Wartości muszą wynosić wszędzie od 0.5 do 2.0 omów. Jeśli będzie wszystko ok, to zostanie chyba tylko regulator, ale tak jak pisałem z regulatorami nie ma dużego problemu. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owcathebiker Opublikowano 20 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 OK dzięki panowie sprawdzę wszystko co i jak z tym regulatorem. Aha sprawdzać to jak pracuje silnik czy przy zgaszonym??? Powiedzcie mi tylko czy można jakoś dostać tańsze niż ten, który mi proponowali w serwisie? Zawołali za niego około 400 zetka z wymianą. Aha no i macie pojęcie co może być z tym spalaniem???? Filtr powietrza jest ok. Nie jest może w idealnym stanie, ale raczej nie można mieć do niego zarzutów. Może jest to tylko kwestia jakiejś regulacji.... w gaźniku??? Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 OK dzięki panowie sprawdzę wszystko co i jak z tym regulatorem. Aha sprawdzać to jak pracuje silnik czy przy zgaszonym??? Powiedzcie mi tylko czy można jakoś dostać tańsze niż ten, który mi proponowali w serwisie? Zawołali za niego około 400 zetka z wymianą. Aha no i macie pojęcie co może być z tym spalaniem???? Filtr powietrza jest ok. Nie jest może w idealnym stanie, ale raczej nie można mieć do niego zarzutów. Może jest to tylko kwestia jakiejś regulacji.... w gaźniku??? Dzięki za pomoc mozesz sprobowac obnizyc iglice o jeden ząbek i sprawdz koniecznie czy masz wlasciwy poziom benzyny w gazniku ustawiony sprawdz jeszcze czy nei lapie nigdzie "lewego" powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 (edytowane) OK dzięki panowie sprawdzę wszystko co i jak z tym regulatorem. Aha sprawdzać to jak pracuje silnik czy przy zgaszonym??? Powiedzcie mi tylko czy można jakoś dostać tańsze niż ten, który mi proponowali w serwisie? Zawołali za niego około 400 zetka z wymianą. Sprawdź w Larssonie, zamiennik zapewne kosztuje coś ponad 200 PLN ... Wymienisz go sobie pewnie bez problemu sam .. Aha przeczyść klemy żeby nowy regler zaraz Ci nie padł :buttrock: Edytowane 20 Września 2007 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 (edytowane) OK dzięki panowie sprawdzę wszystko co i jak z tym regulatorem. Aha sprawdzać to jak pracuje silnik czy przy zgaszonym???Sprawdź najpierw rezystancje na tych trzech kablach z altka, tak jak pisałem, rezystancje sprawdza się oczywiście tylko przy zgaszonym silniku i przy odłączonym regulatorze.Powiedzcie mi tylko czy można jakoś dostać tańsze niż ten, który mi proponowali w serwisie? Zawołali za niego około 400 zetka z wymianą.Regulator napięcia możesz wstawić od prawie każdego japończyka, tylko musisz zwrócić uwagę na ilość przewodów, najlepiej szukaj tylko pięcioprzewodowych regulatorów. Używane regulatory na allegro są od 100zł. Edytowane 20 Września 2007 przez nabokow Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.