Tomy M. Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Kupiłem synowi takiego chińskiego cross'a. Ogólnie motorek solidny, silniki podobno są w miarę żywotne. To silnik 4T (z poziomym cylindrem).Jednak kilka dni temu coś niestety nawaliło :-( Motocykl odpala bez większych problemów, jednak nie chce wchodzić na obroty, gdy odkręcę po zagrzaniu manetkę (już bez ssania) to silnik rozkręca się do ok 1500 obr/min po czym zaczyna bezładnie przerywać i strzelać w tłumik i w gaźnik aż wreszcie zupełnie traci obroty.Gdy odpuszczę gaz to wraca do regularnych obrotów.Na niskich obrotach chodzi prawidłowo.Sprawdziłem i ustawiłem luzy zaworowe, wymieniłem świecę na nową. Wymieniłem paliwo (ale dzień wcześniej jeździł na tym samym paliwie). Iskra jest mocna i dobrze widoczna.Dzieciak mówi że jednego dnia jeździł, schował motocykl do garażu i następnego dnia nie mógł go nawet odpalić, po wymianie świecy motocykl zaczął odpalać bez problemu.Sprawdziłem koło magnesowe, dosunąłem bliżej czujnik położenia wału (cewkę/impulsator).Pech chce że jestem crossowcem, znam się dobrze ale na 2T :-( Poradźcie coś ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Prawdopodobnie przestawiony zapłon. Lampa stroboskopowa była by tu pomocna. Piszesz że sprawdzałeś koło zamachowe - klin jest ok? Jeśli klin nie jest ucięty, nie przestawiły się magnesy na kole zamachowym (widziałem taki przypadek) a iskra jest bardzo przestawiona (prawdopodobnie opóźniona) to najlepiej podstawić moduł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 chyba chodzi tutaj o motocykl DUKAR albo jakos tak... wiem fajny silniczek. odkreć dekiel elektrowni ustaw tłok w GMP i popatrz czy znak T pokrywa sie ze znakiem na karterze jesli nie to masz ścietego klina (w co wątpie). Ja sprawdził bym raczej gaźnik, aha i odrazu wymień storzek na jakis markowy! Silnik zalewaj markowym olejem, skrzynia ma 1 wade po jakims czasie nie da sie utrzymac motocykla na luzuie(po przełoczeniu na luz motocykl chwile chodzi poczym samoczynnie wskakuje 1 bieg). Aha te sprzety bardzo fajnie ida na koło;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Wskazówką do szukania usterki w zapłonie może być niedopuszczalne nagrzewanie się kolanka. Naprawialiśmy kiedyś z kolegą jego Hyosunga 125 4T, miał tylko jałowe obroty, nie reagował na gaz, strzelał, Przytrzymanie otwartej manetki na kilkanaście sekund kończyło się świeceniem rury wydechowej na czerwono. :flesje: Okazało się że zapłon następował ok 20mm po GMP. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 heheh :icon_question: oj nie raz juz widziałem wyprzepalanae wydech;) am kilka mam na sumieniu:PP Super to wyglada taki niebieskawy chrom;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Wyczysc gażnik a w szczególności dysze głowną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 16 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Faktycznie wydech bardzo mocno się nagrzewa. Niestety nie ma ŻADNEJ regulacji zapłonu w tych motorkach. Jest cewka/czujnik/kontaktron/halotron (?) i można go co najwyżej dosunąć lub odsunąć od magnesiku który jest naklejony na zewnątrz koła magnesowego. Sprawdzenie klina będzie chyba trudne bo będę musiał zamówić gdzieś zrobienie ściągacza do koła magnesowego, nawet nie będę sprawdzał czy jakiś inny ściągacz pasuje bo z doświadczenia wiem że na 100% nie pasuje. Sprobuję ewentualnie na dwa śrubokręty i młotek :-) Przeczyszczę gaźnik , może to pomoże ... Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Czy jest szansa że moduł zapłonowy szlag trafił, to byłby dziwne bo niby iskra jest i moto zapala prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 jest też szansa ze padł np kabel WN;] jak dlamnie objaw typowy dla brudengo gaźnika;] Zapłon nie da sie regulowac, sciagacz bodajze od yamahy podchodzi ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 16 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Rozwiązanie okazało się banalne :-)Zamókł moduł zapłonu bo jest w głupim miejscu bezpośrednio pod błotnikiem, sprzedawca mnie o tym lojalnie ostrzegał ale zapomniałem że miałem go zawinąć w folię i zakleić taśmą.Dzisiaj już był suchy i moto pracuje jak trzeba ! :-) dzięki wszystkim !temat niech zostanie dla potomności ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.