Skocz do zawartości

Kto ma Yamahe FJR 1300 ( FJR1300 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie pytanko, mianowicie mysle kupic fjr tylko niepokoi mnie jej sprawnosc na drogach nieutwardzonych. Mialem ninje i zle asfalty nawet fajnie wybierala, problem robil sie na polnej drodze, przod strasznie sie zapadal, zawieszenie zbyt twarde niewybieralo. Moto potrzebuje do turystyki a wiadomo czasem trzeba gdzies kawalek szutrem dojechac. Zawieszenie wiadomo duzo mieksze wiec nierownosci powinno wybierac, ale masa o ponad 100kg wieksza niz u mnie daje do myslenia ze bedzie ciezko. Ogolnie jak tym sie jedzie po dziurach, bruku i szutrze.

Wiem że pewnie lepszy pod tym wzgledem bylby DL 1000, ale fjr bardziej mi sie podoba i jest sporo mocniejsza.

 

Ile moze wytrzymac tylna opona (ponad 130 Nm) mam namysli normalna eksploatacje. Palic gum nie bede.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Shimy w Fjr predkosc od 80-60 opona zmieniona,luzu na glowce ramy brak?? co dalej???

 

 

 

 

Tez kolego tak mam i mniej wiecej przy tych samych predkosciach, podpytalem sie w serwisie i z tego co powiedzieli to z kuframi zalozonymi - standard ten typ tak ma, natomiast bez kufrow musi byc ok.

 

U mnie z kuframi a szczgolnie centralnym szaleje kierownica ostro, natomiast bez praktycznie niezauwazalenie z tym ze u mnie lozysko glowki ramy jest do wymiany.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z centralnym kufrem bujanie jest na kazdym moto nie tylko na Fujarze. Wine za to ponosi kufer a nie motocykl. Ja w FJR-ce nie mam centralnego i nie mam zadnej shimy chociaz jezdze ciagle z bocznymi. Łozysko głowki mam chyba dobre ale nie sprawdzałem dawno. Kiedys w kawie miałem centralny kufer gigant, to jak jechałem sam miałem wrazenie, ze mi sie tył motoru unosi i buja na boki. Jak jechałem z pasazerką bylo ok. To po prostu ped powietrza na tym kufrze robi takie zawirowania i buja motocyklem. Posadzcie sobie miedzy kufrem a plecami fajna laseczke i bedzie po problemie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Panowie chciałbym zapytać o taką rzecz, a mianowicie jak się sprawuje FJRa na zakrętach? Można powinklować jak trza? łatwo przerzuca się z zakrętu w zakręt? może ktoś odniesć winklowanie na FJR do VFRy RC 36 I? Czaję się na takową w przyszłości, jednak chciałbym żeby machina w zakrętach dawała sobie rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem posiadaczem FJR od ok. 1000km. Uważam, że jest to motocykl do bólu "poprawny". Mimo dużej mocy nie zachęca do bardzo szybkiej jazdy,duża masa po ruszeniu nie jest odczuwalna, właściwie nie czuje się pogorszenia osiągów podczas jazdy we dwoje. Parę minusów oczywiście ma, ale mozna przywyknąć. Do ostrego pocinania pewnie też się nadaję (duża moc), tylko do tego może lepiej nadawac się np. R1. Moje oczekiwania na pewno spełnia. I jeszcze jedno- nie trzeba być duzym człowiekiem (bo takie opinie słyszałem), żeby sobie z nią spokojnie radzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam , od miesiąca jeżdżę FJR-ką w sumie wszystko jest ok ale...czasami biegi wchodzą ze zgrzytem , tzn. gdy je zmieniam delikatnie i wolno ,trochę mnie to nie pokoi bo wcześniej jeździłem Kawasaki vn 750 ’86 i mimo swoich lat skrzynia chodziła więcej niż bardzo dobrze...z kim bym nie rozmawiam na ten temat to twierdzi ze ten typ tak ma, czy to prawda???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...w sumie wszystko jest ok ale...czasami biegi wchodzą ze zgrzytem , ...z kim bym nie rozmawiam na ten temat to twierdzi ze ten typ tak ma, czy to prawda???

U mnie to samo, czasami bezszelestnie od 1 do 5 a czasami aż się boję bieg zmienic... Nikt nie potrafił do tej pory tego jakoś racjonalnie wytłumaczyc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, czasami bezszelestnie od 1 do 5 a czasami aż się boję bieg zmienic... Nikt nie potrafił do tej pory tego jakoś racjonalnie wytłumaczyc

 

 

Witam

 

rozmawialem z serwisem Yamahy i w FJR podobno to jest normalne , że skrzynia tak pracuje. Raz cicho i biegi wchodzą bezszelestnie a za drugim razem jakby mialy tryby wyskoczyc.

 

Mnie martwi natomiast praca zaworow bo tak jakos dziwnie cykaja i dosc wyraznie to slychac.

Czy w waszych fjrach jest podobnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! Chwalebnie :notworthy: dołączam do zacnych posiadaczy FJR-ek :crossy:

Moja fjr-ka jest z 2001r. kolor srebrny, dwa kufry boczne niestety brak centralnego ale to sie kupi, sprowadzona ze Szwajcarii. Przejechałem na niej dopiero 600km więc nie za wiele, ale moge powiedziec że jeździ sie super. Przesiadłem sie z XJ900 która chwale do dzis.

Powiem o niej coś więcej po rozpoczęciu nowego sezonu. Do którego zapraszam wspólnych posiadaczy tego cacka. Fajnie by bylo razem polatac. Widok bylby przepiekny :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....................................

Mnie martwi natomiast praca zaworow bo tak jakos dziwnie cykaja i dosc wyraznie to slychac.

Czy w waszych fjrach jest podobnie?

U mnie nic nie słychac więc lepiej coś z tym zrób

 

 

Witam!!!........................

Siemanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...