Skocz do zawartości

Jakie Enduro do cross country? 125 2T


Rekomendowane odpowiedzi

Dt'tka moim zdaniem jest tak miekka (nie chodzzi nawet o twardosc zawieszenia), ze pewniej sie czuje jadac 80km/h skuterem. Odbija sie to rooznymi niespodziiankami podczas jazdy w terenie.

Ts'kaa jest masywniejsza i potezniejsza, lepsza od dt i kmx pod kazdym wzgledem.

W kdx'ie i kx'ie rama jest ta sama w zwiazku z czym geometria jest bardzo ok. W Silniku wystepuje praktyczznie te same rozwiazania, ale jest tez sporo roznic. Odziwo zawor wydechowy i cylinder to w sumie to samo. Ciezsze jest kolo magnesowe i nieco inny kosz sprzeglowy. Maszynka ogolnie bardzo fajna :banghead: .

Rx jesst chyba najbardziej crossowy z tego wszystkiego. Nie plywa, jest twardy i wiekszzy od niektorych wyczynow ;)

pzzzdr

http://bikepics.com/pictures/619871/

http://bikepics.com/pictures/748313/

 

Porównanie ram. Mocowanie na amora i tył jest inny calkiem

 

http://moto.allegro.pl/item239189765_kawasaki_kmx_125.html

Edytowane przez piterq1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Aprili RX 125 pasują części zarówno od Tuareg, jak i od AF-1, RS, Futura, Replica, Sintesi, Europa, Sport, Pegaso 125 i Red Rose... ogólnie to jest to silnik ROTAX 123 (w tej konkretnej). Podwersji tego modelu silnika było kilka (sterowanie zaworem podciśnieniowe, elektromagnetyczne + komputer) ale tak ogólnie to np. tłoki idą takie same (w RX chyba jest na jednym pierścieniu)

Myślę że z częściami do RX nie ma większego problemu. A silnik mimo że bardzo mocny, (praktycznie tak mocny jak wyczynowy KTM EXC 125) działa bardzo dobrze i jest naprawdę wyjątkowo trwały.

 

Tutaj był dobry temat o Aprilia RX :

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...52entry927052

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KDX ma 27KM a KX ma 40KM!! W tych silnikach jest więcej różnic niż podobieństw... W KDX tłok starczy Ci przynajmniej na 3 sezony tak samo jak w DT i innych motocyklach tej klasy a w KX i innych wyczynowych motocyklach tłoka zmienia sie 2 razy w sezonie.

 

gawron lubie Cie... ale ... gratuluje ... jezeli 3 lata na 1 tloku przejezdze to jestem pelen podziiwu, mzoe pwoiesz mi jak to zrobic?

oto jak zajechalem swojego kdx-a pare dni temu http://www.bikepics.com/pictures/1013185/

jutro rano zamawiam nowego tloczka, korba cala, wal caly, tuleja ok, wszysko spadlo na dol i zablokowalo mi korbe tylko, po wyciagnieciu normalnie chodzi, i lekko lozysko na wale od strony magneta zaczyan sie sypac wiec sobie zrobie wszystko nowe;))

 

a co do pasowania czesci od KX do KDX

do KDX-a z 93 pasuja czesci od KX 91

tlok , korba itp kolega kupowal ... do swojego.

a jak kupowalem inne czesci uszcelniacze pompki hamulca itp to u olka mowilem ze chec do KX 91 i pasuje wszystko ...

Edytowane przez lon_91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że 3 lata na jednym tłoku to dużo, a co powiecie na to jak mój kolega w CRM 125 przelatał 4 sezony, tylko co roku rozbierał i sprawdzał jak wygląda tłoczek. I nie mówcie że jeździł mało bo naprawde dużo latał, fakt że moto znacznie osłabło, ale tragedii nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zobacz jak u mnie wyglada tlok...

a moze i jezdzil duzo, ale jak naprzyklad krecil crm do 5 tys. obrotów bo takie przypadki tez bywaja to wiesz...

w tloka na 2 sezony w enduro 125 to jescze bym sie zgodził ... ale napewno nie na 3 lub 4 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odradzam motocykle typu tm, gas gas, husqa;) Biorac motocykl z tego rocznika (tu akurat 98) musisz brac pod uwage dostepnosc czesci. A przy takich markach z tym bywa roznie.

 

 

P.S Żubr Dr 350 to 350 ccm, a tu omawiamy 125ccm;) A do huski np. wr takze nie ma za duzo czesci na polskim rynku. Rozmawialem z mechanikiem, ktory twierdzil ze na kosz sprzeglowy czekal 4 czy 3 (juz nie pamietam dokladnie:P ) miechy ponad termin realizacji.

Edytowane przez Cross_maX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gawron lubie Cie... ale ... gratuluje ... jezeli 3 lata na 1 tloku przejezdze to jestem pelen podziiwu, mzoe pwoiesz mi jak to zrobic?

 

:bigrazz:

mam w piwnicy honde MTX 125r i zrobiłem w niej remont w 2001r i od 2003 jest jezdzona przez mojego ojca do dnia dzisiejszego i poprostu zużycia na tłoku itp praktycznie nie ma :) kompresja jest, pali od kopa i jezdzi baaardzo dobrze. A nie uważam zeby była duzo słabsza od KDX. Moj kuzyn jezdzi DT 125 z 89r i jak ją kupił 4 lata temu to jak ostatnio rozebraliśmy silnik to na siłe jeszcze by chwilke pojezdził.

Zależy też jakiego tłoka miałeś u siebie w motorku. Ja do hondy kupiłem japoński oryginał.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy kręcił tą CRM tylko do 5tys. koleś ma 22 lata, i śmiga troche na motorkach, mi KDXem jest ciężko za nim nadążyć. I mało też nie jeździł bo wypady w teren po 120km co drugi dzień, to nie mało. Miesięcznie robiłem ok. 1500km chociaż nie zawsze z nim latałem.

Edytowane przez Damiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...