Skocz do zawartości

Wymiana tłoka Honda Dominator.


alfonso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

alfonso, jaki tłok zastosowałes orginał czy ktorys z tuningowanych ??? na jaki luz zrobili ci szlif???

 

Pozdrawiam

 

 

http://www.motocombo.pl/produkt-3185-1_2_210_225.html

Tłok kupiłem wossnera ten w podanym linku ze sklepu w Szczecinie 570 zł + 20 zł koszty wysyłki kurierem UPS na drugi dzień w południe kurier już był u mnie w robocie z przesyłką. Polecam ten sklep jest super, załatwiają od ręki. Kupiłem też u nich uszczelki pod cylinder i głowicę.

Luz na szlif wynosi 0,07 mm taki luz jest wskazany tez przez producenta tłoka i podany na opakowaniu. Koszt naprawy wyszedł około 1600 zł. Trochę kosztowało ale było warto motocykl jest super o wiele łatwiej zapala i jest silniejszy.

Edytowane przez alfonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wossner zdaje sie jest grafitowany??? ale kosztuje trochę , ja wybrałem troszke taniszą opcje Wiseco :biggrin: Odnosnie uszczelki pod głowice to pamietam ze w dominatorze jest stalowa wielowarstwowa i wazne jest by taka zastosowac...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wossner zdaje sie jest grafitowany??? ale kosztuje trochę , ja wybrałem troszke taniszą opcje Wiseco :icon_mrgreen: Odnosnie uszczelki pod głowice to pamietam ze w dominatorze jest stalowa wielowarstwowa i wazne jest by taka zastosowac...

 

Pozdrawiam

 

Czy grafitowany nie jestem pewnien tego, był bardzo błyszczący. Uszczelka pod głowice jest stalowa się zgadza, jest też uszczelka pod cylinder która była porwana - uszkodzona przy rozbieraniu motocykla, mechanik miał coś tam dorobić ale wolałem już i ją też kupić żeby potem w sezonie do tego nie wracać i rozbierać ponownie z tego powodu motocykla.

Edytowane przez alfonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego, przeciez to podaje producent tlokow ???

 

Adam M.

 

Tak ,podany przez producenta luz to 0,06 ,ale tłok jest tuningowany i podnosi stopien sprezania z 8,6:1 do 10:1(orginał na szlif nie jest osiagalny) Specjalista od szlifu zaleca w tym przypadku 0,07 -0,08 Miałem plan zdjecia materiału z denka tłoka i ew. podłozenia dodatkowej uszczelki pod cylinder (co niestety znieni nieco rozrząd) bo pod głowice raczej pomysł sredni...Okazuje sie ze max.jakie mozna zebrac z denka to jedynie ok 0.5 mm

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,podany przez producenta luz to 0,06 ,ale tłok jest tuningowany i podnosi stopien sprezania z 8,6:1 do 10:1(orginał na szlif nie jest osiagalny) Specjalista od szlifu zaleca w tym przypadku 0,07 -0,08 Miałem plan zdjecia materiału z denka tłoka i ew. podłozenia dodatkowej uszczelki pod cylinder (co niestety znieni nieco rozrząd) bo pod głowice raczej pomysł sredni...Okazuje sie ze max.jakie mozna zebrac z denka to jedynie ok 0.5 mm

 

Pozdrawiam

 

Jak odpalam zimny motocykl przy luzie 0,07 mm spasowania taki jaki był podany na pudełku przy dzisiejszych temperaturach ciężko jest rozrusznikowi przekrecić tłok lecz dosłownie ruch tłoka i silnik odpala. Nie jest to samo co było że kreciłem silnik jak by tam nic nie było teraz czuć te sprężanie znakomicie. Moim zdaniem spasowanie 0,07mm jest w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale poco takie kombinacje ? jak masz wykonczona korbe to i na zwyklej komporesji by zdechla , nic nie kombinuj i dawaj jak producent zaleca.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jesli alfonso jest zadowolony z takim luzem to powinno byc OK.

W mojej opinii moze byc troche ciasnawo od czasu do czasu - w czasie docierania, specjalnie w pierwszym okresie pamietaj o czestym chlodzeniu silnika, czyli pierwsze odpaly i jazdy krutkie i odpoczynki czeste.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kutym tłoku wossner 0,07 mm jest naprawdę super ja bym nic nie kombinował inaczej spasowanie jest odpowiednie jak do silnika chłodzonego powietrzem. Taki luz zaleca sam producent podając go na opakowaniu. Wydałem trochę kasy na naprawę silnika i było warto, moto też nie powinno pić oleju tak jak poprzednio (wymiana uszczelniaczy zaworowych i obecna kompresja sinika). Motocykl ma stabilne wolne obroty nie gaśnie na skrzyżowaniach czy światłach.

Edytowane przez alfonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...