Skocz do zawartości

jazda crossem w terenie...


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie za 100 pkt! Jak ustawić zawias w crossie do jazdy enduro? Motocykl niezbyt dobrze prowadzi mi się przy dużych prędkościach na nie równej drodze lub dużych korzeniach, strasznie napierdala kierownicą do tego stopnia że wyrywa mi z rąk. Może rzadszy olej, jeśli tak to jaki?

 

mowa o Yz 125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez neta to mozesz najwyżej pogladac dziewczyny a nie regulować zawieche. Wszystko zależy od tego jaka masz spręzyne ile ważysz, jak jeździsz. Najlepiej to sie ustawia zawieche, a puźniej przejeżdża dany odcinek i wtedy czujesz rużnice. Jeżeli jeszcze ci coś brakuje

regulujesz jeszcze raz, znowu lecisz odcinek, i tak az w końcu ustawisz. Puźniej gdy dojdziesz do wprawy bedziesz wiedzał co i jak ustawic jak tylko spojrzysz na trase... :crossy:

 

 

Tu masz jak ustawic spręzyne a to jest podstawa: http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...d=117&Itemid=74

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dole przekręć ze 4 kliknięcia w kierunku S , na górze o 2 i olej nie gęstrzy niż 5W

możesz jeszcze wysunąć lagi do końca jeśli są

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dole przekręć ze 4 kliknięcia w kierunku S , na górze o 2 i olej nie gęstrzy niż 5W

możesz jeszcze wysunąć lagi do końca jeśli są

takie tlumaczenie to o kant dupy mozna roztrzasnac, w tym temacie Piasektt w zasadzie juz wszytko napisał, regulacja zawieszenie jest indywidualna dla kazdego jak PIN dla karty kredytowej, Ty moze bys przekrecił o 4 na softa ale jemu bedzie moze za dużo albo na odwrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no sprawa jest bardzo indywidualna.

Ja na swojej crossówce w zasadzie jezdze tylko enduro. Zawieszenie mam bardzo twarde i jak ktokolwiek oprocz mnie siądzie na motor mowi ze zle sie jezdzi w enduro. Tylko ze ja waże 98kg i poprostu dla mnie jest idealnie i tak jak być powinno. A z koleji jak siadam na jakieś wycznowe enduro typu EXC czy WR to czuje sie jak na jakimś kanapowcu a nie HE :bigrazz:

 

A co do odbijania kierownicy przy szybkiej jezdzie to musisz zwięszkyć tłumienie odbicia czyli Srubka-pokrentełko z napisem REBOUND lub spuscic troszke powietrza z przedniego koła bo jest i taka obcaja ze masz za duze cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N

 

A co do odbijania kierownicy przy szybkiej jezdzie to musisz zwięszkyć tłumienie odbicia czyli Srubka-pokrentełko z napisem REBOUND lub spuscic troszke powietrza z przedniego koła bo jest i taka obcaja ze masz za duze cisnienie.

 

Zmniejszyć;_)

Zawieszenie ma wolniej wychodzić. Tylko chyba nic tym nie uzyska bo przy szybkiej jeździe zawieszenie nie zdąży się wysunąć przed następną dziurą(nierównością).

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem siła tłumienia jest zbyt duża! Nie siła odbicia! Zawieszenie słabo reaguje na napotkaną przeszkodę, za mocno tłumi i stąd tak nocne pierdolnięcie przy spotkaniu z przeszkodą.

 

Wydaje mi się że na rękach odczuwasz odbicia a nie dobicia (wychodzenie a nie wchodzenie) Oczywiście może być też tak, że zawiesznie wcale się nie chowa i wszystko bierzesz na łapy:) Skomplikowana sprawa. Zrób jak Konikkonik pisał, ustaw obie skale (śrubkę dolna i górną) na środku skali, sprawdź jak się jeździ i wtedy zacznij jakieś regulacje. Kręcenie tylko dobiciem (albo odbiciem) nic nie da.

 

A jeszcze, teoretyzując, im szybciej jedziesz tym zawieszenie powinno być szybsze (względnie twardsze). Nie wiem co znaczy to co pisał ktoś wyżej, że przy dużej szybkości koło ma iść po samych szczytach nierówności. Za to raczej odpowiada fizyka, koło nie ma czasu zagłębić się w nierówność. Nierówności są te same, jednak zmienia się częstotliwość ich pokonywania i zawieszenie musi szybciej pracować.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górą regulujesz szybkość wychodzenia, dołem szybkość wchodzenia

 

przed każdą jazdą odpowietrzaj amorki na uniesionym motocyklu

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...