Skocz do zawartości

BMW 650 Dakar


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam sie do tego motoru i chciał bym wiedzieć trochę więcej o nim jak z awaryjnością CZĘŚCIAMI czy są zamienniki, spalanie, V-max, jak to sie sprawuje w dalszych wybadach, czy zawieszenie daje rade w terenie czy to jednak typowy asfaltowiec mimo, że wersja dakar. Z góry dzięki za odpowiedzi pozdro Ninja :)

Coś tego typu http://moto.allegro.pl/item230007367_bmw_gs_650.html

Edytowane przez ninjabike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poczekać jak Data7 wróci z alp, On posiada ten motocykl i bardzo sobie chwali. Używa go na codzień na dojazdy do pracy, lekki teren w weeakendy jak i dłuższe podróże (2 x Rumunia i obecnie Alpy).

 

Ten co podałeś linka to nie jest wersja Dakar, to zwykły GS, jak chcesz pooglądać Dakara Daty oraz Pingwinato zapraszam na naszą stronę:

www.enduro-adventure.com

 

W dziale galeria masz foty, międzyinnymi Dakara Datusia i Pingwinusia

 

 

PS. Mam rodzine w Bojanowie :)

 

Pozdro!!!

Edytowane przez KML
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam sie do tego motoru i chciał bym wiedzieć trochę więcej o nim jak z awaryjnością CZĘŚCIAMI czy są zamienniki, spalanie, V-max, jak to sie sprawuje w dalszych wybadach, czy zawieszenie daje rade w terenie czy to jednak typowy asfaltowiec mimo, że wersja dakar. Z góry dzięki za odpowiedzi pozdro Ninja :D

Coś tego typu http://moto.allegro.pl/item230007367_bmw_gs_650.html

 

Tak jak napisali, to zwykly GS a nie Dakar. Dakar ma inne malowanie oraz lekko inne parametry przeswitu.

Same silniki to juz niemloda konstrukcja, ROTAX byl uzywany tez w Aprillach i paru jeszcze. Generalnie wdzieczne motocykle, ale ten co podales mial jeszcze stary uklad zasilania paliwem, ktory nie zawsze, ale potrafil nawalic ot tak sobie. Szukaj cos z rocznika 2001 i wyzej, i koniecznie w wersji Dakar.

 

Edit:

Sprawdź to:

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=334

jest tutaj ogłoszenie o sprzedaży Dakara

Edytowane przez ramires
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poczekać jak Data7 wróci z alp, On posiada ten motocykl i bardzo sobie chwali. Używa go na codzień na dojazdy do pracy, lekki teren w weeakendy jak i dłuższe podróże (2 x Rumunia i obecnie Alpy).

 

Ten co podałeś linka to nie jest wersja Dakar, to zwykły GS, jak chcesz pooglądać Dakara Daty oraz Pingwinato zapraszam na naszą stronę:

www.enduro-adventure.com

 

W dziale galeria masz foty, międzyinnymi Dakara Datusia i Pingwinusia

PS. Mam rodzine w Bojanowie :icon_twisted:

 

Pozdro!!!

Spoko a jak z częściami do BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam przy okazji małe pytanko czy f 650 cs ma zupełnie taki sam silnik, chodzi mi o '02r i podobno jest już na wtrysku, ale nie jestem pewnien :biggrin:

 

 

W zasadzie to samo co w GS, z tymże CS miał pas a nie łańcuch jako napęd.

Też siedzi tam Rotax taki sam jak w GS

 

 

 

Znajomy podał mi to ogłoszenie:

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=334

 

Jest Dakar typowy do sprzedania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to samo co w GS, z tymże CS miał pas a nie łańcuch jako napęd.

Też siedzi tam Rotax taki sam jak w GS

Znajomy podał mi to ogłoszenie:

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=334

 

Jest Dakar typowy do sprzedania

 

Aha dzięki za informację, bo właśnie widziałem, że różni się tym pasem napędowym, wachaczem, kołami, lampą i trochę plastikami tylko nie wiedziałem co za mechaniką :icon_mrgreen:A jak z awaryjnością? Jakie to przebiegi kręci między przeglądami? I ogólnie ile jest w stanie przelatać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki za informację, bo właśnie widziałem, że różni się tym pasem napędowym, wachaczem, kołami, lampą i trochę plastikami tylko nie wiedziałem co za mechaniką :icon_mrgreen:A jak z awaryjnością? Jakie to przebiegi kręci między przeglądami? I ogólnie ile jest w stanie przelatać?

 

Widziałem przebieg u znajomego w Niemczech z wynikiem 96000km (rocznik 2001, GS Dakar).

Jedna awaria zasilania, jedna awaria zapłonu, powody błahe, gdyby pilnował przeglądów miałby bezawarynjny żywot. :icon_mrgreen:

 

To wdzięczne silniki i ogólnie konstrukcje.

Rotax montowany jest do tej pory. Konstrukcja lekko odnowiona znalazła miejsce w nowej serii BMX X (XChallenge, Xmoto, XCountry). Teraz silnik jest lżejszy, poprawiono jakiś tam odlew oraz podniesiono moment. W zasadzie wiele się nie zmieniło. Przydałoby mu się jednak pare koników więcej. Opinie ludzi, którzy dosiadają XChallenge (enduro) są mniej więcej jednakowe - rwie jak głupie. :icon_mrgreen:

 

Generalnie z ręką na sercu mogę Ci polecić te maszynki z Rotax-em na pokładzie. Dbaj o układ paliwowy jednak, bo to w zasadzie jest najwrażliwsze w nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano,

 

O Dakarze moge Ci napisac tylko same plusy niestety :) Od zeszlego roku (maja) zrobilem na nim 39000km. Przed wczoraj wrocilem z chorwacji, zrobilem 3800km okolo i jestem mega zadowolony. Jechalem z bagazem i pasazerka. Niestety wyjazd byl autostradowy :) ale trzymalismy wlasnie 120 na trasie i bylo bardzo ok. Tylko nudno. Jest bardzo wygodny, ekonomiczny. Przy 90-100km/h pali okolo 4L przy 120-130 okolo 5. Oczywiscie z bagazami i pasazerem:) w terenie lata sie bardzo dobrze, na fryce tylko siedziaelm, ale to wystarczylo, zebym zauwazyl ze dakar jest duzo bardziej poreczny i mniej klocowaty. Zbiornik paliwa pod siedzeniem sprawia ze srodek ciezkosci jest bardzo nisko i praktycznie nie czuc ze to 190kg motocykla. Jest praktycznie bez awaryjny. Nigdy mnie nie zawiodl. W tym roku przejechalem 8 krajow i motocykl ani razu nie mial dosc.

Jak znajdziesz dobry model, to bierz. Z czesciami nowymi nie ma najmniejszego problemu i wcale nie sa drozsze niz do innych motocykli. Zazwyczaj czas oczekiwania na czesci to 4-7 dni, bo wszystko maja w magazynach a motocykl jest w ciaglej produkcji.

 

Pozdro,

data7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem przebieg u znajomego w Niemczech z wynikiem 96000km (rocznik 2001, GS Dakar).

Jedna awaria zasilania, jedna awaria zapłonu, powody błahe, gdyby pilnował przeglądów miałby bezawarynjny żywot. :icon_twisted:

 

To wdzięczne silniki i ogólnie konstrukcje.

Rotax montowany jest do tej pory. Konstrukcja lekko odnowiona znalazła miejsce w nowej serii BMX X (XChallenge, Xmoto, XCountry). Teraz silnik jest lżejszy, poprawiono jakiś tam odlew oraz podniesiono moment. W zasadzie wiele się nie zmieniło. Przydałoby mu się jednak pare koników więcej. Opinie ludzi, którzy dosiadają XChallenge (enduro) są mniej więcej jednakowe - rwie jak głupie. :banghead:

 

Generalnie z ręką na sercu mogę Ci polecić te maszynki z Rotax-em na pokładzie. Dbaj o układ paliwowy jednak, bo to w zasadzie jest najwrażliwsze w nich.

 

chcesz pwoiedziec ze ten singiel wytrzymuje 100 000 km bez wymainy tloka?????

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram, Dakar super sprzęt. Miałem swojego czasu normalnego GSa i jeździło się super. Ze spalaniem można bez wysiłku zejść do ok. 3.2l na setkę, przy czym nie trzeba jakoś szczególnie rezygnować w tym celu z dynamiki.

 

Usterek przez 35000km brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie zaczynacie mnei nakrecac:), tylko pytanie czy warto kupowac takiego dakara z przebiegiem zedu 50tys?

ile kosztuje utrzymanie-regulacje, filtry, itp?

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie zaczynacie mnei nakrecac:), tylko pytanie czy warto kupowac takiego dakara z przebiegiem zedu 50tys?

ile kosztuje utrzymanie-regulacje, filtry, itp?

 

Wszystko zalezy jak byl eksploatowany, jak to kazde moto. Filtry kupisz zamienniki bez problemu, powietrza 53zl, oleju cos okolo 23zl. Ja sobie filtr powietrza zmienilem na gabkowy (normalnie jest papierowy) i mam spokoj do konca uzytkowania moto:) kosztowal 130zl. Regulacja zaworow co 12.000 plytkowa, ale z tego co zdazylem sie zorientowac, to zazwyczaj nie trzeba nic regulowac. Nie wiem co moze jeszcze ile kosztowac, bo nic mi sie nie sypalo, oprocz lozyska w zebatce ale kupilem je od reki, bo to standard europejski :rolleyes: Lozysko glowki ramy tez od reki dostalem.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy jak byl eksploatowany, jak to kazde moto. Filtry kupisz zamienniki bez problemu, powietrza 53zl, oleju cos okolo 23zl. Ja sobie filtr powietrza zmienilem na gabkowy (normalnie jest papierowy) i mam spokoj do konca uzytkowania moto:) kosztowal 130zl. Regulacja zaworow co 12.000 plytkowa, ale z tego co zdazylem sie zorientowac, to zazwyczaj nie trzeba nic regulowac. Nie wiem co moze jeszcze ile kosztowac, bo nic mi sie nie sypalo, oprocz lozyska w zebatce ale kupilem je od reki, bo to standard europejski :wink: Lozysko glowki ramy tez od reki dostalem.

 

Pozdro

 

zawory co 12 tys? w kazdym dakarze czy tylko w tych najnowszych rocznikach? jak jest z wtryskiem, od kiedy byl montowany? rozumiem ze materialy typu naped, opony, klocki tez standard i bez problemu po normalnych cenach?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...