Skocz do zawartości

Brak mocy i "mułowatość" podczas docierania.


Adam_aprilia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam aprilie classic 50. Jest to silnik 50 ccm 2t. Został zrobiony szlif cylindra i wymiana tłoku. Gość powiedział mi, że mam go spokojnie docierać i nie przekraczać ok. 60km/h. Teoretycznie silnik powinien mieć 7 KM ale tego się za bardzo nie czuje :/ Dopiero kiedy wchodzi na wyższe obroty (dokładnie nie wiem jakie) czuje się przyśpieszenie i wzrost mocy. W sprawach docierania jestem całkowicie zielony dlatego się pytam czy to jest noramlne? Z tego co wyczytałem na tym forum powinieniem najpierw silnik zapalić i pozwolić mu troche pochodzić na niskich obrotach. Potem wyruszyć na trase i często zmieniać biegi, operować manetką gazu i i nie utrzymywać za długo takich samych obrotów a co jakiś czas zrobić mu taką przygazówke. Poprawcie mnie jeśli coś źle napisałem bo nie chce zamulić silnika i chciałbym też móc wycisnąć ten maks mocy i prędkości jaki często jest podawany podczas przedstawiania tego motoroweru. Dodam jeszcze tylko, że silnik jest chłodzony cieczą co chyba pomaga przy docieraniu.

 

Prosze o jak najszybszą pomoc, nie odsyłanie mnie do innych wątków, żeby moderator nie zamykał tematu i żeby nikt nie pisał bezsensu jeżeli nie wie o co chodzi.

 

Jeżeli treść mojego posta jest dla Was nie zrozumiała to postaram się to napisac jakoś inaczej (wystarczy tylko poprosić).

 

Z góry dziękuje i przepraszam jeżeli powypisywałem jakieś głupoty ale ja się na tym w ogóle nie znam :icon_mrgreen:.

 

PS

Jak mi się coś jeszcze przypomni to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku spokojnie, to tylko forum, nawet jak powypisujesz jakies głupoty to nikt cie nie zabije nastepnego dnia. Spiąłeś sie niesamowicie :icon_rolleyes:.

 

A co do tematu: szlif byl zrobiony na wieksza pojemnosc. To moze gaźnik podaje za mało wahy - czyt. dysza nie ta, albo ogólnie gaźnik źle wyregulowany. A tak poza tym to na docieraniu nei przesadzaj z obrotami. To takie pierwsze skojarzenia na śpiacego. Ide spać.

Edytowane przez Wiśl@k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie na początku nie ma mocy :biggrin: TO żeliwo :biggrin: moc poczujesz po jakiś 200km :biggrin: a co do tego docierania to masz jeździć spokojnie poniżej tego progu gdzie dostaje kopa przez tych pierwszych 200km nie wiem czy machlowanie obrotami na tych pierwszych 200km cokolwiek ci da.. jeździj spokojnie i jak masz dłuższa prosta to trzymaj spokojnie obroty nie przekraczając progu ale nie otwieraj gwałtownie przepustnicy przy przyspieszaniu tylko jak możesz (obroty ci wystarczą) zrzuć bieg :D ... no i potem od czasu do czasu daj mu całą manetkę ale na nie dłużej niż 10s jednorazowo i to tak co 25-50km nie częsciej... po przekroczeniu magicznych 400km możesz to robić częściej nie przesadzając oczywiście no i po 500km masz już właściwie spokój ... chociaż powstrzymaj się przed pałowaniem i piłowaniem :cool:

 

mam nadzieje ze w miare zrozumiale :D

 

Docieraj spokojnie moc dostanie zaufaj mi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja przedstawie z gola odmienna teorie. W Clasicu jest chyba silnik AM?

W kazdym badz razie, ja u siebie zeliwny cylinder docieralem lekko tylko przez 100 km, potem na kazdym biegu odkrecalem mu pod czerwnone pole, hamowalem i znowu od poczatku. Oczywiscie pilnujac, zeby sie nie przegrzal i rozgrzewajac silnik przed jazda. Docieralem na pol syntetyku (lepiej na mineralu).

Doceraj wolno to bedziesz wolny, docieraj szybko to bedziesz szybki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też metoda interesująca :bigrazz: a jak się sprawuje aktualnie ten silniczek?

Aktualnie latam na nim drugi sezon i predkosc 105 nie jest dla niego problemem, przelozony jest na krotko, czyli jak jade 105 to mam 10 500 RPM. Jezdze na oleju polsyntetycznym Shella i na paliwie 95. Nie ma zadnych stukow ani pokow i kompresji jest 10 :biggrin: (nie wiem dokladnie bo mam taki lipny wtykany wskaznik i mi ucieka troche tej kompresji podczas pomiaru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwiatek chyba przeczytałerm jakiegoś mojego posta dotycząscego docierania:) ("docierasz powoli bedziesz woblny, docierasz szybko bedziesz szybki..")

ja uważam że docierać od początku do końca w pełnym zakresie obrotów, i kontrolować temperaturę, olej mineralny na docieranie na początku, potem syntetyk lub połówka, no i co najważnejsze silnik trzymaj w zakresie średnich/wysokich obrotów podczas jazdy, broń boże 6 bieg i 40km/h to by było na tyle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :icon_biggrin: następny remont jak zmontuje a będzie juz na pewno mniejszy (teraz wymieniałem korbowód z łożyskami) to sprawdzę tak jak mówisz :icon_arrow: zobaczymy czy będzie różnica :icon_arrow:

 

Pozdrówka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwiatek chyba przeczytałerm jakiegoś mojego posta dotycząscego docierania:) ("docierasz powoli bedziesz woblny, docierasz szybko bedziesz szybki..")

ja uważam że docierać od początku do końca w pełnym zakresie obrotów, i kontrolować temperaturę, olej mineralny na docieranie na początku, potem syntetyk lub połówka, no i co najważnejsze silnik trzymaj w zakresie średnich/wysokich obrotów podczas jazdy, broń boże 6 bieg i 40km/h to by było na tyle:)

A być moze :flesje: ale to ogolnie znana prawda :smile: chociaz jak to powiedzialem guru gangu skuterowego (srednia wieku 13 lat) to mnie chcieli zlinczowac i pojechali sobie w traske docierajac 2 SRki z predkoscia 35 km/h :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś facet się mnie zapytał podczas szlifowania cylindra "ciasniejszy czy luźniejszy" wybrałem ciaśniejszy, i to był błąd... :icon_mrgreen:

 

a co zatarłeś? :buttrock: no cóż luźniejszy też nie dobry .. idz do szlifierza z ksiązką serwisowa i pokaz mu jaki ma być luz :) wtedy najlepiej na tym wyjdziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...