Adam_aprilia Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Posiadam aprilie classic 50. Jest to silnik 50 ccm 2t. Został zrobiony szlif cylindra i wymiana tłoku. Gość powiedział mi, że mam go spokojnie docierać i nie przekraczać ok. 60km/h. Teoretycznie silnik powinien mieć 7 KM ale tego się za bardzo nie czuje :/ Dopiero kiedy wchodzi na wyższe obroty (dokładnie nie wiem jakie) czuje się przyśpieszenie i wzrost mocy. W sprawach docierania jestem całkowicie zielony dlatego się pytam czy to jest noramlne? Z tego co wyczytałem na tym forum powinieniem najpierw silnik zapalić i pozwolić mu troche pochodzić na niskich obrotach. Potem wyruszyć na trase i często zmieniać biegi, operować manetką gazu i i nie utrzymywać za długo takich samych obrotów a co jakiś czas zrobić mu taką przygazówke. Poprawcie mnie jeśli coś źle napisałem bo nie chce zamulić silnika i chciałbym też móc wycisnąć ten maks mocy i prędkości jaki często jest podawany podczas przedstawiania tego motoroweru. Dodam jeszcze tylko, że silnik jest chłodzony cieczą co chyba pomaga przy docieraniu. Prosze o jak najszybszą pomoc, nie odsyłanie mnie do innych wątków, żeby moderator nie zamykał tematu i żeby nikt nie pisał bezsensu jeżeli nie wie o co chodzi. Jeżeli treść mojego posta jest dla Was nie zrozumiała to postaram się to napisac jakoś inaczej (wystarczy tylko poprosić). Z góry dziękuje i przepraszam jeżeli powypisywałem jakieś głupoty ale ja się na tym w ogóle nie znam :icon_mrgreen:. PS Jak mi się coś jeszcze przypomni to napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśl@k Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 (edytowane) Chłopaku spokojnie, to tylko forum, nawet jak powypisujesz jakies głupoty to nikt cie nie zabije nastepnego dnia. Spiąłeś sie niesamowicie :icon_rolleyes:. A co do tematu: szlif byl zrobiony na wieksza pojemnosc. To moze gaźnik podaje za mało wahy - czyt. dysza nie ta, albo ogólnie gaźnik źle wyregulowany. A tak poza tym to na docieraniu nei przesadzaj z obrotami. To takie pierwsze skojarzenia na śpiacego. Ide spać. Edytowane 23 Sierpnia 2007 przez Wiśl@k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Spokojnie na początku nie ma mocy :biggrin: TO żeliwo :biggrin: moc poczujesz po jakiś 200km :biggrin: a co do tego docierania to masz jeździć spokojnie poniżej tego progu gdzie dostaje kopa przez tych pierwszych 200km nie wiem czy machlowanie obrotami na tych pierwszych 200km cokolwiek ci da.. jeździj spokojnie i jak masz dłuższa prosta to trzymaj spokojnie obroty nie przekraczając progu ale nie otwieraj gwałtownie przepustnicy przy przyspieszaniu tylko jak możesz (obroty ci wystarczą) zrzuć bieg :D ... no i potem od czasu do czasu daj mu całą manetkę ale na nie dłużej niż 10s jednorazowo i to tak co 25-50km nie częsciej... po przekroczeniu magicznych 400km możesz to robić częściej nie przesadzając oczywiście no i po 500km masz już właściwie spokój ... chociaż powstrzymaj się przed pałowaniem i piłowaniem :cool: mam nadzieje ze w miare zrozumiale :D Docieraj spokojnie moc dostanie zaufaj mi :) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_aprilia Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Dziękuje za 2 powyższe posty :P Troche mnie uspokoiły. I jeżeli dobrze zrozumiałem to mam jeździć spokojnie i nie męczyć silnika tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśl@k Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 No na tym polega docieranie :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 To ja przedstawie z gola odmienna teorie. W Clasicu jest chyba silnik AM?W kazdym badz razie, ja u siebie zeliwny cylinder docieralem lekko tylko przez 100 km, potem na kazdym biegu odkrecalem mu pod czerwnone pole, hamowalem i znowu od poczatku. Oczywiscie pilnujac, zeby sie nie przegrzal i rozgrzewajac silnik przed jazda. Docieralem na pol syntetyku (lepiej na mineralu).Doceraj wolno to bedziesz wolny, docieraj szybko to bedziesz szybki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 No też metoda interesująca ;) a jak się sprawuje aktualnie ten silniczek? Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 No też metoda interesująca :bigrazz: a jak się sprawuje aktualnie ten silniczek?Aktualnie latam na nim drugi sezon i predkosc 105 nie jest dla niego problemem, przelozony jest na krotko, czyli jak jade 105 to mam 10 500 RPM. Jezdze na oleju polsyntetycznym Shella i na paliwie 95. Nie ma zadnych stukow ani pokow i kompresji jest 10 :biggrin: (nie wiem dokladnie bo mam taki lipny wtykany wskaznik i mi ucieka troche tej kompresji podczas pomiaru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Kwiatek chyba przeczytałerm jakiegoś mojego posta dotycząscego docierania:) ("docierasz powoli bedziesz woblny, docierasz szybko bedziesz szybki..")ja uważam że docierać od początku do końca w pełnym zakresie obrotów, i kontrolować temperaturę, olej mineralny na docieranie na początku, potem syntetyk lub połówka, no i co najważnejsze silnik trzymaj w zakresie średnich/wysokich obrotów podczas jazdy, broń boże 6 bieg i 40km/h to by było na tyle:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 OK :icon_biggrin: następny remont jak zmontuje a będzie juz na pewno mniejszy (teraz wymieniałem korbowód z łożyskami) to sprawdzę tak jak mówisz :icon_arrow: zobaczymy czy będzie różnica :icon_arrow: Pozdrówka :) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Kwiatek chyba przeczytałerm jakiegoś mojego posta dotycząscego docierania:) ("docierasz powoli bedziesz woblny, docierasz szybko bedziesz szybki..")ja uważam że docierać od początku do końca w pełnym zakresie obrotów, i kontrolować temperaturę, olej mineralny na docieranie na początku, potem syntetyk lub połówka, no i co najważnejsze silnik trzymaj w zakresie średnich/wysokich obrotów podczas jazdy, broń boże 6 bieg i 40km/h to by było na tyle:)A być moze :flesje: ale to ogolnie znana prawda :smile: chociaz jak to powiedzialem guru gangu skuterowego (srednia wieku 13 lat) to mnie chcieli zlinczowac i pojechali sobie w traske docierajac 2 SRki z predkoscia 35 km/h :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 to narmalne ze jest słabszy na dotarciu a moze wydech by cos ci dal ak masz iwkszom pojemnosc po szlifie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Ile ta pojemnosc ma wieszka? Chyba nie az tak, zeby zakladac sportowy wydech :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Kiedyś facet się mnie zapytał podczas szlifowania cylindra "ciasniejszy czy luźniejszy" wybrałem ciaśniejszy, i to był błąd... :icon_mrgreen: Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Kiedyś facet się mnie zapytał podczas szlifowania cylindra "ciasniejszy czy luźniejszy" wybrałem ciaśniejszy, i to był błąd... :icon_mrgreen: a co zatarłeś? :buttrock: no cóż luźniejszy też nie dobry .. idz do szlifierza z ksiązką serwisowa i pokaz mu jaki ma być luz :) wtedy najlepiej na tym wyjdziesz :) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.