Skocz do zawartości

Porównanie największych V-twinów


Mikosław
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam, że były już dyskusje o największych krążownikach.

Czytelniej będzie jednak w nowym temacie.

 

Od czasu do czasu zdarza mi się poczytać stronę motorcyclecruiser.com

I ostatnio trafiłem jakoś na porównanie największych V-twinów czterech marek.

 

Nie wiem ilu z was czytało ten artykuł, napisany wspólnie przez pięciu kolegów redaktorów, którzy wybrali się na tydzień pojeździć na tychże motocyklach. W każdym razie postanowiłem zrobić jego małe podsumowanie.

 

Uprzejmie proszę pamiętać, że miejsca zajęte prze motocykle w poszczególnych kategoriach, to wynik subiektywnego wrażenia tych panów (oraz uproszczeń, niezbędnych podczas poruszania się w zbiorze trzech bądź czterech cyfr) i jak sami mówią, wybierając sobie jeden z tych motocykli absolutnie nie da się oprzeć na cyferkach i logicznym rozumowaniu. O wyborze decydują emocje wzbudzone przez konkretny model.

Z artykułu wynika, że do jazdy użyto modeli amerykańskich nie modyfikowanych. Test odbył się w trasie.

 

 

..................Kawasaki Vulcan 2000;........Yamaha Star Roadliner;.......Honda VTX1800F;........Suzuki Boulevard M109R

 

pojemność........2053cc 1..................... 1854cc 2 ............................1795cc 3 ........ ...........1783cc 4

 

waga sucha.......340..............................312....................................337............................319

 

szybkość/dreszczyk 2.............................4........................................3...............................1

 

panowanie nad

oddawaniem mocy...2.............................1........................................2...............................3

 

zmiana biegów........2.............................1........................................1...............................3

 

głośność wydechu....3.............................2........................................4...............................1

 

komfort jazdy..........2.............................1........................................3...............................4

 

komfort pasażera.....1.............................3........................................3...............................2

 

manewrowanie.........3.............................2........................................1...............................4

 

hamowanie..............2.............................3........................................4...............................1

 

czytelność wskaźników

w dzień...................1.............................4........................................2...............................3

 

wygląd - stylistyka....3.............................1........................................2...............................2

 

jakość i detale..........4.............................2........................................1...............................3

 

cena w USA..............2.............................4........................................3...............................1

 

ocena ogólna

Najlepszy

Wielki

Krążownik.................4.............................1........................................2...............................3

 

 

NIestety nie da się wstawić tabelki, stąd jest to wszystko średnio czytelne.

 

 

Który byście wybrali?

Edytowane przez Mikosław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozostaję przy moim wyborze czyli VN 2000 pomimo, że w przytoczonym teście wypadł słabo.

Każdy kolejny kilometr przekonuje mnie, że dobrze wybrałem. Wprawdzie Yamaha wygląda na bardziej dopieszczoną wizualnie, Honda jest dojżalsza technicznie, ale Kawa swym majestatem zwala z nóg i fun z jazdy jest nieziemski. Poza tym najwięcej mocy i momentu przy niewiele większej masie odkonkurecji czynia Vulcana całkiem rączy pojazd... O Suzuki nie wspominam bo jeździło mi się nim bardzo źle i styl powercruisera mi nie leży.

ZL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który byście wybrali?

 

Jak za darmo to wszystkie. :icon_rolleyes:

A na powaznie nie bedac postury niedzwiedzia musze mierzyc sily na zamiary. Masa w przypadku VN i VTX (R lub F / N) jest niestety znaczna co skutecznie sprowadza mnie na ziemie. Roadliner moim zdaniem jest przekombinowany stylistycznie chociaz to tylko moj gust a Suzuki nie przekonuje obrotami silnika oraz niestety plastikowym wygladem. Wiem - marudny jestem.

Gdybym sie napalil na powercruisera to raczej VTX 1800C ale na laczku 250 z tylu i paroma innymi smaczkami co wiaze sie z przerabianiem i kosztami.

Reasumujac:

VTX

VN

Roadliner

M109R

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

"Ja pozostaję przy moim wyborze czyli VN 2000 pomimo, że w przytoczonym teście wypadł słabo." :biggrin:

Czy to oznacza ze 4 to najslabsza ocena bo mnie sie wydaje ze najlepsza :biggrin: i widac to potym co wybralem :buttrock:

Edytowane przez DRACO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą cenę to nie bawiłbym się w "prawie H-D" tylko bym kupił oryginał :buttrock: A jak bym musiał wybierać toalbo Kawasaki albo Suzuki z naciskiem na to pierwsze. Yamaha ma stylizację z kosmosu a VTX jest zbyt plastikowy (podobnie zresztą jak Suzuki ale mam sentyment do tej marki po VSie 1.4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde gdzies Ty Pompka znalazl w VTX 1800 plastik?

Co do stylizacji Yamahy - zgadzam sie w calej rozciaglosci.:icon_evil:

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...