Shinigami Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Ja na egzaminie pyrkałem sobie lekko z gazem wysprzęglając na "krzyżówce" ósemki co by uniknąć szarpnięcia od zamknięcia gazu. Wtedy jeszcze były CBF250. Potem jak już śmigałem na kurierce Ninja 250 to wpadałem na plac od tak sobie sprawdzić czy dalej potrafię. Nawet z tak gównianym promieniem skrętu jaki ma to moto, da się opykać osómkę z gazem i na dwójce pewnie też. Tylko już trzeba trochę się składać i wiedzieć jak "przyciaśniać", bo może wynieść za linie albo położyć na bok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frafel1 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Ja na egzaminie robiłem óseme na 2 i wszystko grało. Wg mnie lepiej jest robic na drugim biegu bo motocykl lepiej reaguje no i przy delikatnie większej prędkości lepiej się balansuje ciałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 No to zależy jak masz ustawione obroty w motocyklu. Ja miałem tak, że na dwójce ósemkę musiałbym robić schodząc na kolano chyba :D Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frafel1 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 kwestia wprawy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 (edytowane) Oglądałem, spoko typol :D Mi też instruktor pokazywał jak się robi slalom i ósemkę schodząc na kolano :D Robił to przy ~20km/h :buttrock: Edytowane 28 Maja 2011 przez Blood Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kipoix Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 kwestia wprawy :Dnie zdałby - nie obejrzał się przed ruszeniem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hayato Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 A ja właśnie w piątek oblałem na ósemce..Uczyłem się na dwóch suzi gn250 i na obu szło mi b.dobrze, robiłem 8 na 2-gim biegu bez gazu, moto bardzo płynnie jechało. Na egzaminie jakby nie ten motor..(oczywiscie tez gn250) Szarpał tak strasznie ze jechac sie nie dalo, za pierwszym razem probowalem na dwojce, potem na jedynce i nie mogem opanowac tego motorku ;/ dodam ze tego dnia zdaly tylko 4 osoby (znaczy sam plac - nie wiem jak potem miasto im poszlo) Moze faktycznie cos z moto bylo? Jak zapyalem egzaminatora czemu tak szarpie to odpowiedzial ze trzeba bylo na pol sprzegle jechac(jak tu juz ktos wczesniej wspomnial) nastepny egz w czwartek..i teraz nie wiem czy mam sie uczyc robic osemki na polsprzegle czy po prostu liczyc na inny motor :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horb Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 A ja właśnie w piątek oblałem na ósemce..Uczyłem się na dwóch suzi gn250 i na obu szło mi b.dobrze, robiłem 8 na 2-gim biegu bez gazu, moto bardzo płynnie jechało. Na egzaminie jakby nie ten motor..(oczywiscie tez gn250) Szarpał tak strasznie ze jechac sie nie dalo, za pierwszym razem probowalem na dwojce, potem na jedynce i nie mogem opanowac tego motorku ;/ dodam ze tego dnia zdaly tylko 4 osoby (znaczy sam plac - nie wiem jak potem miasto im poszlo) Moze faktycznie cos z moto bylo? Jak zapyalem egzaminatora czemu tak szarpie to odpowiedzial ze trzeba bylo na pol sprzegle jechac(jak tu juz ktos wczesniej wspomnial) nastepny egz w czwartek..i teraz nie wiem czy mam sie uczyc robic osemki na polsprzegle czy po prostu liczyc na inny motor :)Wystarczyło, że moto było zimne albo miało inaczej ustawione wolne obroty. Często w szkołach motocykle mają ustawione niskie obroty nieco wyżej, wtedy łatwiej się jeździ bez gazu. A nauka jazdy na pół sprzęgle nie zaszkodzi. Najpierw się trochę powkurzasz a później będzie szło. Przyda się na pewno. Jak nie na egzaminie to później w codziennej jeździe. Cytuj "Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hayato Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 hmm egz mialem z samego rana wiec moze i byl zimny ale obroty mial prawie na 2k(specjalnie zwracalem na to uwage), wiec sporo..nastepny egz tez o 7;45 ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalek_s Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Co do ósemki to ja pamiętam, że dodatkowo kazał mi się jakoś tak oglądać za siebie w momencie gdy byłem na górnym i dolnym łuku. Tak jakbym chciał zobaczyć kogoś po drugiej stronie ósemki. Nie wiem czy to było normalne. Trochę się zdziwiłem, bo nie wiedziałem, że tak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Za kilka dni mam egzamin, a kurs robiłem już jakiś czas temu i kilka rzeczy wyleciało mi z głowy. 1. Czy przed hamowaniem awaryjnym mam włączać prawy kierunek?2. W którym momencie należy sprawdzić naciąg łańcucha?3. Światła postojowe włączają się przy przekręceniu kluczyka, a mijania przy odpaleniu motocykla? Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) 1 Hamowanie awaryjne jest awaryjne i masz jak najszybciej zatrzymać pojazd. 2 Najlepiej w trakcie egzaminu :D A poważnie to w połowie długości łańcucha między zębatkami EDIT - Teraz zauważyłeś, że jesteś z Warszawy. Dlatego jak zapyta Cię egzaminator o łańcuch to nie rzucaj się odrazu do sprawdzania, bo kilka razy było tak, że zapytają "co? gdzie? i jak?" bez demonstracji. Edytowane 29 Czerwca 2011 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hayato Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 2. jeśli chodzi ci w którym momencie podczas egzaminu to po obsłudze, czyli dajmy sprawdzeniu świateł mijania i poziomu oleju. Jeśli chodzi ci w którym miejscu, to tak jak kolega wyżej napisał3. światła mijania sprawdzasz normalnie na zgaszonym silniku tylko kluczyk przekręć na 'ON' :icon_razz: postojowe na moim motocyklu egzaminacyjnym miałem na stacyjce taka literke 'P' ale raczej na każdym tak jest. Kierownica w prawo i kluczyk na 'P' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Ok, dzięki. Chodziło mi właśnie o moment sprawdzenia łańcucha. Co do tego hamowania awaryjnego to jest chyba coś takiego, że egzaminator mówi: Proszę przygotować się do manewru hamowania awaryjnego czy coś w ten deseń i czy nie trzeba wtedy włączyć kierunku i zjechać najbliżej prawej krawędzi jezdni? Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abdulan Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Awaryjne robi się na placu (przynajmniej w Gorzowie Wlkp tak jest). Egzaminator wydaje komende, Ty nabierasz prędkości i kiedy machnie ręką to masz się jak najszybciej zatrzymać. Żadnego zjazdu do prawej krawędzi, masz po protu stanąć w miejscu. Edytowane 29 Czerwca 2011 przez Abdulan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.