Skocz do zawartości

Sprzęgło Aprilia Af1 50


jaco14
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jaką mają długość sprężyny i jaką powinny mieć, o grubość tarcz też pisałem,ale nie są starte, nawet jak popuszcze linkę to i tak się ślizga. Jak kupiłem ( przed rozbieraniem silnika i wymianą oleju ) sprzęgło się nie ślizgało, więc prawdopodobnie jest to wina oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam,że tak długo nie pisałem. A więc tak: zmiana oleju na 75w90 pomogła,ale... gdy silnik jest zimny sprzęgło nadal się ślizga;/ dopiero po przejechaniu paru km jest normalnie. Moje pytania:

1.Czym to może być spowodowane?

2.Gaźnika tam za bardzo się nie reguluje, tylko wolne obroty. Na ostatnim biegu (niestety tylko 3-cim) przy ok. 9,5 tys. jakby brakuje paliwa. I również to, że na 3 jak zejdzie poniżej 6 tys. to straszny muł i ciężko się rozpędza, na dwójce się tak nie dzieje, tylko przyspiesza nawet i od 4 tys. Dlaczego tak może być?

3.jak odpaliłem, były cały czas wolne obroty,później po jakimś czasie zaczął przerywać,ale okazało się, że guma(nieoryginalna) filtr-gaźnik blokowała się o ściankę obudowy filtra i nie przepuszczała powietrza. Ale teraz nie ma wolnych , zapalę, moment chodzi i gaśnie.

 

Z góry dziękuję za pomoc.:notworthy:

Edytowane przez jaco14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke masz tych pytan:

1 - np zuzyte sprezyny sprzegla, ale moze rowniez przypalone tarcze czy przekladki.

2 - Gaznik na pewno ma inne regulacje oprocz wolnych obrotow, ale objawy przez ciebie opisane moga wskazywac na zuzycie silnika i niskie cisnienie sprezania - sprawdz.

3 - Brudny lub zle wyregulowany gaznik. Stawiam na zla regulacje, jezeli po przytkaniu go przez gume mial wolne obroty. W tej chwili ma za malo mieszanki zeby te obroty utrzymac, wiec trzeba go z lekka wzbogacic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 - Gaznik na pewno ma inne regulacje oprocz wolnych obrotow, ale objawy przez ciebie opisane moga wskazywac na zuzycie silnika i niskie cisnienie sprezania - sprawdz.

 

Adam M.

 

Gaźnik Dellorto 14/12 m regulację tylko podparcia przepustnicy. Nawet poziomu paliwa nie można wyregulować - całkowicie plastikowy pływak. Ewentualnie można próbować zmieniać dysze, jednak zapewne w tym przypadku nie to powoduje problem.

 

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...html%3Fxref%3D1

 

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...photo%3Fimg%3D2

 

Bez iglicy.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK przyjalem do wiadomosci, chociaz mysle ze gdybym go tak rozebral na srubki to jakas regulacje bym znalazl :flesje:

 

Adam M.

Tam naprawde nie ma zadnej regulacji :crossy: chyba, ze ktos by sie uparł i załozył cięzszy plywak? ;) Bo o ile pamietam to wybita jest na nim jego dokladna waga :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości regulacji oprócz zmiany jedynej będącej w nim dyszy NIEMA wielokrotnie rozbierałem ten gaźnik !! . Jeśli chodzi o "brakowanie paliwa" u mnie występował dokładnie ten sam problem , okazało się że źle złoźyłem kranik i przepuszczał za wolno paliwo i spalał szybciej niż je dostawał do komory pływakowej :-) Jeśli chodzi o brak mocy to jest to 50ccm więc możliwe że to normalne , jego trzeba troche kręcić wyżej :] ale kompresje warto sprawdzić - minuta roboty . A cylinder sportowy? Dysza główna w gaźniku jaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale miałeś tak, że ''brakowało paliwa'' w okolicach 10 tys? bo w kraniku wcześniej tylko zmieniałem wężyki. Cylinder standardowy, a kompresji nie mam za bardzo jak sprawdzić, bo ciśnieniomierz mam tylko taki samochodowy,ale do niego to musiałbym zbiornik ściągać :/ dysza w gaźniku - niestety nie wiem jaka, ale chyba taka jak fabrycznie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. bo wcześniej był tłumik przyciszony (druciaki włożone w środek), bo strasznie głośno chodził,ale niestety nie wiem, jak było przed przyciszeniem z kręceniem powyżej 10 tys. na ostatnim biegu. Ale spaliny normalnie wylatują, więc to raczej nie wina wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmywaki z czasem zatykaja sie sadza i olejem nawet w 4 suwie.

Wyjmij, zobacz jak chodzi i ew jezeli bylo dobrze to wymien na nowe ( zmywaki ) Taki patent w tlumiku 2 suwa nie powinien wogole istniec - szukaj niewybebeszonego tlumika.

Wracajac do gaznika, to jak ma 1 wkrecana dysze i plywak z zaworkiem to znaczy ze regulacja jest.

Mozna zarowno regulowac poziom ( polozeniem gniazda zaworka iglicowego ), wymienic dysze na wieksza lub mniejsza, rozwiercic dolot powietrza jak i zmniejszyc / zwiekszyc przelot gaznika ( gardziel ).

Wszystkie te rzeczy w roznych gaznikach w ostatnich 30 latach robilem, choc nie wszystkie w jednym gazniku :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...