AgentSmith Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam.Mam pytanie odnośnie paliwa ołowiowego. Kiedyś ołów był w benzynie. Obecnie w paliwie go nie ma. Czy to coś szkodzi weteranom i jakie są tego skutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ronon Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 ano szkodzi, ale na CPN kupisz taki dodatek co do paliwka sie dolewa taka mala flaszeczka a ile radosci dla twojego silnika, ja tez czasem kapne oleju do paliwa :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brud Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Paliwo bez domieszki olowiu wypala gniazda zaworowe, zas bezyna olowiowa zostawia na zaworach i w komorach spalania osad zwiazkow tlenkow olowiu ,ktory chroni gniazda przed nadmiernym zuzywaniem sie dlatego dodaje sie ulepszacze ktore sa dostepne na stacjach bezynowych ...do dwusuwowych silnikow moznal ac bezolowiowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AgentSmith Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 czyli o ile dobrze zrozumiałem do np. WFM ( i wszystkich dwusów ) można bez problemu lać zwykła benzynę z olejem i to im nie szkodz?? Proszę o odp. Chcę być pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam! W przypadku weteranów, dodatki potasowe do paliwa, mające zastapić stosowany niegdyś czteroetylek-ołowiu, zaleca się stosować w przypadku nieutwardzanych gniazd zaworowych żeliwnych.Nie wiem na pewno, ale wydaje mi się, że w przypadku głowic górnozaworowych, gdzie gnmiazda mamy brązowe, nie ma zasadnosci stosowania tych dodatków.Oczywiscie wszelkie dolniaki z gnizadami w masie cylindra zapewne należy wspomagać.Ale podejrzewam, że gniazda wstawiane już obecnie (w profesjonalnych zakładach) nie wymagają tych dodatków, gdzyż są (powinny) być z właściwego materiału. pozdrawiampiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 czyli o ile dobrze zrozumiałem do np. WFM ( i wszystkich dwusów ) można bez problemu lać zwykła benzynę z olejem i to im nie szkodz?? Proszę o odp. Chcę być pewny.Tak, bez najmniejszego problemu. W dwusówie nie masz zaworów, więc Ci się gniazda nie wypalą. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AgentSmith Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Ok. Dzięki bardzo wszystkim za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Nie wiem na pewno, ale wydaje mi się, że w przypadku głowic górnozaworowych, gdzie gnmiazda mamy brązowe, nie ma zasadnosci stosowania tych dodatków.Oczywiscie wszelkie dolniaki z gnizadami w masie cylindra zapewne należy wspomagać.Ale podejrzewam, że gniazda wstawiane już obecnie (w profesjonalnych zakładach) nie wymagają tych dodatków, gdzyż są (powinny) być z właściwego materiału.obecnie robione gniazda powinny byc odporne bo sa robione z innych brazow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pi00r3k Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Sorki że odkopuję ale mam pytanie.Jakie paliwo powinno się lać do dwusuwów (a dokładniej do RIEJU RR, silnik minarelli am6)?Ja na razie leje cały czas 95 ale jest też 98 i nie wiem które lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Sorki że odkopuję ale mam pytanie.Jakie paliwo powinno się lać do dwusuwów (a dokładniej do RIEJU RR, silnik minarelli am6)?Ja na razie leje cały czas 95 ale jest też 98 i nie wiem które lepsze?Wg. mnie do dwusuwów nie ma różnicy czy 95 czy 98 ale mam tutaj takie coś:Stopień sprężania silnia, a liczba oktanowa paliwa: 4,5/5 - 55/65, 5/6 - 60/70, 6/7 - 70/75, 6,7/7,5 - 75/80, 7,5/8 - 80/90, 8/9 - 90/95, 9/10 - 95/98.czyli jeżeli masz np. stopień sprężania od 8 do 9 to powinieneś tankować paliwo od 90 do 95 oktanowe. Przy starych silnikach, gdzie kiedyś było słabe paliwo to teraz są one ciutke mocniejsze na paliwie wysokooktanowym. Ja do wsk-i leje 95 i zasuwa jak niektóre nowoczesne skuterki, a nawet szybciej. ;) Aha i oczywiście musi być mieszanka paliwa z odpowiednim olejem (jeśli nie masz dozownika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.