Skocz do zawartości

Honda Civic 1.5 16V Vgen. Dane techniczne opinie


MTX125XR2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak sie zbiera?? zajebiscie :icon_mrgreen: kumpel ostatnio kupil dokladnie z tym silnikiem(90KM)w hatchback-u, na trojce pali buta na oponach 185/55/14, ze spalaniem trudno na razie stwierdzic bo za malo nawinal km, male, lekkie sportowawe autko, bardzo niskie ale w srodku miesci sie spokojnie 4 duzych facetow, ja mam 186 cm wzrostu i jeszcze mialem troche do sufitu, upierdliwie wsiada sie do tylu, dosyc twarde zawieszenie ale dla mlodej osoby to raczej zaleta bo lepiej sie prowadzi w zakrecie, raczej maly bagaznik, wysoko trzeba krecic ale to standard w japonczyku a tym bardziej w hondzie, gdybym nie byl zakochany w mazdzie xedos6 to pewnie kupowalbym wlasnie ta fure :icon_mrgreen: poszukaj jakiegos forum hondziarzy, jest tego jak mrowkow

 

P.S. http://www.civicklub.pl - to chyba najwieksze forum

Edytowane przez zonq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dobry silnik zbierać się też dobrze zbiera ja miałem podkręcony trochę to jeszcze lepiej wymiatał, awaryjność silnika znikoma (ogólnie mało na tym silniku jeździłem bo niecały rok nakręciłem 15 tyś i to nie w civic tylko w roverze miałem) spalanie przy dobrym deptaniu sięgało nawet 12 litrów dlatego sprzedałem :buttrock: ale przy spokojnej jeździe na trasie myślę że w 7 litrach się zmieścisz :icon_eek:

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to nie polecam silników d15b2.. Nie widzialem jeszcze takiej hondzi IV lub V z takim silnikiem, która by tonami nie brała oleju... w granicach 200 tysi biorą juz wszystkie olej jak na japonie do marny wynik... Choć z drugiej strony jak zainwestujesz pare set zł w remont (pierścienie, lub tłoki komplet + uszczelniacze zaw) to bendziesz pewnie śmigał dalej. Ja osobiście jak bym pakował sie w te wersje silnikową (d15b2) to szukał bym coś z jak najmniejszym najlepiej udokumentowanym przebiegiem... ale i tak uważam że ten silnik to śmieć.... Natomiast nie miałem doczynienia z nowszymi wersjami tego silnika 1.5, ale słyszałem pozytywne opinie, zapytaj np. kwasa z tego forum.

 

Ze słabych punktów tego auta to napewno są to.. blacha -> tylnie nadkola, podłoga zwłaszcza w okolicach gdzie nogi trzyma kierowca i pasażer.

przeguby-> padają dość szybko, a zamienniki wogle nie wytrzymują.

problemy z odpaleniem na ciepłym silniku tyczy sie tylko d15b2, jakaś wada przekaźnika

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc. Mam Civica HB V gen z 1993 roku. 1.5 16V 101 KM o ktore pytasz to Civic Coupe z silnikiem D15B7 oraz kanadyjskie wersje HB rowniez sa z tym silnikiem. Od D15B2 roznia sie zasilaniem - D15B2 to dwupunktowy wtrysk a B7 to wielopunktowy.

Zgadzam sie z kolega wyzej ze ciezko trafic na autko z silnikiem ktore nie bierze oleju. Moje D15B2 wciagalo 1L\1000km. Silnik byl juz zmeczony i padl w czerwcu tzn wybilo korbowod z bloku silnika. Zainwestowalem w nowy i wsadzilem z CRXa del sol '97. Nowy VTEC o mocy 127KM spisuje sie idealnie i przez 4000 km nie wzial ani grama oleju a jezdze roznie... spokojnie a czasami ostro.

D15B2 tez ma przyzwoite osiagi z malym spalaniem, (www.hondapl.org) i z pasazerem udalo sie go rozpedzic do nieco ponad 190 km\h a kolega twierdzi ze swoim jechal 200 km\h. Rdza na nadkolach to standard w Civicach tamtych lat. Na youtube.com jest multum filmow z przyspieszeniem Civica... wpisz D15B2 lub D15B7.

 

no ok a jak sobie na trasie radzi czy da sie nim sprawnie wyprzedzac czy ma odejscie powiedzmy od 120 do 140 powiedzmy?? bo w miescie to wiem ze to idzie

 

Honda nie grzeszy momentem obrotowym wiec trzeba te silniki krecic zeby chcialy dobrze jechac... Na trasie u mnie wygladalo to mniej wiecej tak... 5 bieg i 90km\h wlekac sie za np. ciezarowka... redukcja na 3 bieg i ogien pod czerwone (6500 rpm)... wtedy to czuc ze sie zbiera

 

 

Pozdrawiam i nie zamienilbym Civica na zadne inne autko.

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

miałem V gen. 1.5 LSI D15B2 i nie stwierdziłem brania oleju jak ktoś pisał. Autko zaczyna jezdzic powyzej 4 tys.obrotów i jak na 1.5 dośc fajnie się zbiera. Mam 190cm wzrostu i miejsca miałem wystarczająco. Samochód był bardzo zadbany i miał przejechane tylko 50tys.mill :). Ogólnie same plusy, na trasie palił w okolicach 6.5 - 7 litrów. Bardzo fajne autko, masa częsci i możliwości na modyfikacje. Teraz planuje zakupic Prelude tylko już w wersji 2.2 VTI :)

 

Tak wyglądała moja Hania:

http://www.bikepics.com/pictures/648740/

Edytowane przez Sylwester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Jeżdżę Civiciem 1.5, d15b2, z 1993roku z przebiegiem 210'000. Nie wiem skad kolega ma informację, że te silniki biorą olej tonami.... ;) Silnik d15b2 uważam za bardzo udaną jednostkę. To jest już moja druga Honda z tym silnikiem. Silnik bez awaryjny, nie bierze oleju jeśli użytkujemy go z głową (!!!), jeśli nie kręcimy go do czerwonego pola to oleju nie łyka (chyba ze ma najechane 400'000). Porównajmy np. silnik d15b2 do silnika VW 1.8 (90KM), w dynamice jest przepaść, w spalaniu też (miałem Golfa III z tym silnikiem), w awaryjności również. d15b2 spokojnej jazdy miejskiej zaspokoiło 6litrów PB98, VW potrzebuje min.8-8.5litrów. Może nie są to jednostki xtra ciche, szybkie itd., ale uważam że są DUŻO (!!!) lepsze od jednostek koncernu VW, Renault itd.

Jeszcze jedno, duzo Civic'ow Vgen składanych było w Europie, te już nie cieszą się tak dużą bezawaryjnością jak modele które powstały w kraju kwitnącej wiśni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...