Skocz do zawartości

Sprowadzenie Youngtimera z USA


jabsei
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukalem foruma i nie znalazlem nic na temat.

Chcac zrealizowac marzenie z czasow gdy bylem mala dziewczynka :buttrock: znalazlem w Chicagowie u Polonusa Lincolna z 1977 r. za jakies 5-6 tys USD, facet twierdzi ze powinienem ewentualnie doplacic do tego kontener do Ojczyzny - 2 tys USD + rejestracje i inne oplaty - 1 tys USD, czyli na gotowo 8-9 tys USD, a jedyna firma zajmujaca sie sprowadzaniem takich rzeczy,ktora znam krzyczy ok 6 tys USD (+cena samochodu), nie wiecie jak to jest, amoze ktos z Was sie tym zajmuje :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..) Polonusa Lincolna z 1977 r. za jakies 5-6 tys USD,

(..) nie wiecie jak to jest, amoze ktos z Was sie tym zajmuje :buttrock:

http://www.amerykan.pl - auto na stronie glownej nalezy do mojego kolegi, sciagnal je sobie z USA wiec powinien wiedziec 'jak to jest' :buttrock:

Wydaje mi sie takze, iz on (i/albo jego koledzy) zajmuje sie tez i sprowadzaniem tego typu aut.

Sprobuj zapytac sie (@) o szczegoly..

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.amerykan.pl - auto na stronie glownej nalezy do mojego kolegi, sciagnal je sobie z USA wiec powinien wiedziec 'jak to jest' :D

Wydaje mi sie takze, iz on (i/albo jego koledzy) zajmuje sie tez i sprowadzaniem tego typu aut.

Sprobuj zapytac sie (@) o szczegoly..

 

Z tego co widze, to raczej zajmuja sie tylko przejazdami na sluby, wesela, pogrzeby.. :P ale zapytam, w kazdym razie THX ;)

 

boshe, jakie na tym ebay-u cudenka maja.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze, to raczej zajmuja sie tylko przejazdami na sluby, wesela, pogrzeby.. :crossy: ale zapytam, w kazdym razie THX :icon_mrgreen:

Zapytaj, a jak sie okaze, ze jednak JUZ nie sciagaja, to znam pacjenta z 3M, ktory na pewno nadal z tego zyje..

 

boshe, jakie na tym ebay-u cudenka maja.. :biggrin:

Mercedesow sie niestety nie oplaca ciagnac.. a poza tym, wersje na rynek USA sa brzydkie (IMO).

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukalem foruma i nie znalazlem nic na temat.

Chcac zrealizowac marzenie z czasow gdy bylem mala dziewczynka :notworthy: znalazlem w Chicagowie u Polonusa Lincolna z 1977 r. za jakies 5-6 tys USD, facet twierdzi ze powinienem ewentualnie doplacic do tego kontener do Ojczyzny - 2 tys USD + rejestracje i inne oplaty - 1 tys USD, czyli na gotowo 8-9 tys USD, a jedyna firma zajmujaca sie sprowadzaniem takich rzeczy,ktora znam krzyczy ok 6 tys USD (+cena samochodu), nie wiecie jak to jest, amoze ktos z Was sie tym zajmuje :D

 

Do ceny samochodu (czyt. faktury) dolicz sobie cło (niewiem ile jest na samochody) i 22% VATu :) Ponoć ostatnio była jakas afera z zaniżonymi fakturami z USA (tak mówili w TV regionalnej :cool: ) wiec może być cieżko przepchnać lewy kwit (taki na 500 czy 1000$ ). do tego ciekawe jak się bedą celnicy zapatrywac na taki stary samochód - wiem że cięzarówki z normą Euro 0 nie przywieziesz do kraju a jak jest z osobówkami to niewiem. Jak będizesz wysyłał to odbieraj kontener w Niemczech (albo na Litwie - ponoć ich celnicy to lajcik w porównaniu z naszymi). Radziłbym też zrobić fotki przed wysłaniem samochodu i dołącyzć kopie do dokumentów przewozowych, no i być przy otwarciu kontenera.

 

Jak byś był konkretnie zainteresowany i nic nie znalazł to pusc mi PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cło, VAT, akcyza

 

Zanim przywieziesz samochód czyli mała propaganda :)

 

samochody spoza Europy

W przypadku samochodów sprowadzonych bezpośrednio z Ameryki, Japonii lub Korei Południowej (w tym także wyprodukowanych w Europie) wysokość cła od 1 maja 2004 roku uległa obniżeniu z 35 do 10%, nie ma stawek minimalnych cła. Nadal występuje akcyza i VAT. Kolejność naliczania należności jest następująca: cło, akcyza, podatek Vat. Poszczególne należności są naliczne narastająco, od coraz wyższej podstawy. Dla przykładu, za amerykański samochód z rocznika 1997 (maksymalna, 65-procentowa stawka akcyzy).

 

wartość celna

To pojęcie ma teraz odniesienie jedynie w przypadku samochodów sprowadzanych spoza krajów Unii. Teoretycznie warto?ć celna powinna być sumą kwoty podanej na rachunku oraz ewentualnych kosztów transportu i np. ubezpieczenia pojazdu na czas przewozu. W praktyce, do niedawna celnicy często podważali wartości podawane przez importerów i narzucali własne, znacznie wyższe. Prawdopodobnie tego typu praktyki dalej będą stosowane w przypadku importu ze Szwajcarii, z USA lub Japonii. Samochody sprowadzane z Unii są obłożone tylko akcyzą naliczaną od kwoty podanej na rachunku lub umowie. Odpowiednie przepisy nakazują uznawać kwoty podawane na rachunku. W razie podejrzeń urząd celny powinien żądać wyjaśnień od wystawcy rachunku, a nie jak to dotąd bywało, od importera. Co innego, gdy umowa zakupu została zawarta między osobami fizycznymi. W tym przypadku urząd celny ma prawo podejrzewać o nieuczciwość każdą ze stron umowy.

 

akcyza

Nadal obowiązują kroczące stawki akcyzy.

1) W przypadku pojazdów z silnikami o pojemno?ci do 2000 ccm wynosi 3,1% (roczniki 2004 i 2003), a za kolejne lata wzrasta odpowiednio do 15,1%, 27.1%, 39,1%, 51,1%, 63,1%, aż do maksymalnego poziomu 65% za rocznik 1996 i starsze.

2) W przypadku pojazdów z silnikami o pojemności ponad 2000 cm akcyza wynosi 13.6% (roczniki 2004 i 2003), a za kolejne lata wzrasta odpowiednio do 25,6%, 37,6%, 49,6%, 61.6%, aż do maksymalnego poziomu 65% za rocznik 1998 i starsze.

 

podatek VAT

Obecnie ten podatek zasadniczo występuje tylko w odniesieniu do pojazdów sprowadzanych z krajów, które nie należą do Unii. Sprowadzając samochód z innego, unijnego kraju Vat zapłacimy tylko wtedy, gdy kupimy pojazd zupełnie nowy lub z taki, który nie ma więcej niż 6 miesięcy od daty rejestracji, ewentualnie nie przejechał jeszcze 6 tys. kilometrów. Jednak nabywając taki pojazd za granicą kupimy go w cenie netto, co w sumie uczyni całe przedsięwzięcie, pod względem podatkowym, podobnym do zakupu auta używanego. Mimo, że w olbrzymiej większości przypadków Vat obecnie nie jest pobierany każdy importer samochodu jest zobowiązany wystąpić do urzędu skarbowego o zaświadczenie potwierdzające zwolnienie z opłaty podatku Vat. Taki dokument kosztuje 150 zł.

 

Co do spedytora który załatwi kontener to ja znam gółwnie http://www.polamerusa.com/

 

Było biuro w Warszawie ale teraz chyba tylko w USA.

Edytowane przez leonstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty, odpusc sobie tego Lincolna, bo to nigdy nie byl pojazd specjalnie ceniony i widze ze cie rodak z z lekka chce wykorzystac.

$5 tys za to to musialby chyba byc pojazd odrestaurowany w stanie igla, $6 tys za transport to tez jakas bzdura.

Wysylalem samochody do kumpla w Berlinie z Toronto i przede wszystkim na gruncie kanadyjskim / amerykanskim nie musza byc rejestrowane jezeli sa po sprzedazy na nr probnych sprzedawcy dowozone do spedytora, lub spedytor pobiera go bezposrednio od sprzedawcy i laduje do kontenera. Koszt calej operacji transportu z Toronto do Gdanska czy Wwy wynosil jakies $1.5 - 2 tys. W Polsce ponosiles dopiero koszty celne i rejestracyjne i to wsio.

Tak jak pamietam to takie Lincolny w N. Y. po $400 chodzily - o stowe taniej od rownie starych i dobrych Cadillakow :buttrock:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam ale on nigdzie nie napisał że te 6 kawałków to fracht, chodziło mu o maszynę, o frachcie napisał 2 K$.

 

 

 

Klasyfikacja pojazdów mechanicznych w kodzie CN 97050000 - jako przedmioty kolekcjonerskie ( Wspólna Taryfa Celna nie zawiera w wyszczególnieniu określenia pojazdy zabytkowe) - wymaga spełnienia kryteriów zawartych w orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich w sprawie C 200/84 ( http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/p...8pl00010381.pdf - str. 381 ).

 

Dla udokumentowania spełnienia ww kryteriów organy celne mogą żadać opinii ekspertów.

 

Informuję również, iż na podstawie art. 12 Rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 pażdziernika 1992 r. ustanawiajacego Wspólnotowy Kodeks Celny ( Dz. Urz. WE L 302 z 19.10.1992r. http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/dokument...al=425&id=33730 ) oraz art. 5 - 11 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy wykonawcze w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 253 z 11.10.1993, z późn. zm. - http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/dokument...l=425&id=33791) wydawana jest wiążąca informacja taryfowa dotycząca klasyfikacji towaru w kodzie CN.

Do prowadzenia postępowania dotyczącego wydawania WIT w Polsce został wyznaczony Dyrektor Izby Celnej w Warszawie. Miejsce składania wniosków o udzielenie wiążącej informacji taryfowej (WIT): Izba Celna w Warszawie.

 

Wiążące informacje taryfowe wydawane są przez Wydział Wiążących Informacji WIT i WIP z siedzibą w Warszawie przy ul. 17-Stycznia 49 Kancelaria - tel. 0 22 650-17-18, fax 0 22650-12-85 .

 

Wzór wniosku wraz z objaśnieniami jest dostępny na stronie http://www.icwarszawa.internetdsl.pl/wit/ .

 

Natomiast zgodnie z art. 2 pkt. 39 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym ( Dz.U. 2005 nr 108 poz. 908 z późn. zm. ) pojazd zabytkowy to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków.

Przepis wykonawczy do ustawy stanowi, iż przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy jego właściciel dołącza do wniosku o rejestrację, następujące dokumenty: 1) dowód własności pojazdu, 2) dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany, 3) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony spoza UE. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu zabytkowego właściciel pojazdu dodatkowo dołącza do wniosku o rejestrację: 1) uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury, 2) zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi, o którym mowa w art. 68 ust. 12 ustawy, oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.

 

 

 

Dokumenty te załączone do zgłoszenia celnego o objęcie procedura dopuszczenia do obrotu mogą również stanowić dowody potwierdzające spełnienie wymogów określonych w notach wyjaśniających.

 

Zabytek ruchomy wpisuje się do rejestru na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków na wniosek właściciela tego zabytku. Informacji dotyczącej trybu wydania przedmiotowej decyzji może udzielić właściwy konserwator zabytków http://www.mkidn.gov.pl/website/index.jsp?catId=106 .

 

Zasady opodatkowania towarów podatkiem akcyzowym określa ustawa z 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.). Teksty ustawy i przepisów wykonawczych są dostępne m.in. na stronie http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=333&id=58433 .

 

Wykaz wyrobów akcyzowych określa załącznik nr 1 do ustawy.

 

Do celów poboru akcyzy w imporcie oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze (CN) - art. 3 ust. 2 .

 

Opodatkowaniu akcyzą podlegają samochody osobowe klasyfikowane w kodzie CN 8703 tj. samochody służące zasadniczo do przewozu osób do dziewięciu osób łącznie z kierowcą.

 

Informacje o stawkach celnych i podatkowych są zamieszczone w Przeglądarce Taryfowej Isztar 2 dostępnej na naszej stronie http://isztar.mf.gov.pl:7080/taryfa_celna/web/main_PL .

Edytowane przez leonstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leonstar,

mimo ze na co dzien mam do czynienie z przepisami prawnymi (co prawda dotyczacymi nieruchomosci i spolek;), to ciezko jest mi cokolwiek z tego co napisales zrozumniec :buttrock: sprawa wydaje sie prosta, czy Lincoln Mark V z 1977 r. moze byc uznany za zabytek (dostac zolte tablice) i dzieki temu byc zwolnionym z cla i akcyzy :crossy: :biggrin: :crossy:

 

swoja droga nie oczekuje tych info za darmo, moge sie do kogos w wawce udac i za nie zaplacic tylko gdzie :smile:

Edytowane przez jabsei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam jabsei, a wiec tak:

najprosciej bedzie jak zadzwonisz do wydzualu komunikacji lub uzedu celnego;

w chicago jest pare firm wysylajacych samochody do polski i oni pewnie terz beda najlwpiej wiedziec to telefony do nich

DOMA - 773-284-9111

POLAMER 773-6858222

BAłTYK SHIPPING 773-427-7860

oczywiscie wszyscy mowia po polsku

najlepsz strona do szukania aut to

www.autotrader.com

a w miejsce ZIP COD wpisz 60090

zycze powodzenia

www.sokolriders.com

--- jezdze bo lubie ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...