tropik Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Witam wszystkich! Mam wielki problem w poniedziałek wyjeżdżam do chorwacji a motocykl odmawia posłuszeństwa. Moja maszyna to Kawasaki EN 500. Problem objawia sie nastepująco. Ogólnie akumulator ładuje się, nie najlepiej ale ładuje do momentu włączenia świateł - wtedy zaczyna sie rozładowywać. Co zrobiłem:- wymiana akumulatora- wymiana regulatora napięcia na orginał SH530-12 Pomiary:Na wyjściu z alternatora mam miej wiecej na 1/3 manetki gazu (brak obrotościomierza) około 60V na każdej z 3 faz. I ten wynik niezależny jest od tego czy światła są włączone czy nie. Na kostce od regulatora:Przy wyłączonym silniku 12,5 VPrzy włączonym silniku 13,3 VPrzy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 14 V (wiecej nie da rady)W momencie włączenia świateł spada 12,7 V Na klemach akumulatora:Przy wyłączonym silniku 12,5 VPrzy włączonym silniku 13,0 VPrzy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 13,5 V (wiecej nie da rady)W momencie włączenia świateł spada 12,3 V Żadne kable sie nie grzeją Panowie co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Jak wyglada kostka laczaca 3 zolte kable od alternatora z reglerem ?Wszelkie oznaki przegrzania, sztywne koncowki kabli, bialy syf z utleniajacego sie plastiku dyskwalifikuje ja. Nalezy wowczas ja odciac i polaczyc kable indywidualnymi zlaczkami.Miedzy wyjsciem z regla a klemami aku tracisz 0.5 V pradu ladowania, co w przypadku troche slabo dajacego alternatora ( 60V zmiennego ) bardzo sie liczy. Na poczatek poprowadzilbym dodatkowy kabel masowy laczacy wyjscie masy z regla z klema masowa aku i zobaczyl czy to nie poprawi sytuacji.Rozkrecilbym tez mase na silniku i na ramie, oczyscil, nasmarowal, i skrecil.Jak dalej bedzie problem to przelec sie jutro po sklepach i sprobuj dorwac slabsza zarowke swiatel glownych, wbrew pozorom 45 / 45W bedzie dawac niewiele gorsze swiatlo niz 60 / 55W a moze zawazyc na nie rozladowywaniu sie aku.To tyle rad na razie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 (edytowane) Na kostce od regulatora:Przy wyłączonym silniku 12,5 VPrzy włączonym silniku 13,3 VPrzy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 14 V (wiecej nie da rady)W momencie włączenia świateł spada 12,7 V Na klemach akumulatora:Przy wyłączonym silniku 12,5 VPrzy włączonym silniku 13,0 VPrzy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 13,5 V (wiecej nie da rady)W momencie włączenia świateł spada 12,3 VJeśli jest jakakolwiek różnica pomiędzy napięciem ładowania na aku a na kostce regulatora, to gdzieś jest problem pomiędzy regulatorem a aku.PS. Regulator kupowałeś nowy? Miedzy wyjsciem z regla a klemami aku tracisz 0.5 V pradu ladowaniaJeśli jest jakiś problem między aku a regulatorem to czasem może brakować 0.5 V a czasem więcej, czy raczej nie? Edytowane 26 Lipca 2007 przez nabokow Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Oczywiscie ze moze byc i wiecej przy jakichs uplywach pradu w instalacji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tropik Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 No właśnie też mam takie wrażenie iż napięcie ucieka gdzieś w instalacji. Na poczatek poprowadzilbym dodatkowy kabel masowy laczacy wyjscie masy z regla z klema masowa aku i zobaczyl czy to nie poprawi sytuacji.Rozkrecilbym tez mase na silniku i na ramie, oczyscil, nasmarowal, i skrecil.Jak dalej bedzie problem to przelec sie jutro po sklepach i sprobuj dorwac slabsza zarowke swiatel glownych, wbrew pozorom 45 / 45W bedzie dawac niewiele gorsze swiatlo niz 60 / 55W a moze zawazyc na nie rozladowywaniu sie aku. Wszystko dziś porobie i dam znać wieczorem jaki efekt Regulator kupowałeś nowy? Nowiutki i najśmieszniejsze że kosztował 300zł a nie ma róznicy między nowym a starym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.