Skocz do zawartości

Poważny problem z ładowaniem


tropik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Mam wielki problem w poniedziałek wyjeżdżam do chorwacji a motocykl odmawia posłuszeństwa.

 

Moja maszyna to Kawasaki EN 500.

 

Problem objawia sie nastepująco. Ogólnie akumulator ładuje się, nie najlepiej ale ładuje do momentu włączenia świateł - wtedy zaczyna sie rozładowywać.

 

Co zrobiłem:

- wymiana akumulatora

- wymiana regulatora napięcia na orginał SH530-12

 

Pomiary:

Na wyjściu z alternatora mam miej wiecej na 1/3 manetki gazu (brak obrotościomierza) około 60V na każdej z 3 faz. I ten wynik niezależny jest od tego czy światła są włączone czy nie.

 

Na kostce od regulatora:

Przy wyłączonym silniku 12,5 V

Przy włączonym silniku 13,3 V

Przy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 14 V (wiecej nie da rady)

W momencie włączenia świateł spada 12,7 V

 

Na klemach akumulatora:

Przy wyłączonym silniku 12,5 V

Przy włączonym silniku 13,0 V

Przy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 13,5 V (wiecej nie da rady)

W momencie włączenia świateł spada 12,3 V

 

Żadne kable sie nie grzeją

 

Panowie co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglada kostka laczaca 3 zolte kable od alternatora z reglerem ?

Wszelkie oznaki przegrzania, sztywne koncowki kabli, bialy syf z utleniajacego sie plastiku dyskwalifikuje ja. Nalezy wowczas ja odciac i polaczyc kable indywidualnymi zlaczkami.

Miedzy wyjsciem z regla a klemami aku tracisz 0.5 V pradu ladowania, co w przypadku troche slabo dajacego alternatora ( 60V zmiennego ) bardzo sie liczy. Na poczatek poprowadzilbym dodatkowy kabel masowy laczacy wyjscie masy z regla z klema masowa aku i zobaczyl czy to nie poprawi sytuacji.

Rozkrecilbym tez mase na silniku i na ramie, oczyscil, nasmarowal, i skrecil.

Jak dalej bedzie problem to przelec sie jutro po sklepach i sprobuj dorwac slabsza zarowke swiatel glownych, wbrew pozorom 45 / 45W bedzie dawac niewiele gorsze swiatlo niz 60 / 55W a moze zawazyc na nie rozladowywaniu sie aku.

To tyle rad na razie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kostce od regulatora:

Przy wyłączonym silniku 12,5 V

Przy włączonym silniku 13,3 V

Przy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 14 V (wiecej nie da rady)

W momencie włączenia świateł spada 12,7 V

 

Na klemach akumulatora:

Przy wyłączonym silniku 12,5 V

Przy włączonym silniku 13,0 V

Przy 1/3 obrotów dochodzi nawet do 13,5 V (wiecej nie da rady)

W momencie włączenia świateł spada 12,3 V

Jeśli jest jakakolwiek różnica pomiędzy napięciem ładowania na aku a na kostce regulatora, to gdzieś jest problem pomiędzy regulatorem a aku.

PS. Regulator kupowałeś nowy?

 

Miedzy wyjsciem z regla a klemami aku tracisz 0.5 V pradu ladowania

Jeśli jest jakiś problem między aku a regulatorem to czasem może brakować 0.5 V a czasem więcej, czy raczej nie?

Edytowane przez nabokow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mam takie wrażenie iż napięcie ucieka gdzieś w instalacji.

 

Na poczatek poprowadzilbym dodatkowy kabel masowy laczacy wyjscie masy z regla z klema masowa aku i zobaczyl czy to nie poprawi sytuacji.

Rozkrecilbym tez mase na silniku i na ramie, oczyscil, nasmarowal, i skrecil.

Jak dalej bedzie problem to przelec sie jutro po sklepach i sprobuj dorwac slabsza zarowke swiatel glownych, wbrew pozorom 45 / 45W bedzie dawac niewiele gorsze swiatlo niz 60 / 55W a moze zawazyc na nie rozladowywaniu sie aku.

 

Wszystko dziś porobie i dam znać wieczorem jaki efekt

 

Regulator kupowałeś nowy?

 

Nowiutki i najśmieszniejsze że kosztował 300zł a nie ma róznicy między nowym a starym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...