Immortal Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Witam jakis czas temu mialem problemy z ladowaniem, zmienilem aku, przeczyscilem styki w reglerze, kable z altka i zaczalem jezdzic. moje obserwacje oparlem na kontroli poziomu naladowania aku, bez wlaczonego silnika oraz napiecie na klemach aku przy pracujacym silniku. jezeli chodzi o poziom naladowania aku to caly czas utrzymuje sie napiecie ok. 12.6-12.7 V. gdy odpalam to napiecie zaczyna rosnac stopniowo, nie odrazu tak 13.0 - 13.7V. niby to malo ale zrobilem juz jakies 600km od wymiany aku i moto kreci normalnie i nie widze zeby aku slabl. wiem ze gpz (znalazlem w serwisowce) nie osiaga poziomu ladowania ponad 14V. troche dziwi mnie to, gdy podlaczylem amperomoerz do instalacji pokazuje on caly czas pobór pradu, a aku caly czas jest naladowany? czy potrafi ktos to wytlumaczyć? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Witam jakis czas temu mialem problemy z ladowaniem, zmienilem aku, przeczyscilem styki w reglerze, kable z altka i zaczalem jezdzic. moje obserwacje oparlem na kontroli poziomu naladowania aku, bez wlaczonego silnika oraz napiecie na klemach aku przy pracujacym silniku. jezeli chodzi o poziom naladowania aku to caly czas utrzymuje sie napiecie ok. 12.6-12.7 V. gdy odpalam to napiecie zaczyna rosnac stopniowo, nie odrazu tak 13.0 - 13.7V. niby to malo ale zrobilem juz jakies 600km od wymiany aku i moto kreci normalnie i nie widze zeby aku slabl.Na razie przy nowym aku to może jeszcze nie problem, ale za jakiś czas może pojawić się problem, 13v to chyba trochę za mało… Normalne że napięcie ładowania rośnie powoli, przecież musi potrwać zanim aku się doładuje. gdy podlaczylem amperomoerz do instalacji pokazuje on caly czas pobór pradu, a aku caly czas jest naladowany? czy potrafi ktos to wytlumaczyć? pozdrawiamPobór prądu jest pewnie bardzo mały, jakiś zegarek czy coś takiego, zresztą oblicz sobie pobór prądu a pojemność aku i będziesz miał wyjaśnienie. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Jednak widze ze dalej problemy Cię nekają? U mnie wymiana tej przepalonej kostki pomogla, wlozylem stary akumulator i smiga swietnie. Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 przerw na uzwojeniach nie ma, sprawdzalem miernikiem, kutwa pewnie wciaz mi ten regler wadzi, nie mam nawet jak tego sprawdzic, no chyba ze w serwisowce jest napisane, ale ja nie moge sie dokopac do tego, wiec jak ktos wie czy mozna sprawdzic regler domowymi sposobami ( tak jak sie w serwisowce sprawdza modol zaplonowy) to prosze o jakies wskazowki lub instruktaz. ja narazie smigam ostro, swiatelka mam bieluskie, pali jak narazie bez probleu, napiecie ladowania wciaz takie jak wyzej pisalem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 A diody prostownicze OK??? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Przy takim małym niedomaganiu to raczej spalił się tylko jakiś rezystor w regulatorze. Regulator sprawdzasz omomierzem między plusem a fazami i między minusem a fazami, nie wiem jakie muszą być wartości, ale na wszystkich fazach muszą być takie same. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 kurde diody musze wlasnie jakos sprawdzic, tylko nie wiem jak bo regler jest caly gumą zalany i nie zabardzo rozbieralny, a wlasnie jak nabokow pisal, musze sie dowiedziec jak konkretnie sie to robi. jak mowilem, altek jest oki, polaczenia tez bo robilem. nie zabardzo chce tak wydawac kasy na noewy regler, bo moze sie da zrobic cos z tym. zobaczymy czy moze ktos jeszcze cos mi doradzi, jak narazie wielkie dzieki, szukam dalej. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Gdyby to była dioda to byłoby gorsze ładowanie, dlatego myślę że to rezystor. Chodziło mi o zmierzenie faz w regulatorze a nie w alternatorze. Sprawdź oporność pomiędzy minusem a fazami, raz czerwonym na plus a czarny na fazy a potem odwrotnie. Przykładowo w cbr i nsr wartość musi wynosić na wszystkich fazach 0.5-10kohm. Generalnie na wszystkich fazach musi być taka sama wartość. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 a to spoko, pobawie sie dzis miernikiem, zobaczymy co mi pokaze z ta oporoscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.