Skocz do zawartości

Dziwne ladowanie, jest a niby go nie ma!!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakis czas temu mialem problemy z ladowaniem, zmienilem aku, przeczyscilem styki w reglerze, kable z altka i zaczalem jezdzic. moje obserwacje oparlem na kontroli poziomu naladowania aku, bez wlaczonego silnika oraz napiecie na klemach aku przy pracujacym silniku. jezeli chodzi o poziom naladowania aku to caly czas utrzymuje sie napiecie ok. 12.6-12.7 V. gdy odpalam to napiecie zaczyna rosnac stopniowo, nie odrazu tak 13.0 - 13.7V. niby to malo ale zrobilem juz jakies 600km od wymiany aku i moto kreci normalnie i nie widze zeby aku slabl. wiem ze gpz (znalazlem w serwisowce) nie osiaga poziomu ladowania ponad 14V. troche dziwi mnie to, gdy podlaczylem amperomoerz do instalacji pokazuje on caly czas pobór pradu, a aku caly czas jest naladowany? czy potrafi ktos to wytlumaczyć? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakis czas temu mialem problemy z ladowaniem, zmienilem aku, przeczyscilem styki w reglerze, kable z altka i zaczalem jezdzic. moje obserwacje oparlem na kontroli poziomu naladowania aku, bez wlaczonego silnika oraz napiecie na klemach aku przy pracujacym silniku. jezeli chodzi o poziom naladowania aku to caly czas utrzymuje sie napiecie ok. 12.6-12.7 V. gdy odpalam to napiecie zaczyna rosnac stopniowo, nie odrazu tak 13.0 - 13.7V. niby to malo ale zrobilem juz jakies 600km od wymiany aku i moto kreci normalnie i nie widze zeby aku slabl.

Na razie przy nowym aku to może jeszcze nie problem, ale za jakiś czas może pojawić się problem, 13v to chyba trochę za mało… Normalne że napięcie ładowania rośnie powoli, przecież musi potrwać zanim aku się doładuje.

 

gdy podlaczylem amperomoerz do instalacji pokazuje on caly czas pobór pradu, a aku caly czas jest naladowany? czy potrafi ktos to wytlumaczyć? pozdrawiam

Pobór prądu jest pewnie bardzo mały, jakiś zegarek czy coś takiego, zresztą oblicz sobie pobór prądu a pojemność aku i będziesz miał wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak widze ze dalej problemy Cię nekają? U mnie wymiana tej przepalonej kostki pomogla, wlozylem stary akumulator i smiga swietnie.

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerw na uzwojeniach nie ma, sprawdzalem miernikiem, kutwa pewnie wciaz mi ten regler wadzi, nie mam nawet jak tego sprawdzic, no chyba ze w serwisowce jest napisane, ale ja nie moge sie dokopac do tego, wiec jak ktos wie czy mozna sprawdzic regler domowymi sposobami ( tak jak sie w serwisowce sprawdza modol zaplonowy) to prosze o jakies wskazowki lub instruktaz. ja narazie smigam ostro, swiatelka mam bieluskie, pali jak narazie bez probleu, napiecie ladowania wciaz takie jak wyzej pisalem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim małym niedomaganiu to raczej spalił się tylko jakiś rezystor w regulatorze. Regulator sprawdzasz omomierzem między plusem a fazami i między minusem a fazami, nie wiem jakie muszą być wartości, ale na wszystkich fazach muszą być takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde diody musze wlasnie jakos sprawdzic, tylko nie wiem jak bo regler jest caly gumą zalany i nie zabardzo rozbieralny, a wlasnie jak nabokow pisal, musze sie dowiedziec jak konkretnie sie to robi. jak mowilem, altek jest oki, polaczenia tez bo robilem. nie zabardzo chce tak wydawac kasy na noewy regler, bo moze sie da zrobic cos z tym. zobaczymy czy moze ktos jeszcze cos mi doradzi, jak narazie wielkie dzieki, szukam dalej. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to była dioda to byłoby gorsze ładowanie, dlatego myślę że to rezystor. Chodziło mi o zmierzenie faz w regulatorze a nie w alternatorze. Sprawdź oporność pomiędzy minusem a fazami, raz czerwonym na plus a czarny na fazy a potem odwrotnie. Przykładowo w cbr i nsr wartość musi wynosić na wszystkich fazach 0.5-10kohm. Generalnie na wszystkich fazach musi być taka sama wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...