Skocz do zawartości

Romet Ogar 200


janek2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak podniesc osiagi w romecie z jawoskim silnikiem , ja myslalem o zmianie tylnej zebatki ?

CZekam na porady. Pozdrawiam

To zależy na czym chcesz zyskać ?

 

Zmiana zębatek powoduje większe przyśpieszenie lub szybszą jazde.

 

Poza tym myśle, że w rometach jakiekolwiek podnoszenie mocy nie będzie tak bardzo odczuwalne :D

Edytowane przez olorol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz odblokowany silnik na moc 3,5KM i zębatkę z przodu Z11, to z powodzeniem możemy ją zastąpić Z12 lub Z13, z tym, że na tej ostatniej silnik już zaczyna się męczyć (brakuje mocy).

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz, jaką sprawdź, to ile kolanko wydechu wchodzi w tłumik. Jeśli więcej niż 2-4 cm to piłka do metalu w dłoń i jedziesz. To pierwsza blokada. Następnie odkręcasz gaźnik i patrzysz, jaki masz otwór w króćcu. Jeśli masz mały, okrągły to albo kupujesz odblokowany króciec albo pilnik w łapę i rozpiłowujesz na rozmiar otworu w gaźniku. Następnie wymieniasz dyszę w gaźniku na 68 lub 70mm (eksperymentalnie). Na koniec sprawdzasz zębatkę zdawczą (tą pod prawą kapą silnika) - jeśli ma 11 zębów to możesz zmienić na 12 lub 13, żeby podnieść prędkość max - jednak odbywa się to kosztem przyspieszeń.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy czy masz silnik z wesji polskiej czy czeskiej. Poznac to mozesz po krućcu - czy jest owalny czy rozwiercony w środku. Jak jest w nim tylko mała dziurka to rozwierć i wypoleruj. Ponadto zmień dysze w gaźniku. Wypoleruj tlok na lustro i tam niektórzy kombinowali ze skroceniem nóżki w tłoku ale to raczej nie ma sensu. Nie kupuj tych całych kitów 55 czy tam 60 cm3 z allegro broń boże ( u mnie lezy jeden na półce -.- ). Jakbyś się zaciał i rozbierał silnik to poszukaj tuningu silnika wg Sałka o ile dobrze pamietam - rozwiercane kanaly ssace. Mozesz poprawic bledy odlewnicze w komorze silnika i jeszcze mnóstwo innych pierdół czasochłonnych, które bedą ( o ile w ogóle ) prawie nie odczuwalne. Jeżeli masz seryjny silnik to nie zmieniaj zębatki, bo jak napisał kolega wyżej, powodzenia na jakiejś górce.

 

@edit: te zabawy z tlumikiem kończą się dosyć głoośnym silnikiem

 

Pozdro

Edytowane przez Wiśl@k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mojego ogarka swietej pamieci zrobilem w taki sposob. poprawilem kanaly:dolotowy i wydechowy. wszystkie nadlewy dopasowalem do wielkosci okien w cylindrze...kurde nie wiem jak to opisac korpus ten aluminiowy ma mniejsza srednice okien niz sa okna w tulei..trza go rozpilowac i wypolerowac.tak samo kanaly przeplukiwujace. po drugie zmiana krucca na ten z kwadratowym oknem i go wypolerowac w srodku. z gaznikiem nie kombinowalem. ogar zlomotal na starcie z miejsca simsona S51:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie wiem dlaczego (boska moc czy co)

na starcie z kopa biore simsony , komary , ogary SKUTEM !!

z yamaha dt80 jest problem ale dluugo sie jej trzymam ale i tak mnie wyprzedza :buttrock: wiec :banghead: jest cool

 

Sry. za O.T ale musialem :D

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie coś na temat blokad o których wspomniał Aster. Tyle, że bardziej szczegółowo i zdjęcia. Zapraszam.

http://www.forum.skutery-motocykle.pl/viewtopic.php?t=1543

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...