viperPL Opublikowano 10 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2003 Witka. i nadchodzi czas na ...... nowe pomysly które mozna bedzie w jesieni zaszczepic do moto. Chcialbym zrobic elektroniczny obrotomierz i moze wie ktos od jakiego sprzetu pasowaly by bebechy obrotomierza do etki ??? chodzi mi oto zeby w puszke obrotomierza MZ`kowskiego zaladowac bebechy obrotomierza elektronicznego od jakiegos innego sprzeta ( byle by jak najtansze te bebechy byly). Ma moze ktos tai wynalazek juz u siebie ? -- 4 cylindrowiec tak samo jak 1 cylindrowiec dostaje 1 impuls na obrotomierz podczas jednego obrotu walu? mam racje czy nie ? 8) :o -- impulsy standardowo sie bierze z cewki zaplonowej ?? ( przerywacza) czy moze z przewodu wysokiego napiecia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan Opublikowano 11 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2003 Witam z tym obrotomierzem to fajna sprawa ale trzeba uważać. MZ to 1 cyl dwusów i na jeden impuls przypada jeden obrót wału a w czterosuwie na 1 impuls przypadają 2 obroty wału. Obrotomierz jak zakładałem w samochodzie to podpinałem sie do cewki ( i było ok ), nie wiem jak to jest teraz być może impulsy idą od modułu zapłonowego. W obrotomierzu ważne jest to aby był dobrany do odpowiedniej ilości cylindrów(jeśli podpinany jest do cewki) i cyklu pracy (2-suw, 4 suw). Bo np w 4- cyl 4-suwie cztery impulsy przypadają na dwa obrotu wału (każdy z cylindrów dostaje iskrę co 1/2 obrotu wału) obrotomierz wtedy dzieli liczbę impulsów przez 2 i pokazuje wskazania, w jedno cylidrowym czterosuwie na 1 impuls przypadają dwa obroty wały - wtedy odrotomierz mnoży liczbę otrzymanych impulsów przez 2. DO mz potrzebny by był obrotomierz do silnika w którym na czyli od 2 cyl 4-suwa np od cinquecento 700. TEgo nie sprawdzałem ale wydaje mi się że tak powinno być ok jeśli sie mylę proszę o korektę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 11 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2003 hej! moze to z innej beczki - pasowalby taki obrotek o ktorym mowicie do Jawki Mustang ? impulsy chyba ida z taka sama czestotliwoscia jak w mz :). ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 11 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2003 na pewno latwe to to nie bedzie! ale jak masz duzo zapalu i pieniedzy to ci sie uda. Wiem ze jest taki jakis zestaw do samodzielnego montazu do samochodow ale jak to dokladnie wyglda to bedziesz musial sam poszukac w necie albo daj i zanc to postaram sie znalezc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 11 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2003 www.jabel.com.pl - tam masz spis zestawow do samodzielnego montazu :) dostepne w prawie kazdym sklepie elektronicznym :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojak Opublikowano 4 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2003 conan ale żeś namieszał z tymi impusami powiem to porściej1 cylinder 2 suwy = 1 iskra(= i impuls przerywacza) na 1 obrót wału 4 cylindry 4 suwy = 2 iskry na 1 obrót wału takrze wszystko co dobrze chodzi na 2 cylindrowym czterosuwie bedzie dobrze chodziło na 1 cylindrowym dwusuwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Akurat Conan dobrze napisał. 4 suw 2-cyl. ma 1 iskrę na 1 obrót wału, tak jak 2 suw 1 cylindrowy, czyli MZ. 4-cylindrowy 4-suw ma iskre co 180 st czyli co pół obrotu wału, zatem będzie w MZ wskazywał dwukrotnie większą prędkość obr. niż rzeczywista. Prosty wzór, co ile obrotów wału mamy impuls zapłonowy: w 4-suwie 720 st dzielone przez liczbę cylindrów, w 2-suwie 360 st dzielone przez liczbę cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojak Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 sorki faktycznie machnołem sie ale chciałęm tesz wspomnieć że mam obrotomierz z samochodu w kturym jak pamientam som 4 cylindry i chodzi dobrze na 1 cylindrze dwusuwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 co do elektronicznego obrotomierza to jestem przeciwny,ja lubie gapic sie we wskazowki,a nie w cyferki :D:D:D...aha jeszcze jedna sprawa...a mianowicie jakis tydzien,przed rozpadnieciem mi sie tloka przy wyzszych obrotach 4.5>5.5obr wskazowka obrotomierza drgala....teraz jest ok..ciekawe czy to juz byly pierwsze oznaki,konczacego sie tloka??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Tłok najprawdopodobniej rozpadł sie z powodów przegrzania.Kiedys z kumplem rozbieralismy silnik uralca poniewaz stanol mu na drodze i czeba bylo generalke zrobic i jak zlapalem w reke tłok to rozpadł sie na drobne kawałki i była to wina przegrzania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 nie...pierscien poszedl sie j***...spadl i ukruszyl tlok, a ja wolalem wsadzic nowy...teraz ten stary jest ozdoba mojego pokoju....ale ciekawi mnie dlaczego wskazowka drgala???mozliwe ze to cos z linka bylo nietak...moze zbieg okolicznosci,a moze ma to jakies powiazania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 6 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2003 co do elektronicznego obrotomierza to jestem przeciwny,ja lubie gapic sie we wskazowki,a nie w cyferki :D:D:DViper chce, o ile ja zrozumiałem, założyć obrotek wskazówkowy, ale z elektronicznym "napędem", a nie linkowym, jak w oryginale. Zalety to płynna praca, dokładniejsze wskazanie (linka ma bezwładność i fałszuje wskazania), prawie niezniszczalny system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2003 Taa, o ile masz elektroniczny zapłon. Bo jak masz mechaniczny i masz luzy na przerywaczu to wskazówka będzie latać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 6 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2003 Zeby dobrac sie do obrotomierza,lub licznika,mam na mysli zmienic tarcze,ale nie na biale :D:D:D to mysze te metalowe obwodki rozgiac tak? ale chyba w tym momencie sie troszke zniszcza.. :x a moze jestem w bledzie? jak to sie rozbiera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojak Opublikowano 6 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2003 musisz tom ładnom z wieszchu odgiąć ja tak u siebie robiłem i zaginałem je jusz durzo razy i jak zrobisz to umiejętnie to nic niebędzie widać że to było kiedykolwiek rozbierane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.