Skocz do zawartości

Powypalane miejsca na głowicy oraz cylindrze


Kropek222
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !! Chciałem się dowiedzieć od czego powstały takie wypalenia na cylku oraz głowicy... Co teraz z tym zrobić ? Ja osobiście myślę że jest to przez źle dobraną świece ale to jest tylko moje zdanie. Motor jeździł na świecy NGK R BR8ECM. Ja sam Hondą zrobiłem jakieś 3h od kupna, później rozebrałem !! Pozdrawiam

 

Zdjęcia:

 

http://img61.imageshack.us/img61/9153/g322owicact6.jpg

 

http://img64.imageshack.us/img64/6636/cylinderfb3.jpg

 

Przepraszam ale umieściłem temat nie w tej katygorii co trzeba !! Proszę o usunięcie :lalag: Pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawinił tutaj mechanik.

Uszczelka prawdopodobnie była dobra. Jednak źle dokręcał głowicę.

Stało się to od przedmuchów. Być może również ktoś dał pod uszczelkę

silikon. Taki jest efekt jak daje się pod tą uszczelkę silikon.

Silikon przy komorze spalania się wypala ... natomiast bo bokach

się nie wypala. Jeżeli głowica jest mocno dokręcona to nie będzie

praktycznie przepuszczała ale nadpali się w tym miejscu w którym

widać na zdjęciach.

Pamiętaj o kolejności dokręcania śrub i niczym nie smaruj uszczelki

pod głowicą bo jest to kompletnie zbędne i szkodliwe, to nie motorynka :-)

 

Splanować głowicę i cylinder i ewentualnie dorobić wyższą uszczelkę

ale pod cylindrem ! (na dole)

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Splanować głowicę i cylinder i ewentualnie dorobić wyższą uszczelkę

ale pod cylindrem ! (na dole)

 

Chyba raczej pod glowice, przecież jak dasz taka uszczelke pod cylinder to kanaly w cylindrze nie zgraja z tlokiem.

Edytowane przez Maatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodziło o zmniejszenie kompresji przez podniesienie całego cylka z głowicą, przez co tłok będzie niżej podchodził....a ze ma byc planowany cylinder to bez tej podkładki mógł wyskakiwać tłok ponad jego krawędź a wiadomo ze to nie najlepsze co się może dziać. stąd podkładka pod cylkiem ;)

 

Co do niezgrania sie kanałów to nie sądzę żeby to był duży kłopot. tłok ma zazwyczaj troszkę zapasu zatem chyba nie stanowi to problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Co do niezgrania sie kanałów to nie sądzę żeby to był duży kłopot. tłok ma zazwyczaj troszkę zapasu zatem chyba nie stanowi to problemu?

 

Przecież to zmieni cały rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 to jest 2-sów i nie ma rozrządu

Po 2 to jest 2 sów i takie rzeczy się robią skręć spowrotem i tyle

Się nie wie, się nie pisze - rozrząd może być wykonany na kilka sposobów. Jednym z nich jest właśnie użycie tłoka, który odsłania okna w cylindrze.

 

Kropek222, jak głębokie są te wżery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nie wie, się nie pisze - rozrząd może być wykonany na kilka sposobów. Jednym z nich jest właśnie użycie tłoka, który odsłania okna w cylindrze.

 

 

 

No wlasnie, i jak podniesie cylinder to nie bedzie wszystko grac tak jak ma byc.

 

Jackuzy, o jakim zapasie ty mowisz? przecież to jest wszystko wykonane co do mm; uklad kanalow w cylindrze w stosunku do tloka, i niema tam raczej zadnego zapasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, i jak podniesie cylinder to nie bedzie wszystko grac tak jak ma byc.

 

Jackuzy, o jakim zapasie ty mowisz? przecież to jest wszystko wykonane co do mm; uklad kanalow w cylindrze w stosunku do tloka, i niema tam raczej zadnego zapasu.

 

teoretycznie tak jest a w rzeczywistości podnosząc cylinder o 1mm nie odczuje żadnej różnicy w osiągach silnika, tak to jest z dwusuwami. W 4T przesunięcie o jeden ząbek rozrządu powoduje olbrzymie zmiany a tutaj nie poczujesz. No okik przynajmniej ja nie poczułem :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak jest a w rzeczywistości podnosząc cylinder o 1mm nie odczuje żadnej różnicy w osiągach silnika, tak to jest z dwusuwami. W 4T przesunięcie o jeden ząbek rozrządu powoduje olbrzymie zmiany a tutaj nie poczujesz. No okik przynajmniej ja nie poczułem :icon_rolleyes:

 

Ale tu wchodzi w gre z 3mm albo i wiecej :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Splanuj głowice i cylinder o ile trzeba, żeby wyrównać. Szlifierz powie ci ile zjechał, a jak nie, to zakładaj, ale najpierw możesz wykleić cieniutko głowice plasteliną i sprawdzić czy nie uderza tłok w głowice. Jak nie to można jeździć, tylko radziłbym posłuchać czy nie następuje spalanie stukowe ( po wzroscie spręzania). Jak stuka to nie pozostaje nic innego jak dorobić grubszą uszczelke pod głowice, grubość powie ci szlifierz, zresztą sam będziesz widział. Uszczelki dorabiają normalnie do samochodów, więc problemów nie powinno być. Pod cylinder grubszej nie dawaj, bo już 1 mm dużo zmienia czasy. Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 to jest 2-sów i nie ma rozrządu

Po 2 to jest 2 sów i takie rzeczy się robią skręć spowrotem i tyle

 

Hmmm ... nie skomentuje tego :buttrock:

 

Jeśli chodzi o to co zrobić teraz z tym fantem to oddałbym to do jakiegoś zakładu zajmującego się regeneracją głowic (jakoś musi sie dać to uratować bo przecież jak sie cylindry oddaje do nałożenia nicasilu to nieraz maja spore "dziury" i jakoś to uzupełniają )... jak to zrobią to będziesz miał spokojną głowę, nie będziesz się musiał martwić bo jak za dużo splanujesz to później już chyba nic z tym nie zrobisz :icon_evil:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde panowie ja już naprawdę nic nie wiem.... Najgłębszy wżer jest na głębokości 1 mm !! Pozdrawiam

O ile podniesienie garnka o 1mm mogło by być jeszcze akceptowalne (bo ch-ka się raczej zmieni), o tyle wżer na taka głebokość to już bardzo dużo.

Ja bym to splanował ile się da, złożył z resztką wżerów i zaczął rozglądać się za nowym (używanym) cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...