mahermnih1 Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Witam Mam pytanie jaka jest różnica w obrotach w motorze. Na jakie obroty mam ustawić i w jaki sposób (wiem ze przez kręcenie śrubką od obrotów)ale czy jest jakaś reguła ??I jeszcze czy od ustawienia złych obrotów może motor nie palić na kopnik, jeśli nie to dlaczego może nie palić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Bo może byc zapchany układ odpowiadajacy za wolne obroty w gaźniku, moze być filtr powietrza zapchany, gaźnik brudny... Od ustawienia złych obrotów może silnik nie palić z kopniaka. Kiedy regulujesz wolne oborty, to silnik ma być nagrzany do temperatury pracy. Podczas regulacji, musisz poluzować wszelkie kontrnakrętki na lince, tak by przepustnica luxno wisiała, a nie była napięta przez linkę.Obroty ustawiasz na słuch. Nie masz obrotomierza pewnie. Silnik ma chodzic tak na wolnych by nie gasł, by po poprzechylaniu go w prawo, lewo, kręceniu kierownicą na postoju nie gasł, ale by też obroty nie były za duże, bo przy okazji zmniejszysz zakres obrotów w których silnik ma procować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Jeżeli mowa o silniku 4suwowym to nie może mieć za niskich obrotów, bo smarowanie przy małych obrotrach jest mizerne. Rozwala mnie jak (zazwyczaj właściciele HD) reguluja gaźniki, że silnik ledwo chodzi na wolnych obrotach i sie tym podniecaja, że to ładnie. Może i ładnie słychać ale trwałość silnika na pewno spada. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Bo HD mogą tak chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Dla mnie to jest bez sensu i tak. Jaka przyjemność jechać na tak niskich obrotach i od tak niskich przyspieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Lukass zastanow sie kto jezdzi motocyklem z predkoscia obrotowa biegu jalowego :D Odnosnie ustawienia obrotow, to jak poprzednicy pisali rozgrzej silnik do nominalnej temperatury pracy, nastepnie poluzj linke gazu i ssania o ile wystepuje tak aby nie zaklocaly procesu ustawiania obrotow. Wkrec do oporu srube regulacji biegu jalowego (to ta pozioma :wink: ) i poluzuj maksymalnie srube podnoszaca przepustnice (normalnie pionowa :wink: ) Nastepnie powoli wykrecaj srube biegu jalowego do momentu az silnik zacznie nierowno pracowac (zmniejszasz oboroty), nastepnie podkrec delikatnie sroba pionowa zwiekszajac wysokosc przepustnicy, kolejnie powtarzasz opisana operacje do momentu kiedy silnik rowno pracuje i bez kaszlniecia wkreca sie i schodzi z obrotow. Bardzo waznym w tym przypadku jest odpowiednie ustawieni iglicy przepustnicy (przewaznie srodkowe polozenie zalatwia sprawe) jak rowniez ustawienie plywaka. Dobrze gdy swieca jest dobra lub nowa, uklad zaplonowy czysty przerwa i wyprzedzenia zaplonu zgodne z instukcja, brak przebic etc. inaczej na nic sie zda cala ta praca. Jak sie pomylilem to mnie poprawcie... :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.