Skocz do zawartości

LS czy GS?


lizardking
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam zamiar dołączyć do grona motonitów i zastanawiam się nad zakupem któregoś z modeli suzuki: ls 650 savage lub gs 500 f. Głównie interesuję mnie niezawodność. Proszę o opinie o wspomnianych sprzętach. Dodam ze byłyby to motocykle za ok. 5tys. pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. zdecyduj się na typ motocykla, który cię interesuje, a potem poszukaj po forum porad co w tym zakresie dla początkującego. aha, i napisz jakie masz plany względem motocykla jeśli nie masz określonego typu (wyglądu), który by ci odpowiadał. wtedy będzie można coś poradzić czy podpowiedzieć

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS czy LS - tak to duży rozrzut, przyznaje ale nie ma dla mnie wielkiego znaczenia to czy będę jeździł chopperem czy naked-bikem. Chodzi mi o to co mam kupić za 5 tys. złotych żeby jeździć a nie naprawiać. To może być nawet inna marka ale powyżej 500 pojemności. Hondy za te pieniądze to 80 - 82 rocznik, Yamahy podobno przekombinowane /5 zaworów/ a kawasaki drogie Doradźcie koledzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chrzanisz (te idiotyczne stereotypy)...

wszystko jedno co kupisz, bylebyś nie wyskakiwał do mocnych 600ccm. niezawodny będzie każdy dobrze utrzymany motocykl, bez względu na markę. poszukaj tematów o motocyklu dla początkującego i się doktoryzuj z tematu :evil:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS czy LS - tak to duży rozrzut, przyznaje ale nie ma dla mnie wielkiego znaczenia to czy będę jeździł chopperem czy naked-bikem.

;)

GS 500 F nie jeste nakedem! A LS SAVAGE jest soft choperkiem.

GS 500 to jest naked bike (jezeli o to tobie chodzilo)... a wersja GS 500 F to juz jest plastik

(taki odchudzony sport-turystyk).

 

Nie da sie doradzic, ktory masz wybrac bo to totalnie 2 rozne typy moto...

a wiec na inny charakter jazdy, tempo itp... Pozycja za kiera tez totalnie inna.

To tak jakby wybierac auta pomiedzy sedanem a roadsterem.

Edytowane przez Belgu
Belgu1.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienie mi rodowodów poszczególnych typów motocykli i autoramentu poszczególnych wersji. Mi jednak chodzi o coś zupełnie innego. Nie kieruję swego pytania do teoretyków czy motocyklistów-gawędziarzy, czy wreszcie do osób które wiedzę na temat poszczególnych jednośladów czerpią z prasy i internetu. Pytam użytkowników tych konkretnych modeli o niezawodność pojazdu. Podobno w Savage`u po 30 tys. rozlatuje się głowica a GS potrafi dokręcić bezawaryjnie do 100 tys.

 

Proszę o wypowiedzi posiadaczy danych modeli, o wiedze na podstawie doświadczenia z danym motocyklem a czy to będzie cruiser czy dragster to zostawiam "znawcom"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z głowicami od savage jest tak, że puszcza olej jak się daje w rure na zimnym silniku. jak kupisz dobrze utrzymany moto od niemca to nie będzie takich niespodzianek. w sumie to w większości moto rozwalisz głowice pałując na zimno. z gsami jest tak samo- dobrze zadbany jeździ, a w pałowanych pękają niespodziawanie uszczelki pod głowicą, żyga olejem. każde moto jest ok- tylko zadbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z głowicami od savage jest tak, że puszcza olej jak się daje w rure na zimnym silniku. jak kupisz dobrze utrzymany moto od niemca to nie będzie takich niespodzianek. w sumie to w większości moto rozwalisz głowice pałując na zimno. z gsami jest tak samo- dobrze zadbany jeździ, a w pałowanych pękają niespodziawanie uszczelki pod głowicą, żyga olejem. każde moto jest ok- tylko zadbane.

 

Mógł bys to rozwinąc? Co ma pęknąć w GS w głowicy ? Uszczelka? nie rozśmieszaj. :)

 

Za 5 tyś kup GS500E . Jest to naked , motocykl uniwersalny po ktorym bedziesz juz wiedział czego chcesz od motocykla.. Silnik dośc trwały bez problemowo robiacy duze przebiegi do remontu jak jest zadbany. Spalanie w zakresie 4-6l w zalezności od predkości jazdy. Niskie ceny serwisu i łatwy dostęp do części. Na pewno lepsza alternatywa od LS za te pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tylko nad jednym ................... dlaczegop pytasz o dwa rozne typy motocykli w dziale choppery/cruisery ?

To chyba juz wiesz co chcesz i szukasz tylko opinii na konkretny juz motur :icon_razz:

I jak juz mam cos doradzic ............... to poszukalbym z chopperow V a nie singla :icon_razz:

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł bys to rozwinąc? Co ma pęknąć w GS w głowicy ? Uszczelka? nie rozśmieszaj. :)

 

 

No akurat tutaj ziarnko prawdy jest (może więcej niż ziarnko) ...

 

Kolega ma GSa.. i z olejem i uszczelkami pod głowicą to prawda.

 

Nie żebym odradzał GSa.. bo jak wszystko przy niej zrobił to chodzi jak ta lala.. ale wolę napomknać, że takie coś ma miejsce.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No akurat tutaj ziarnko prawdy jest (może więcej niż ziarnko) ...

 

Kolega ma GSa.. i z olejem i uszczelkami pod głowicą to prawda.

 

Nie żebym odradzał GSa.. bo jak wszystko przy niej zrobił to chodzi jak ta lala.. ale wolę napomknać, że takie coś ma miejsce.

 

Pozdrawiam...

 

Krecac silnik na zimnym oleju szkodzisz krzywkom wałków rozrządu bo pracuja na sucho ale nie uszczelce. Jesli uszczelka ciekła to z innego powodu. Najczesciej po prostu nie wymieniona przy kolejnej regulacji rozrzadu , sparciała itp. Zawsze pod uszczelke daję czarny silikon w małych ilościach na odtłuszczona powierzchnię i trzyma znakomicie. Nic sie nie poci , o przeciekach nie wspomne.

 

Sam ujeżdżam GS-a . Przy moim wzroscie -185cm i wadze 80+ jeżdzi mi sie w miare wygodnie. W moim moto jest kierownica dzielona i niska ,co powoduje ze pozycja jest podobna jak w moto sportowych. Z poczatku powodowało to szybkie zmęczenie nadgarstków ale sie do tego przyzwyczaiłem . Przy wiekszych prędkosciach pęd powietrza odciaza ręce. W nakedzie świetnym dodatkiem jest szyba. niestety bez niej moto wyglada lepiej ale szybsza jazda to zmaganie sie z wiatrem. Dlatego jesli cie stac kup model F z kompletem owiewek.

 

Na co warto zwrocic uwage przy zakupie. Na to samo co we wszystkich moto , czy jest bezwypadkowe, prosta rama , stan silnika , napedu itp.

Warto też odkręcic pokrywę zębatki zdawczej i obejrzeć stan wieloklina na wałku zdawczym w miejscu współpracy z zębatka. w modelach sprzed 94 roku to miejsce szybko ulegało zużyciu. Poza tym rzadko kto smarował miejsce wspólpracy wałka z zębatka i jest okazja by to zrobic smarem z dodatkiem MoS.

Do reszty raczej trudno sie przyczepic jesli moto jest w miare dobrym stanie technicznym.

Warto sprawdzac często stan oleju w silniku - co ok 300km GS dobrze poganiany lubi pic olej. Nie ma to duzego zwiazku z zuzyciem silnika tylko z sama jego konstrukcją. Warto stosowac olej o wiekszej lepkości np 15W50 czy 10W60. Przy spokojnej jeżdzie zuzycie oleju jest symboliczne.

Olej sprawdza sie na kołach. motocykl musi stac pionowo a poziom mierzy sie bagnetem w korku wlewu bez jego wkręcania.

 

 

Koszty ekploatacji nie sa wysokie. Spalanie ok 4-5,5l /100km . Max jaki udało mi sie osiągnąć to ok 6 l przy predkosciach powyzej 140- 160km/h i częstym ostrym przyspieszaniu .

Ceny serwisu - pełny serwis gazników, mycie regulacja składu mieszanki i synchro - ok 120 pln. Regulacja zaworow 150 pln+płytki regulacyjne. Wymiana łańcucha rozrzadu 200 pln + łańcuch 150 . Klocki komplet 150-200pln. Napęd X-ring DID wzmocniony + zebatki ok 500 pln , komplet opon Heidenau - turystyczne raczej 450pln. Filtry- oleju 25pln , powietrza 65pln. Olej 4l (wymienia sie ok 2, 8l) 120pln.

 

Częstotliwosc serwisowania lub wymiany:

Olej + filtr - 6kkm.

Zawory regulacja- 6kkm.

Filtr powietrza 3kkm czyszczenie , 12kkm wymiana

Płyn hamulcowy wymiana co 2 lata.

Przewody gumowe, wymiana co 4lata.

Reszta klamotow , regulacja , przeglad , czyszczenie itp co 6kkm.

Łańcuch , czyszczenie , smarowanie naciag co 1000km - tak zaleca serwisówka lecz smarowac i czyścic trzeba częściej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...