rob_rocki Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 (edytowane) Witam, Od pewnego czasu mam problemy z uruchomieniem mojej Aprilii Caponord (silnik Rotax V2 1000ccm - ten sam co w RSV).Po dłużej przerwie w jeździe (np. po nocy) trzeba dłużej kręcic starterem aby silnik zaskoczył. Ostatnio nie było mnie miesiąc i wczoraj uruchomienie zajęło mi z 5 minut. Próbowałem kilka razy bez skutku i dopiero za 5-tym czy 6-tym przytrzymałem starter kilka ładnych sekund dłużej i dopiero zakaszlał, i zaskoczył po dodaniu gazu. Innym razem po uruchomieniu wskoczył od razu na max. obroty. Wcześniej odpalał bez problemu po dotknięciu startera i bez gazu. Przed tym problemem miała przegląd i wymienianą jedną linkę gazu. Czy np. niewłaściwe jej założenie mogło spowodować takie zachowanie?Pompa paliwa uruchamia się normalnie - przynajmniej "na słuch". Pzdr.R. Edytowane 3 Lipca 2007 przez rob_rocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodok Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Witam, Od pewnego czasu mam problemy z uruchomieniem mojej Aprilii Caponord (silnik Rotax V2 1000ccm - ten sam co w RSV).Po dłużej przerwie w jeździe (np. po nocy) trzeba dłużej kręcic starterem aby silnik zaskoczył. Ostatnio nie było mnie miesiąc i wczoraj uruchomienie zajęło mi z 5 minut. Próbowałem kilka razy bez skutku i dopiero za 5-tym czy 6-tym przytrzymałem starter kilka ładnych sekund dłużej i dopiero zakaszlał, i zaskoczył po dodaniu gazu. Innym razem po uruchomieniu wskoczył od razu na max. obroty. Wcześniej odpalał bez problemu po dotknięciu startera i bez gazu. Przed tym problemem miała przegląd i wymienianą jedną linkę gazu. Czy np. niewłaściwe jej założenie mogło spowodować takie zachowanie?Pompa paliwa uruchamia się normalnie - przynajmniej "na słuch". Pzdr.R. Siemka moja aprilka miała podobne problemy aż pewnego dnia okazało się że jak nacisnąłem przycisk startera to rozrusznik przestał kręcić a z prawej strony spod siedzenia tylko było słychać takie tyk, tyk i to był koniec ... Rozwiązanie tego problemu to wymiana przekaźnika rozrusznika (tego co pika spod siedzenia :icon_question:) i tu pewna rada nie wymieniajcie na ten aprili bo kosztuje coś koło 480 pln a na Yamahowski (numer części 4KD81940-00 - OD VIRAGO 535) ponieważ ten pasuje (sprawdzone) a kosztuje 200 pln więc trochę zaoszczędzicie :icon_question: dodatkowo warto też sprawdzić akumulator jeśli wykazuje 12,4 v to niestety i akumulator należało by wymienić... I to już ostatnia rada dbać o akumulator ponieważ jeśli jest słaby to niestety obciąża przekaźnik rozrusznika który szybko ulega zniszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 A kiedy sprawdzałeś luzy zaworowe ??? Nie wiem jak są kasowane luzy zaworowe w ETV ...jeśli nie hydraulicznie, to pewnie płytkami... ja bym Ci radził sprawdzić kompresje i luzy zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rob_rocki Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 No tak... na wszelki wypadek wlałem dodatek do benzyny STS, do czyszczenia układu wtryskowego i... chyba pomogło :icon_mrgreen:..nie wiem czy to od tego, ale pali bez problemu...:? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Znaczy polska "benzyna" spowodowała takową usterkę? A czy tankowałeś na konkretnej stacji czy gdzie akurat była potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rob_rocki Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Tankuje tam gdzie akurat potrzeba, lecz zawsze na stacji Shell, BP lub Statoil... a przed miesięcznym postojem moto w garażu w czerwcu, zatankowałem nawet jakieś lepszej benzyny do pełna na Statoil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 To znaczy że Twój caponik nie lubi polskiej benzyny ;) Na poważnie, napisz za jakiś czas czy wzrosło spożycie paliwa czy utrzymuje ten sam poziom co przed bolączką. Może trzeba profilaktycznie wlewać takie coś "na przeczyszczenie" do baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rob_rocki Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 A to juz drugi raz... w ub. roku po prostu zgasł podczas jazdy, a komputer samodiagnozujacy nie wykazywał żadnej usterki.W warsztacie okazał się, że zapachała sie jakaś dysza w pompie paliwa.Po wyczyszczeniu było ok. Lałem ten dodatek w ub. roku (raz na 3tys.km), zwłaszcza podczas wyjazdu do Rumunii i było Ok. Paliła troche mniej niz na początku (0,5l), ale mógł byc to też efekt spokojnej jazdy.Po zimie zapomniałem o tym i znowu sie coś rypło ;) Nalałem teraz wiec zobacze jak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mluko Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Witam, podkleje sie pod ten temat, widze ze sa wlascicele Caponord, napiszcie wiecej o spalaniu waszych maszyn. Przy jezdzie na krotkich trasach (samemu ostrzej, np. paraca-dom) i w dwie osoby dluzsze wycieczki z bagazami. ps.jesli Wam sie chce prosze nawet o wiecej informacji :icon_biggrin: posiadam mniejsza Aprilie i coraz wiecej mysle o Caponord Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.