Robertso444 Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Kolego "mototrep", czytam ze dostałeś już instrukcję obsługi(myślę że po polsku), a jeżeli chcesz to mogę Ci wysłać także Manual, z tym że po angielsku. Jest dużo zdjęć, a jak nie znasz języka albionu, to są programy tłumaczące. Witam kolegów po przerwie zimowej. [email protected] Na sobotę u nas ma być 10-12 stopni i słoneczko. Oj będzie :crossy: koleszko powiedz gdzie taką instrukcje można nabyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro24 Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Kilka stron temu wkurzałem się na ceny gmoli (400-500 PLN) i stwierdziłem, że zrobię je sobie sam "with a little help of my friends" :bigrazz: Początkowo kminiłem jak się do tego zabrać, aż w końcu wymyśliłem i zgodnie z obietnicą podzielę się moimi "złotymi myślami", początkowym działaniem i...dotychczasowymi kosztami. Zastanawiając się nad materiałem zdecydowałem się na stal nierdzewną. Okazało się, że można nabyć rurki ze stali nierdzewnej polerowanej. Wyglądają zaj...ście, świecą się jak chromy a są bardziej trwałe i wytrzymałe. Zakupiłem więc 2 mg rurki o śred. 38 mm. Początkowo myślałem o grubości 28 mm (nawet spacerówki sobie takie zakupiłem - jeśli ktoś chce to mogę tanio odsprzedać) ale jak przywiozłem kawałek tej 28 to po prostu stwierdziłem, że to porażka. Wydechy masywne, widelec masywny a pomiędzy nimi...jakaś zapałka a nie gmol. Za każdym razem jak na ten układ spojrzałem to pierwsze widziałem tą śmieszną rurkę a dopiero potem moto. Już słyszałem te uwagi od obcych - "ale sobie gość spieprzył moto" Dlatego wybrałem 38 i teraz mi się podoba. Co ważne - 1 mb takiej rurki kosztuje...17,50 zł. Cały czas myślałem jednak jak narysować, czy pokazać gościowi, który to finalnie ma wykonać jak ten gmol ma faktycznie wyglądać i wymyśliłem taki oto materiał - rurki do CO z tworzywa z aluminiowym wkładem. Bardzo łatwo się dają kształtować w rękach, a po uformowaniu nie odkształcają się. Za 4 mb takiej rurki zapłaciłem...13,70 zł. Od jutra siadam przy marudzie i będę sobie wyginał, doginał aż mi się spodoba kształt. Jak już to zrobię to nastąpi ciąg dalszy. Ale o "tem potem" bo muszę popędzić poczytać córci bajkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzalex Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 (edytowane) koleszko powiedz gdzie taką instrukcje można nabyć Manual po angielsku, fiszki, schemat el. itd jest tutaj - http://k1400.cz/manual/vz800/volba_vz800.html Instrukcje polską (motocykle przed face-liftingiem) mogę Ci wysłać w poniedziałek, bo mam ją w pracy na kompie. Podaj adres to Ci wyślę. Ten manual na czeskiej stronie ma dosyć kiepskie zdjęcia. Mam lepszą wersję ale dosyć duża, ew. spróbuję wysłać (ale podaj adres). Dla zainteresowanych mam także fabryczny Katalog parts Maraudera, mogę wysłać każdemu. PZDR Edytowane 14 Marca 2009 przez krzalex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siema13 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Witam motorystów :icon_biggrin: Zastanawiam się gdzie kupiłeś takie tanie rurki?Pracuje w branży nierdzewnej i wiem,że z pożądnej stali są trochę droższe.poza tym do gięcia muszą być grubościenne bo cienkie się marszczą,wyginam takie rurki specjalną maszynką.Życzę powodzenia,ja też uważam,że to co sam zrobię jest najlepsze i daje najwięcej satysfakcji :clap: :clap: Życzę wszystkim ciepłych dni :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Manual po angielsku, fiszki, schemat el. itd jest tutaj - http://k1400.cz/manual/vz800/volba_vz800.html Instrukcje polską (motocykle przed face-liftingiem) mogę Ci wysłać w poniedziałek, bo mam ją w pracy na kompie. Podaj adres to Ci wyślę. Ten manual na czeskiej stronie ma dosyć kiepskie zdjęcia. Mam lepszą wersję ale dosyć duża, ew. spróbuję wysłać (ale podaj adres). Dla zainteresowanych mam także fabryczny Katalog parts Maraudera, mogę wysłać każdemu. PZDR serdeczne dzięki koleszko moj adres [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 [...]Zastanawiam się gdzie kupiłeś takie tanie rurki?Pracuje w branży nierdzewnej i wiem,że z pożądnej stali są trochę droższe.poza tym do gięcia muszą być grubościenne bo cienkie się marszczą,[...] Pozdrawiam kolegę z branży :icon_mrgreen: Dokładnie to samo chciałem napisać , dodam tylko że ścianka powinna być co najmniej 3mm , a rurka w gatunku kwasoodpornym 0H18N9 (albo jak kto woli 304 lub 1.4301) lub wyższym. pozdrówka Marcin Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Też mnie zastanawia cena, jak za nierdzewke niska - podejrzewam że kupiłeś rurkę cienkościenna i ze szwem ??? W takim przypadku mogą pojawić sie problemy z gięciem Na giętarce CNC poszło by pewnie bez problemu ale za usługę pewnie musiałbyś zapłacić ze 150 PLN Jeśli będziesz giął na giętarce trzpieniowej (wsuwa się trzpień do środka rurki) a operator czai baze nie powinny sie pojawić zmarszczki nawet na rurce cienkościennej. Jesli masz rurkę ze szwem to pamiętaj że szew zawsze musi być ustawiony do rolki gnącej, nigdy na zewnątrz. Zgadzam sie z Ptakiem gatunek AISI 304 bęzie najlepszy w naszym przypadku. Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siema13 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Zgadzam się co do gatunku stali AISI 304, niższej klasy może korodować!Natomiast nie zgodze się co do szwu. Szew powinien być ustawiony do dołu ewentualnie na zewnątrz gięcia,nigdy do środka promienia,przy tej średnicy rury.Zrurą do śr.30 nie ma to większego znaczenia.Natomiast rurka o ściance 2 mm. już wystarczy. Pozdrawiam :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Pozycja szwu musi być po stronie rolki gnącej czyli wewnętrznej promienia gięcia- szew jest to najmniej plastyczna cześć rury (szwy są zgrzewane lub spawane) wiec musi być w rejonie najmniejszego odkształcenia plastycznego i to nie podlega dyskusji. W firmie której pracuje gnie sie setki rur stalowych, alu. i tytanowych (w ciągu doby!!)czasami skomplikowany kształt nie pozwala trzymać sie tej zasady i przy gięciu na małych promieniach i kątach powyżej 120 stopni dochodzi do zagnieceń lub nawet do rozerwania rury i wtedy trzeba mocno kombinować z ustawieniem trzpieni :biggrin: PS Ale chyba za bardzo odbiegłem od tematu bo to nie produkcja seryjna tylko jeden gmol Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siema13 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Widocznie wszystko zależy od rodzaju giętarki.Ale pozwólmy koledze zagiąć gmole,a efektem napewno się podzieli :clap: Ja mam też gmole z rury 38 ,wyglądają imponująco,więc sam jestem ciekawy efektu.Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 (edytowane) Razem ze znajomym z gdańska właśnie skonczylismy wstępny servis:) W garażu stoja teraz dwa Marauder-asy:) w sklad servisu wchodziło wymiana świec, wymiana filtrów powietrza, oleju, wymiana oleju ma sie rozumiec, wymiana plyn w chłodnicy, wymiana płynu hamulcowego wraz z odpowietrzeniem układu, Wymiana Spreżyn sprzegłowych na nowe 7zwojwe(nowa uszczelka pokrywy oczywiscie+ uszczelka pod wydech.) nasmraowanie linki sprzegla i hamulca tylnego+czujnika stopu. W nastepny weekend dojdzie wymiana przedniej zebatki napedowej na 16zebowa wraz z czyszczeniem w nafcie lancucha i smarowankiem, i wymiana przedniej oponki. Porobiłem troche fotek:) jak bede mial troche czasu to porobie w power pointcie prezentacje jak krok po kroku to zrobić (plus wszystkie szczwane sztuczki jak sobie poradzić gdy- np jak filtr oleju jest zapieczony i nawet paskiem klinowym nie idzie?- przebijamy go śróbokretem czy innym twardym i dlugim czymś;) i odkrecamy), jak ktos bedzie zainteresowany to jakos to tam udostpenie:) by żyło sie lepiej:) Odpaliły jak marzenie Edytowane 16 Marca 2009 przez szary_wilczur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Talerz Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Mi się w czasie zimowej przerwy udało naprawić linkę kontrolująca światło stopu tylnego hamulca (zapiekła się i światło nie gasło).Teraz jeszcze olej i wyturlam moto z garażu :D:D Szary Wilczur, jak być zrobił te power pointy to referuję na takowe :) [email protected] Cytuj OGIEŃ Z D**Y !!http://www.facebook.com/HELLFIRE.FIRESHOW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Razem ze znajomym z gdańska właśnie skonczylismy wstępny servis:) [...] Wymiana Spreżyn sprzegłowych na nowe 7zwojwe [...] Jeśli można spytać gdzie kupiłeś sprężyny ? Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Jeśli można spytać gdzie kupiłeś sprężyny ? No kurde pewnie że można!!!:) po to pisalem w swoim poście sprężynki przez wszystkiem możliwe "ż" "rz" "em" "ę" żeby jak ktos bedziesz szukał i meczył sie z tym tak jak ja, trafił po tych sladach:) otórz sprezynki sa i to sa w gdansku za ok 79 zl, zaraz wpisze linka http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...wszystkie&str=3 , kolejnym miejscem gdzie mozesz je dostac jest wyzej wspomniany sklep w USA, link jest we wczesniejszym poscie 15.95$ plus transport. Ale jak robilismy owe dwa Marauderasy to pozostalo nam 8 sprezyn 7 zwojowych, wiec te ktore sa dobre, sa identyczne jak ze sklepu, (te 9 zwojowe to masakra jest bo jak je scisnac palcami to jak gabka sie zginaja dlatego wystarczylo by tylko je zmienic) jak by co te 7 zwojowe sa do wziecia. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DNW123 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Mam prośbę czy mógłby mi ktoś podesłać zdjęcia stelaży pod sakwy ? Oraz czy takie stelaże sa uniwersalne to znaczy powinny pasować do większość sakw ? Cytuj motory na tory ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.