Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posprawdzałem śruby i wydaje mi się, że były minimalnie lużniejsze te przy stabilizatorach gumowych kierownicy. Nie ma przecież tam żadnej regulacji no nie?

Najbardziej wkurza mnie, że nie wiem od czego to sie stało. Czy ktoś próbował przekręcić zablokowaną kierownicę, czy motor dostał tak mocno po tych dziurach. Koło było przekręcone ok 5-10 stopni (widoczne gołym okiem)!

Jak wymieniałem kierownicę na szerszą musiałem to odkręcić i później nie chciało się już stabilnie skręcić - stabilizatory (podkładki z gumami) były już solidnie wyrobione. Skończyło się na zakupie nowych: komplet 4 szt. ok. 100 zł w salonie Suzuki. Skoro miałeś luzy, sprawdź dobrze, czy czasami nie masz też już sparciałych gumek.

Edytowane przez Arni VZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomek30 jak mi podeślesz zdjęcia będę miał dług u Ciebie. Zmówiłem w Choppy OMiH gmol tylny paczkę wyślą dopiero w czwartek mam czas że by domówić jeszcze ten przedni, także dzięki koledzy za wszelkie informacje.

Edytowane przez tom-san
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Maruda vz 800 juz kilka tygodni w moim garażu, więc jestem świeżakiem (ale nie forum - obiecuje nie bałaganić :) )

 

 

Panowie, od razu do rzeczy - czy ktoś próbował pchać oponę 200/70/15 na tylna felgę ? 3,5" to trochę mało na taką gumę, ale czytałem na tym forum ( chyba w temacie VXT ) , ze guma mieści sie na felgę bez poszerzania . 170 wchodzi bez większych przeróbek ( jakby ktoś miał chęć, to tu jest ładnie opisane : http://vz800marauder.de/index-Dateien/Versatzkit - jak widać roboty i kasy za dużo sie nie wtopi )

 

 

Proszę o info ludzi, którzy coś robili w kierunku poszerzenia tyłu . Na chwile obecna 240 odpuściłem . Do tej operacji trzeba by poszerzać i powiększać felgę - koszt w PL, około ... 4 000 pln , dzięki :)

 

 

ps. a może jakaś inna, szersza felga podejdzie do marudy przy niewielkich przeróbkach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Maruda vz 800 juz kilka tygodni w moim garażu, więc jestem świeżakiem (ale nie forum - obiecuje nie bałaganić :) )

 

 

Panowie, od razu do rzeczy - czy ktoś próbował pchać oponę 200/70/15 na tylna felgę ? 3,5" to trochę mało na taką gumę, ale czytałem na tym forum ( chyba w temacie VXT ) , ze guma mieści sie na felgę bez poszerzania . 170 wchodzi bez większych przeróbek ( jakby ktoś miał chęć, to tu jest ładnie opisane : http://vz800marauder.de/index-Dateien/Versatzkit - jak widać roboty i kasy za dużo sie nie wtopi )

 

 

Proszę o info ludzi, którzy coś robili w kierunku poszerzenia tyłu . Na chwile obecna 240 odpuściłem . Do tej operacji trzeba by poszerzać i powiększać felgę - koszt w PL, około ... 4 000 pln , dzięki :)

 

 

ps. a może jakaś inna, szersza felga podejdzie do marudy przy niewielkich przeróbkach ?

 

 

 

 

 

Szkoda, że nie dał fotki przed i po. Tylko taką znalazłem:

 

 

 

image1053.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko czy jak opona jest tak bardzo wysunieta pora obrecz to czy nie jest caly czas uflejana w oleju z lancucha w wiadomo ze guma i olej nie lubia sie za bardzo .

I ciekawe jak jest z prowadzeniem marudy na takiej gumie , bo kiedys kupilem fazera od faceta ktory stwierdzil ze tym nie da sie jezdzic ( niewiedzial tylko ze ktos mu zalozyl wieksze opony ) . Oponki zmienilismy na zalecane przez producenta i motocykl jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch odsuwasz, zakładając 170 przeróbka jest łatwa - w podanym wyżej linku widać te "dystanse". Do 200 trzeba minimalnie przesunąć koło w prawo i dołożyć dystanse pod zębatki, ok. 5mm. Najważniejsze, że nie trzeba ruszać wahacza i poszerzać felgi. Jesienią będę zakładał 170 i 200, ufam, że moja robota się komuś przyda.

 

Właśnie się zastanawiam, czy te marudy powyżej mają 170 czy 200?

Edytowane przez szpadliszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch odsuwasz, zakładając 170 przeróbka jest łatwa - w podanym wyżej linku widać te "dystanse". Do 200 trzeba minimalnie przesunąć koło w prawo i dołożyć dystanse pod zębatki, ok. 5mm. Najważniejsze, że nie trzeba ruszać wahacza i poszerzać felgi. Jesienią będę zakładał 170 i 200, ufam, że moja robota się komuś przyda.

 

Właśnie się zastanawiam, czy te marudy powyżej mają 170 czy 200?

 

Dla mechanika wszystko wygląda na łatwe, laik zastanawia się nad każdym elementem tej prostej zagadki: jaka dać podkładkę, jak mocno dokręcić śruby, czy nie trzeba wymieniać ośki itp itd ...

Przyglądam się, porównuję z wersją fabryczna i "skalując" wygląda mi to na 200, mogę się jednak mylić ... Zastanawia mnie, czy nie spadnie to z felgi ..? No i profil: do 170 może być chyba 80, a do 200 ..?

 

Z pewnością się to przyda i to pewnie nie jednemu. Powodzenia !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arni, jestem totalnym laikiem i domorosłym samoukiem mechanicznym :) Tyle mojego, ze mam mały garaż i od 15 lat robie wszystko sam przy samochodach.

 

170 jest na 80, a 200 na 70 , wysokościa opony wychodzi podobnie :

 

oryginał : 135 mm

170/80 : 136 mm

200/70 : 140 mm

 

tyle, ze opona 200 może sie ciut dziwnie wyglądać na feldze 3,5. Chociaż , ponizej foto takiego przeszczepu i jak widać, tragedii nie ma

 

haey.jpg

 

 

jesli ktoś ma jakies doswiadczenia w tej kwestii - bardzo prosze o wszelkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam garaż i chęci, nie lubię jednak brać się za żeczy, o których nie mam pojęcia ... ale mnie strasznie korci.

 

Te dystanse, podkładki itd to są elementy akcesoryjne, do kupienia, czy trzeba je sobie dorobić lub podpasować ? Ma to jakieś wymiary, czy kombinować "na oko" ?

Co oznacza "minimalnie przesunąć koło w prawo ?

 

Zbierzemy jeszcze kilka informacji i bedzie można stworzyć kompletnego manuala o tjuningu dupska Marudy.

 

Kanapa:

polecicie jakąś (niestety poza Mustangiem, bo to zbyt chory budżet), czy szukać sobie tapicera

 

Błotnik tylny:

ciąć i przerabiać oryginał, czy dorabiać z jakiejś blachy i mocować do wahacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...