zzhop Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Witam! Już dawno nic nie pisałem, więc też coś napiszę przynajmniej wiadomo, że żyję:)Ja oponę tylną kupiłem w czerwcu z aledrogo i niedrogo o pięknej nazwie Full Bore, jest z gumy ma bieżnik i jest czarna. Kosztowała mnie chyba 310zł z przesyłką przejeździła do końca sezonu i jeszcze się trzyma felgi a jako że w deszczu nie śmigam to wiele od niej nie oczekuję ważne, że drogi się trzyma bo udało mi sie stopy nie raz przytrzeć i gaci nie zafajdać ze strachu. O założenie niej prosiłem kumpla, który już prawie był spakowany na urlop, dlatego musiałem sam dostarczyć mu koło i to koniecznie z ośką, co zaznaczył wyraźnie. Zdziwiłem się trochę, ale jak z ośką to zabrałem tą ośkę. Założył oponę i potem patrzyłem się na niego jak mój pies na mnie przy śniadaniu, co on robi z tą ośką. Wsadził ośkę na koło oparł ją jednym końcem o stół trzymając drugi koniec ręką i zrobił kilka półobrotów szybkich ośką, koło się obróciło popatrzył przykleił ciężarek i powtórzył, koło mniej się obróciło zmienił ciężarek i koło już się nie obracało sam to spróbowałem w kilku położeniach koła i stało jak wryte. Nie wiem, co na to fachowcy, ale ponoć to najlepsza metoda na wyważenie koła motocyklowego, ale chyba i tak do wtajemniczonych, bo co do wagi i miejsca gdzie umieścić ciężarek to mi nie zdradził.Wesołych Świąt i szybkiego powrotu wiosny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 ale że jak?:) możesz wytłumaczyć bardziej obrazowo... bo ja nie moge sobie tego wyobrazić, krecił ośką? a koło wisiało jakby bezwładnie na ośce? czy krecił oponą, i patrzył czy ośka sie rusza? :) niezły sposób, w sumie jakoś ludzie musieli wyważać zanim wymyślili te wszystkie magiczne urządzenia mechaniczne... tak jak i cała ta zabawa ze szprychami, centorwanie kół i napinanie szprych, teraz to juz mało kto w ogóle kojaży że coś takiego sie robi... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio61 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 hmm dobre te wyważanie ale i tak nie za bardzo rozumiem,,koło duże i ciężkie, oska na łożyskach i do tego jedną stroną podparta,,,, a może.pozdrawiam b61. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 (edytowane) hmm dobre te wyważanie ale i tak nie za bardzo rozumiem,,koło duże i ciężkie, oska na łożyskach i do tego jedną stroną podparta,,,, a może.pozdrawiam b61. Jakby sens to miało,,, tak se myślę, skoro koło jest nie wyważone, to znaczy jedna strona koła jest cięższa niż przeciwna,,, wiec zgodnie z teoria grawitacji, tym cięższym powinna ustawić się w dół, podczas kręcenia ośka (to jest zniesienie oporu statycznego miedzy ośką a kołem, na łożyskach) dlatego,,, kręcenie ośka. Gdy opona jest już wyważona, to znaczy każdy punkt na oponie waży dokładnie tyle samo co rzutowany przez środek ośki punkt po drugiej stronie, wtedy podczas kręcenia szybko ośka(zniesienie oporów statycznych) całe koło pozostanie nieruchome, gdyż wszystkie te punkty się przeciw ważą... Maszyna do wyważania działa chyba trochę inaczej,,, wykorzystuje sile odśrodkowa bezwładności,,, i gdy jest jakiś punkt który się nie przeciw waży (guma po jednej stronie jest cięższa), siła odśrodkowa sprawia że pociąga on ośkę(trzpień maszyny do wyważania) w swoją stronę i powoduje bicie... tak se domniemam tylko, bawiac się wiedzą ze szkoły podstawowej.... jednym słowem...Genialne! a w trzech i troszkeGenialne w swojej prostocie! Edytowane 21 Grudnia 2011 przez szary_wilczur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzhop Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Szary Wilczur! dobrze myślisz, są dwa sposoby wyważania kół motocyklowych a mianowicie wyważanie statyczne i dynamiczne. To drugie robimy na maszynie a to pierwsze podobno jest stosowane na wyścigach GP oraz przez fachowców, co trochę wprawy w tym mają, ale myślę ze jakbyś się uparł to sam to też opanujesz, myślę ze i tu na forum coś więcej jest na ten temat napisane ale mnie to nie interesuje więc powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk69 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Bardzo fajny sposób wyważania. Faktycznie tarcie statyczne jest większe od kinetycznego dlatego należy kręcić ośką a wtedy "cięższy kawałek koła" znajdzie się na dole więc na samej górze należy przyczepić ciężarek tylko widzę w tym jeden mankament skąd mam wiedzieć jaki ciężarek i dlatego pewnie stosują to doświadczeni zawodnicy. Nie zmienia to faktu że można tak sprawdzić stan swojego koła i ewentualnie popróbować poprawić sprawę metodą prób i błędów. Należy jednak pamiętać że gdy masa założonych ciężarków zaczyna być porównywalna z masą początkową koła należy udać się do specjalisty :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam koledzy... Jako że mam problem z wyciekiem oleju, co prawda nie znacznym, ale chciałbym go usunąć, Mam pytanie czy ktos w VZ 800 bawił sie w coś takiego, chodzi mi głównie o jakąś cwaną metode żeby wyciek zlokalizować... Bo ja sobie juz takie cos wymyśliłem na szybko i 100% improwizacji,,, dokładnie umyje silnik, wysusze, a potem obłoże jakimś papierem toaletowym, szczelnie miejsce przy miejscu.... od dołu, pod silniekiem zeby przylegał do metalu... I tam gdzie leci, zacznie robić sie czarna nasiaknieta plama. Gorzej jak jest to gdzies wyzej... moze ktoś ma jakies sprawdzone metody na taką magie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Witam. Panowie, mam prośbę czy mógłby ktoś zerknąć na swoją maszynę i dać mi konkretną odp?Chodzi o śruby którę łączą 2 kawałki ramy. Są one koło stacyjki pod tabliczką znamionową. Od kilku dni staram się sprzedać swojego wspaniałego rodzynka :sleep: Zjawił się potencjalny kupiec i powiedział, że w tej górnej części jest spaw i rama jest krzywa :icon_eek: Zdziwił mnie bardzo, bo tyle nim latałem i nic nie wskazywało jakiś złych objawów. Może ja nie zwracałem na to uwagi, ale ten gość to zabił mi ćwieka. Oczywiście spaw jest, ale według mnie wygląda na orginalny i jest pomalowany jak cała rama. Będę wdzięczny jak ktoś rozwieje moję wątpliwości? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi001 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 u mnie sa dwie sruby pod tabliczka 97r a jak powino byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 u mnie sa dwie sruby pod tabliczka 97r a jak powino byc2 śruby są ok :biggrin: . Tylko nad śrubami w mojej wersji jest spaw. Element rury jest dospawany do odcinka 5 cm o przekroju pół rury, który łączy się z drugą połówką na te właśnie śruby.Nie wiem, czy jasno się określam, ale może pstryknę foto.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 (edytowane) ... Element rury jest dospawany do odcinka 5 cm o przekroju pół rury, który łączy się z drugą połówką na te właśnie śruby ... Jeżeli mówisz o tym elemencie jaki dokręcasz śrubami, to jest on dospawany do reszty ramy - też się nad tym zastanawiałem, czy ktoś u mnie nie przekosił ramy, ale widziałem takie same spawy w innych egzemplarzach. Zapodaj zdjęcie, to jeszcze dokładnie porównam z moim, ale na 99% tak powinno być i jest OK. A kupiec, jak to kupiec szukał pewnie potencjalnego punktu zaczepienia do obniżenia ceny, ja też tak robiłem przy kupnie :bigrazz: Aha - jeżeli ktoś Ci zarzuca krzywą ramę, to niech przejedzie się przez kałuże i zobaczy czy motocykl pozostawia dwa ślady ... Edytowane 11 Stycznia 2012 przez Gandalf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam kolegów u mnie tez jest spaw a motocykl był kupiony nowy z salonu wiec albo w salonie go spawali ? Albo tak musi być .Ale mam do was takie nurtujące mnie pytanie bo vz800 nie posiada obrotościomierza a ja bym chciał wiedzieć jakie mam ustawione obroty na biegu jałowym czy to da sie jakoś ustalić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi001 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 witam dzis sprawdzilem dokladnie i tez znajduje sie spaw nad tymi srubami czyli kupiec wali h.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Dzięki chłopy, że mnie pocieszyliście :icon_biggrin: Tak czy inaczej w sobotę przyjeżdża kupiec. Może jakiś normalny. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Mam do was pewne pytanie mianiwicie VZ 800 nie posiada obrotościomierza a ja bym chciał wiedziaeć jakie mam ustawione obroty na biegu jałowym czy to da sie jakoś ustalić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.