Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:) moze klemy? kiedys mialem tak w virago. NIby prąd był ale za slaby żeby zakrecić. Trzeba było zdjac klemy przetrzeć i założyć i było ok. Też czasem tak bywa że nie i już... wychowałem sie na wsk-ach wiec w takim przypadku próbuje na zapych:) kwestia jeszcze taka że nie każdy umie, a samemu to juz w ogóle sztuka, i odrobine zreczności, bo musisz moto pchając rozpędzić, na biegu i sprzegle, wysoczyć w powietrze jak delfin z toni oceanu , mocno dupskiem skoczyć na siedzenie, puścić w tym czasie sprzegło i zakrecić rozrusznikiem w tym samym czasie. Ale nie polecam, bo jak ktoś nie obeznany, to łatwo sie można stracić przy tym równowage i się wywalić. Z mierzeniem napięcia na klemach to bym tak nie wariował, badanie to mało wnosi... nie pokaże ci ile masz prądu tak naprawde zmagazynowane w aku. takze takie ot... Lepiej zawsze po zimowaniu doładować (nie pisze juz o tym że powinno sie co miesiąc podładować aku jak moto stoi w garazu na zime, bo inaczej aku licho bierze) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli jesteśmy przy temacie elktrotechnicznym - mam pytanie?

pojawił mi się taki problem z akumulatorem? , rozruznikiem?, alternatorem sam nie wiem - ogólnie chodzi o to że nie chce zapalić

- a mianowicie sprawdzałem ładowanie na końcówkach przykręconych do aku - i ładowanie jest 13,8 - 14 V - chce zapalić moto - to jakoś tak dziwnie kręci - za słabo i nie zapali - odczekam ze 4 min - zaczyman kręcić - kręci super i odpala (nie za każdym razem) - akumulator ma miesiąc.Nie wiem czy mi się dobrze wydaje ale chyba trzeba by się zabrać za rozrusznik? - tak jakby za dużo prądu brał??? (moze jakieś zwarcie robi????)

Dzieka za wszystkie wskazówki

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że akumulator ma miesiąc wcale nie jest pewne ze jest sprawny! Weź podstaw inny i się upewnij zanim zaczniesz rozbierać rozrusznik warto również sprawdzić i poprawić wszystkie połączenia od aku do rozrusznika. Z mojej praktyki jak i z postów w tym temacie chyba nikt nie opisywał usterki samego rozrysznika więc byłbyś pierwszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawa ma się troche inaczej naczej niż pisałem wyżej - poświęciłem dzisiaj temu zjawisku więcej czasu i zaobserwowałem ze - jak jest motor zimny to pokazuje ok 14V ładowanie a jak się nagrzeje to ok 12.4 V - a co ciekwsze jak jest zimny i ma ładowanie 13,8V-14V na wolnych obrotach - to po wejściu na wysokie obroty ładowanie spada do 13,4 - 13 - czy wyglada na to że jednak ani aku - ani rozrusznik - tylko wysypał się alternator!!!! - musze wykopać regulator napięcia albo......... czas pokaże ..... jak ogarne temat to napisze co i jak

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zanim wyjmiesz regulator sprawdź jego kostkę jest pod prawym deklem gdzie pompa paliwa, mogą być styki zasniedziałe, ja kiedyś tak miałem był podobny objaw. Jeżeli się mylę to niestety regulator chociaż zanim bym go wymienił podmieniłbym wcześniej aku. tak dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja tam wiedza nie jest techniczna, ale jak mierzysz napięcie ładowania? przykładasz miernik do klem ? zwykły voltomierz?. Ja lubie patrzeć na sprawe zdrowo rozsądkowo i logicznie. wszystko wynika z czegoś. Tak wiec jakbys miał zbyt słabe ładowanie z alternatora. to pierwszym objawem było by nie ładowanie aku, wiec po przejechaniu jakiegos kawałka aku by ci sie rozładował. tak na mój rozum by wygladał problem z alternatorem i zbyt małym prądem ładowania. Pomiar prądu ładowania przy pomocy voltomierza przyczepionego do klem podłaczonych do aku jest słabym diagnostycznie badaniem. Pamietaj że inne bedziesz miał wskazania przy aku pustym a inne przy pełnym. Może jest tak że aku masz puste wiec w pierwszym momencie prąd wlewa sie na maxa do środka nie napotkawszy oporu, a w miare napełniania aku one napięcie spada... jak pisałem nie jestem szpecem, wiem tylko że wykonywaliśmy pomiar taki jak ty wykonałeś u kilku znajomych w vz, i u każdego wyszedł inny wynik. Po czym o dziwo okazało sie że część z nas problemy z odpalaniem motorów miało z powodu starego źle konserwowanego zima aku. Po wymianie na yause problem zanikł. Tak wiec dołączam sie do postulatu zzhop-a i zanim zaczniesz wybebeszać flaki wyklucz rzeczy proste małe i najczestsze. podrawiam

 

a co do miesiecznego aku... jak jakies aku z allegro z dolnej półki to czasem lipnie działa... wiem co pisze bo poparte to jest przykłądem, po zmianie na pożądna firme (ja mam yause 12b cos tam cos- 200zł musiałem dać) odpala jak dziki pomimo że stał miesiac

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś się wziąłem za sprawdzanie wszystkich kostek i połączeń - wszystko jest ok (wyczyszczone i kontaktem psyknięte)

No akumulator kupiłem nie firmowy - start line czy jakoś tak (no cena była ok - około 150 zł - miał jeszcze Varte za 270 zł- toche dużo)

wiec sie skusiłem na ten tańszy.- po naładowaniu - było wszystko ok.

Od pewnego momentu zauważyłem że zaczyna coraz słabiej kręcić - i właśnie wtedy zmierzyłem ładowanie (stary akumulator w ogóle nie przyjmował już prądu - więc była konieczność kupna nowego)......i się zaczęło.......

Mierzyłem ładowanie tak jak pisałeś na klemach może nie jest to poprawny pomiar - ale jak by nie było jest jakiś obraz co się dzieje - - tylko to mnie dziwi że normalnie jak na wolnych obrotach chodzi to ładowanie jest rzędu 14v (czyli jest ok - można powiedzieć) - jak zaczynam dawać gazu to ładowanie spada 12,6v (a przy właczonych światłach do 12v). Jeszcze jedną rzecz zauważyłem że mocno nagrzany jest dekiel od strony alternatora - w sumie nie przytrzyma sie dłuzej na nim ręki - bardzo gorący - właśnie się teraz zastanawiam czy zaraz nie pójdę rozebrać tego dekla i pozaglądać co tam się dzieje......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego! Nie czaje o jakim deklu piszesz ale chyba nie o deklu lewym silnika bo pod nim jest stojan alternatora a dokładniej prądnica trójfazowego prądu zmiennego, jak to rozbierzesz to dalej nie będzisz miał pewności co dalej. Aby ja sprawdzić czy jest sprawna nie trzeba nic odkręcać wystarczy odłączyć kostkę od regulatora tą z tymi trzema żółtymi przewodami zapalić silnik i zrobić dokładnie trzy pomiary napięcia pomiedzy tymi przewodami lecz ważne aby voltomierz był ustawiony na pomiar napięcia zmiennego AC (inaczej nic nie zmierzysz). Napięcie pomiędzy tymi przewodami 1-2 2-3 i 3-1 powinno na wolnych obrotach mieć wartość powyzej 15V i wzrastać aż do około 45-50V na wysokich a wszystkie trzy wyniki powinny być jednakowe na danych obrotach. Wartości pisze z pamięci ale jakby kogoś to interesowało to może sprawdzić bo wiele roboty z tym nie ma a daje to pewnośc że alternator jest sprawny zapewniam!. Uwaga kostki rozłączać i włączać na zgaszonym silniku aby nie uwalić regulatora!

Dalej! To napięcie zmienne trójfaziowe tymi trzema przewodami podawane jest na prostownik trójfazowy diodowy w samym regulatorze skąd już jako napięcie stałe + i – jest podawane regulacji do wartości wymaganej niezależnie od obciążenia (czyli poboru prądu przez pojazd i obrotów silnika) w drugiej sekcji owego regulatora z którego wychodzą czerwony przewód idzie na + a czarny - na masę. Warto zmierzyć również napięcie na tej kostce czerwony-czarny(nie rozpięte!) tam powinno być dokładnie tak samo jak na klemach aku. Wspomnę jeszcze że wcześniej bez powodu nie pisałem abyś podmienił inny aku na próbę bo być może oszczędzisz trochę czasu wystarczy że jedna cela zwiera i jeszcze uwalisz regulator który być może jeszcze jest sprawny. Wymiana regulatora nie jest prosta i tania dlatego trzeba mieć 100% pewnośći co do aku no i alternatora który poyższym opisem sprawdzisz. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zzhop - dzięki za zainteresowanie sprawą

Właśnie przeszedłem z garażu - okazuje się ze alternator chyba jest dobry bo te trzy pomiary 1-2 2-3 3-1 wyszły mi takie same - czyli napięcie ok - i dodatkowo sprawdziłem rezystancje i też wyszło dobrze tj nieskończenie wielka - tak miało być - i jest

Czyli pozostaje regulator lub akumulator (będe musiał pożyczyć od kogoś aku)

Cena regulatora...........najataniej na allegro 275 zł używany - cena super........

Jutro będę walczył dalej - o postępach napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,posiadaczy Suzuki Marudera.Od grudnia też posiadam tą uroczą Suzi -:)rocznik 97.Przez zimę została przefarbowana z szarego metalika na perłową Czarnulę z dużymi błotnikani od nowszego modelu,co dodało jej klasycznego wyglądu, uroku i masywniejszego wyglądu. Ubrana w skórzanym butiku wygląda jak rasowy cruiser.Pozdrawiam kolegów :)

Edytowane przez darek-rekin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,posiadaczy Suzuki Marudera.Od grudnia też posiadam tą uroczą Suzi -:)rocznik 97.Przez zimę została przefarbowana z szarego metalika na perłową Czarnulę z dużymi błotnikani od nowszego modelu,co dodało jej klasycznego wyglądu, uroku i masywniejszego wyglądu. Ubrana w skórzanym butiku wygląda jak rasowy cruiser.Pozdrawiam kolegów :)

 

 

Hej. Gratulacje :)

 

Pokaz jakas fotke bo sam sie nad blotnikami zastanawiam i oblukam jak Ci to wyszlo. - a od jakiego modelu transplant??

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiecie gzie fajki do marudy dostać bo przy wymianie świec zauważyłem że fajki miały swoje lata i niezbyt dobrze wyglądały znalazłem sklep w poznaniu ale 50 za jedną to chyba przesada albo nie (nie wiem nie kupowałem jeszcze innych fajek) Za ile kupowaliście fajki i gdzie dostaliście ?

Zmieniałem filtr powietrza pod kanapą i mam pytanie czy rura kierująca powietrze do filtra powinna być skierowana w duł czy do tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem filtr powietrza pod kanapą i mam pytanie czy rura kierująca powietrze do filtra powinna być skierowana w duł czy do tyłu ?

 

O ile pamiętam do tyłu i pamiętaj jeszcze o drugim filtrze pod zbiornikiem paliwa :excl:

Edytowane przez Gandalf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...