Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

W serwisówce jest napisane, że wymiana co 1500km, czyli tak uśredniajać według Twoich obliczeń można to robić co 25mh.



A jeszcze czy ktoś może posiada instrukcję regulacji zaworów, bo w swojej polskiej serwisówce tego nie mam, a chciałbym się trochę doinformować i zobaczyć czy uda mi się to samemu zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uda się na pewno:D Sam kilka dni temu robiłem to pierwszy raz i wyszło lux;] Ja zrobiłem tak: odkręcasz śrubę na lewej pokrywie silnika ta duża na środku i ta mała na gorze. zdejmujesz fotel i zbiornik. odkręcasz te dużą śrubę na pokrywie zaworów by mieć dostęp do dźwigienek. Wykręcasz świecę. Kręcąc wałem zgodnie z kierunkiem jego obrotu ( do przodu) i ustawiasz tłok w gmp po suwie sprężania. wtedy dźwigienki nie napierają na zawory. Bierzesz do reki klucz 10, szczelinomierz oraz plaski śrubokręt. Odkręcasz kluczem kontrę, i wykręcasz delikatnie śrubokrętem śrubę. wkładasz szczelinomierz (o odpowiedniej grubości) miedzy zawór a dźwigienkę i dokręcasz śrubokrętem śrubę dopóty nie poczujesz, ze szczelinomierz rusza się z oporem. robisz każdy zawór, potem robisz kilka obrotów walem i znowu ustawiasz tłok w gmp po suwie sprężania żeby sprawdzić czy luzy zaworowe są takie jakie powinny być. I jeszcze jedno, w tym mniejszym okienku na pokrywie podczas kręcenia walem pojawi ci się znak T oraz kreska przed nim. Ta kreska teoretycznie powinna się zgrywać z nacięciem na pokrywie. ale to wyczujesz kiedy zawory będą luźno. W każdym bądź razie znak T musi być tam widoczny. Skręcasz wszystko, odpalasz, słuchasz czy nic nie stuka i nie klepie. I jeżeli wszystko gra to wsiadasz na rumaka i ile fabryka dala:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, dziekuję za instrukcję. Mam tylko niejasność co do ustawienia tłoka w gmp. Czy tą pozycję uzyskam zawsze, gdy znak T na magnecie pokryje się ze szczerbinką, którą widać przez te małe okienko, czy zgrywają sie one też w innych fazach suwu? Dopiero zaczynam zabawę z 4T i chciałbym dokładnie o wszystko zapytać, żeby nie walnąć jakiegoś babola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, planuje zwiększyć moc w mojej XR'ce( dodać trochę vigoru). Filtr, wydech, wałek HotCam's to jest w trakcie realizacji. Pytanie brzmi: Jakie dysze dać do gaźnika? Widziałem gotowe zestawy z rożnymi rozmiarami dysz. Czy są jakieś konkretne sprawdzone kombinacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam ponownie problem. Moto posiadam od 3 miesięcy, po zakupie zmieniłem olej i filtr na Motul 5100 4T 10W40, bo sprzedający taki lał i taki polecił. Przez ten czas często sprawdzałem stan i nie zauważyłem większego braku. Aż do dzisiejszego dnia, gdy rano go odpaliłem pochodził 7-8min i okazało się, że na bagnecie w dolnej części jest tylko jakaś kropla. Dolałem 3 setki oleju, który mi został po wymianie, zrobiłem małą, delikatną rundę i pokazał stan 1/3. Czy to oznacza, że czeka mnie już wymiana tłoka plus remont głowicy, czy to może być wina oleju? Nie zauważyłem też jakiegoś większego kopcenia, wycieku też nie widać, XRka też dobrze pali. Jest jakaś możliwość sprawdzenia stanu silnika bez rozbierania, np: sprawdzenie kompresji w cylindrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło trochę od momentu zakupu XRy i przyszedł czas na mały przegląd. Wymiana oleju, świecy, ale i usuwanie małych awarii. Mam problem z ubytkiem oleju, znalazłem mały wyciek z napinacza łańcucha rozrządu. Wykręciłem go i wydaje mi się, że uszczelka już zużyta. Teraz mam pytanie czy gdzieś tą uszczelkę pojedynczo można dokupić, bądź z czegoś dorobić. W sprzedaży są komplety uszczelek, ale jakoś mi się to rozwiązanie nie widzi. Dołączam fotkę tej uszczelki.Druga rzecz i dwa wadliwe elementy w tym modelu. Okazało się, że posiadam standardowy napinacz i felerną blaszkę w mechanizmie ssania. Chciałem zapytać czy ryzyko awarii tych elementów jest duże( czy komuś to się przytrafiło) i w razie czego próbować je wymienić? I w ogóle czy wiecie gdzie można dostać już gotowe elementy bez wad do montażu? Trzecia rzecz to problem z przelewaniem paliwa. Kolejny raz rozebrałem gaźnik. Paliwo nie cieknie cały czas, są to momenty, ale potrafi to denerwować, bo zalewa i trzeba długo kopać. Sprawdziłem zawór zamykający i wygląda ok. Zastanawiam się czy coś nie przycina się w punktach mocowania pływaka z gaźnikiem. Na sucho wszystko działa poprawnie. Po skręceniu wszystkiego też jest ok, ale po kilku jazdach przelewy się zdarzają. Załączam zdjęcia gaźnika, ale nie wiem czy po nich będzie można coś odczytać. Chciałem też zapytać jak to jest z olejem. Do wymiany używa Motula 5100 10W40, koledzy jeżdzą na tańszych o tych samych lepkościach, twierdzac, że to to samo, a podstawa to terminowe wymiany.

post-81144-0-74397200-1435653877_thumb.jpgpost-81144-0-57599600-1435653895_thumb.jpgpost-81144-0-93085600-1435653977_thumb.jpgpost-81144-0-20972200-1435654348.jpegpost-81144-0-70281600-1435654423.jpeg

Edytowane przez mundek1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie pomogę ci ale ja też mam jedną dźwignienkę dorabianą bo się podobno urwała( ja tego nie robiłem osoba przedemną ) i ciekawe czy nie tą samą , zerkne jutro w foty.........

 

 

Wykręciłem go i wydaje mi się, że uszczelka już zużyta. Teraz mam pytanie czy gdzieś tą uszczelkę pojedynczo można dokupić, bądź z czegoś dorobić

 

z kartona wyciąć wystarczy, albo jakiś kręgielit/gambit....

 

taki zwykły zapadkowy napinacz masz w 600 ? pozazdrościć który to rocznik ?

 

 

Chciałem zapytać czy ryzyko awarii tych elementów jest duże( czy komuś to się przytrafiło) i w razie czego próbować je wymienić?

 

blaszkę wystrugasz sobie sam , nawet jak zrobisz to byle jak to będzie działać byle o nic nie zahaczała i się nie blokowała....

u ciebie wygląda ok , jak jest dokręcona to ja bym nie ruszał narazie....

 

 

Paliwo nie cieknie cały czas, są to momenty, ale potrafi to denerwować, bo zalewa i trzeba długo kopać. Sprawdziłem zawór zamykający i wygląda ok.

 

moja ma tak że generalnie ma bardzo krótką stopkę i jak stoi na stopce to jest bardzo ale to bardzo pochylona , jak jeszcze teren nierówny to potrafi też lać się z przelewu i nie chce zapalić- twoja mocno pochylona na stopce stoi ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok prod to 1997, wyciek uszczelniłem za pomocą silikonu Dirko i do tej pory nic się nie dzieję, z gaźnikiem też sobie jakoś poradziłem. Przeszlifowałem drobnym papierem miejsca styku blaszki pływaka z uchwytami w gaźniku i po kilku jazdach paliwa jakoś nie widać. Z tym ssaniem też się zastanawiałem czy coś przerabiać, bo sądząc po stanie śrubek nie było to jeszcze ruszane i na razie sobie to odpuściłem. Zrobiłem kolejną wymianę oleju, ale nie ruszałem jeszcze luzów zaworowych. Chciałbym to zrobić sam, ale boję się, że coś zrobię nie tak i jakby ktoś przy okazji regulacji swojej maszyny nagrałby film instruktażowy to byłbym wdzięczny i pewnie nie tylko mi by się on przydał :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...