Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

mala korekta , moto odpala od kopa normalnie , ssanie wylaczone i chodzi , jednak tylko na wolnych obrotach . pruba zwiekszenia obrotow konczy sie prychaniem , nierowna praca silnika i w efekcie gasnieciem

sruba skl. mieszanki jak w serwisówce , swiece zmienialem , gaznik przedmuchalem ...

przewod WN powiadasz?

sprawdze

moze cewka?

 

no i sprawdzilem , cewka z innej xr600 i dalej to samo :(



tak chodzi



ma ktos jakis pomysl?

Edytowane przez kulka

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

Przede wszystkim chciałem się przywitać ponieważ jestem nowy na forum. Posiadam Honde XR 600 z którą ostatnio pojawił się problem. Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany ( dymi na biało zaraz po odpaleniu, po chwili przestaje). Znalazłem poradnik jak można wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy, ale zastanawia mnie, czy będę mógł to zrobić bez wyciągania silnika z ramy ? Jeżeli ktoś to robił i ma jakieś cenne wskazówki to chętnie je poznam :) z góry dziekuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ma ktos jakis pomysl

 

na ucho to chyba nie dostaje paliwa ( albo za dużo powietrza ) jakbyś ją przytrzymał z otwartym gazem to zgaśnie czy powoli przerywając wkręci się na obroty ?

generalnie te gaźniki były gówniane wyrabiała się przepustnica , potem przez nią łapał lewe powietrze

ja nigdy śruby składu mieszanki nie ustawiam według serwisówki tylko zawsze na czuja , najpierw łapiesz moment w którym chodzi, potem śrubę składu mieszanki wykręcasz tak długo aż przy jej wykręcaniu rosną obroty silnika , jak w pewnym momencie pojawia się brak reakcji ( wykrecasz śrubkę a obroty nie rosną ) to tak zostawiam......

ja swoją mam 4 lata chyba już i nigdy gaźnika nie regulowałem ani nie czyściłem -serio :laugh:

 

w ogóle widzę tragedia z odpalaniem ciepłej , zimna może palić nie chętnie ale tak jak twoja nie chce ciepła to lipa .........

zawory masz dobrze ustawione ?

 

 

Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany ( dymi na biało zaraz po odpaleniu, po chwili przestaje).

 

ubywa ci oleju ? bo to jest ważne a nie jak dymi :D

 

 

 

a moje pytanie -czy wahacz do xr600 z bębnem z tyłu będzie zamiennie pasował z wahaczem z xl600 ? na cmsnl wyglądają optycznie ciut innaczej......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w xr600 mam maly luz na lagach, jak postawie moto na stojaku i ruszam kolem gora dol to wyczuwalny jest lekki luz, podczas jazdy na nierownosciach czuc to takze, cisnienie w lagach 0 atm, teraz nieco napompowalem lagi, calosc sie usztywnila na dziurach mniej zauwazalny jest luz, co moze byc tego przyczyna ?

jakim cisnieniem napelnia sie azotem tylny amor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienia tylniego amora nie ma nawet w serwisowce, teoretycznie jest to element nienaprawialny a napewno w chalupniczych warunkach nie dasz rady go napelnic gazem ( chyba ze zajmujesz sie regeneracja amortyzatorow zawodowo ale wtedy bys chyba nie pytal :D )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc! Mam na imie Rafał i niedawono stalem sie posiadaczem xr 600 91'. Moje pytania brzma: jak odpalac ja gdy jest zimna a jak gdy jest ciepla. Jak jest z instalacja migaczy(od czego najepiej szukac czesci)? Jak sobie poradzic z poceniem sie pod pokrywa zaworow( zerwany gwint z lewej strony)? Gdzie jest automatyczny dekompresator i czy go wyjmowac? Po przepompowaniu silnika na recznym dekompresatorze i wylaczeniu go silnik nie ma kompresji dopoki mocno nie kopne w starter, co to moze byc? Jaki olej do silnika?;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpalac ja gdy jest zimna a jak gdy jest ciepla

 

nie ma sztywnej recepty , musisz wyczuc popatrz sobie na YT jak sie pali takiego singla i wypracuj wlasna metode , poczytaj ten temat ja sporo tez pisalem,,,,,,,kazda pali innaczej , moja ciepla od 1 strzala bez deko , zimna 10 x reczny deko potem ustawianie tloka i strzal , ze ssaniem to samo u jednego full ssanie u innego 1/2.......

 

Jak jest z instalacja migaczy(od czego najepiej szukac czesci)?

 

a generalnie czego ci brakuje ? masz regulator napiecia DC w ogole ? jest klakson i dziala ?

 

Jak sobie poradzic z poceniem sie pod pokrywa zaworow( zerwany gwint z lewej strony)?

 

po druciarsku czy porzádnie ? po druciarsku to mozesz probowac powierzchownie oblepic silikonem wysokoteperaturowym po odtluszczeniu , a na powaznie to pewnie nowa glowica , bo podobno wszelkie helicole sie kompletnie nie sprawdzaja w tym.....

 

Gdzie jest automatyczny dekompresator i czy go wyjmowac?

 

na walku rozrzadu , ja u siebie nie ruszalem -autodeko chroni m in twoja noge przed skutkami zlego kopniecia , tez cos slyszalem o zatarciu glowic przez niego ale nigdy nie widzialem....

 

Po przepompowaniu silnika na recznym dekompresatorze i wylaczeniu go silnik nie ma kompresji dopoki mocno nie kopne w starter, co to moze byc?

 

zacina sie autodeko -wbijasz 2 bieg i cofasz moto na chama do tylu na biegu( lekko nieraz styknie 1/4 obrotu kolem ) , uslyszysz stukniecie i powinno byc ok.........zobacz czy masz prawidlowy luz linki recznego deko tez....

 

Jaki olej do silnika?;]

 

najtanszy 10w40 do mokrego sprzegla , latem mozesz w zasadzie i mineralny 20w40 zalac , to nie prom kosmiczny zeby placic za naklejke motul , wazne pilnowac stanu , temperatury ( kup sobie termometr oleju jak ostro tyrasz w piasku czy blocie ) i czasow wymiany ( 1500km ) i tyle.......650R lataja na orlenie , to 600 na wszystkim poleci :D

 

niedawono stalem sie posiadaczem xr 600 91'.

 

tarcza przod , tarcza tyl , pojedynczy gaznik ? sprawdzam czy cie na roczniku nie dymneli :D

pozatym gratuluje wyboru , zajebiste moto , toporne jak radziecki ciagnik rolniczy z lat 80 , ale mocne , lekkie , trwale moim zdaniem jedna z najlepszych 600 wszechczasow :D

 

i widze w sumie z moich okolic -dalszych ale jednak :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzieki za odpowiedz;] Tarcza przod, tyl i pojedynczy gaznik;] Klakon jest i dziala, bede teraz regulowal zawory i jaki powinien byc luz, bo roznie pisza( myla chyba xr z xl). Super mi sie lata na tym moto i chce je doprowadzic do perfekcyjnego stanu;] brakuje mi kierunkowskazow, wlacznika i przerywacza. Pozdrawiam;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij sobie serivce manual i niego się trzymaj , a nie tego co piszą ludzie :D

Po angielsku jest bez problemu do znalezienia , tam w sumie na samym końcu są schematy instalacji elektrycznej z kolorami kabli , jak nikt nie grzebał to znajdziesz gdzie wpiąc przerywacz ,wyłącznik i migacze.............migacze dowolne , przerywacz nawet do chińskiego kibla za 6.5 zł i będzie działać jeśli klakson działa....jak będziesz miał pomotane kolory kabli i umiesz obsługiwać miernik uniwersalny to pisz to będziemy walczyć przez foirum może się uda ,aczkolwiek naprawa elektryki przez forum będzie ciężka......

 

teoretycznie to szukasz przewodu który idzie z regulatora napięcia do klaksonu ( z tego co pamiętam klakson uruchamia dołączenie masy przez wyłącznik ) od niego ciągniesz drut do przerywacza ( jeśli jest 2 biegunowy ) , potem na wyłącznik dwukierunkowy( przełącznik prawe lewe , zero ) , bierzesz dwa migacze lewe , cookły żarówek łączysz z masą ( obojętnie gdzie do ramy do dobrze odizolowanego miejsca ) a środki do wyprowadzenia wyłącznika co włącza lewe , to samo robisz z dwoma prawymi , masę tylnich migaczy możesz podpiąc np do ramy przyciskając śrubą trzymająca błotnik , natomiast kable z środka żaróki musisz przeciągnąć aż do kierownicy i tam do wyłącznika migaczy, ale najlepiej ściągnij serwisówke to ci wszystko rozjaśni, albo jak wróce do Polski to postawisz pół litra i na transport skuterem to przyjade i uruchomimy :D

 

xr i xl będa miały identyczny luz zaworowy to praktycznie ten sam piec ( w XR do 86 jak dobrze pamiętam był identyczny jak w XL ) ale mówie nie sugeruj się co ludzie piszą tylko trzymaj serwisówki...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym kupil caly zespolony do chinskiego kibla , grosze kosztuje np

http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-lewy-skuter-kingway-zipp-i5377163971.html

 

wiem ze to chiskie ale nigdy sie nie spotkalem z tym zeby to nawalilo

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki za wszystko. Xr'a pali od strzala:-D Świeca irydowa denso, nowy olej i filtr, filtr powietrza, czyszczenie gaźnika i regulacja zaworów. Motocykl nie do poznania. Na 3 z gazu na gumę postawie:-D orientuje się ktoś jak założyć podnóżki pasażera? Narzeczona tez lubi się przejechać i ma za złe ich brak. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie to jest fabrycznie jedoosobowy moto , ma dosyc delikatny subframe pod koncem siedzenia , ale bez przesady 50kg uwiezie byle byscie po torze mx nie skakali :D

 

nie ma sprawdzonej recepty , na zachodzie sa ,,kity'' plug&play z podnozkami ktore mocowane sa obejmy do tych rurek co jakby lacza zadupek z dolna czescia ramy , albo do wahacza , do wahacza odradzam bo wahacz sie rusza wzgledem siedzenia ( wiadomo sprawa ) i jak ktos niewprawiony to na 1 dziurze wsadzi noge w kolo :D w kazdym razie nie dotykaj ramy spawarka bo ja oslabisz , lepiej kombinowac np podnozki od dt 125 za grosze i jakies skrecane mocowanie na obejmy niz oslabiac rame spawarka......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...